Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spore køb fra prestashop med Visual Website Optimizer

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er begyndt at lege en del med Visual Website Optimizer. Men kan ikke rigtig spore mig frem til hvilken side der skal refereres til i prestashop når man opsætter det i Visual Website Optimizer.

Den ene side jeg vil teste på er når de går til tjek ud siden. Og derefter vil jeg tjekke når de gennemfør køb (fra en given side). Men så skal der skrives en adresse. Ja dertil hvor de ryger videre til når de gennemføre køb. Og det er denne adresse/ side jeg ikke helt kan gennemskue. Så lige nu registrere den kun når folk går til indkøbskurven.

Tænkte der må være nogen der også bruger Visual Website Optimizer og prestashop.

Takker på forhånd.

Kim  

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

VWO anbefaler selv, at du sætter det ind i head-tagget, så det ligger på alle sider. Så slipper du for at sætte det ind en masse forskellige steder, hver gang du vil teste noget nyt.   Smile

Men det er lidt anderledes, når du bruger PrestaShop, fordi de bruger .tpl-filer.

Så vidt jeg kan lure, skal du sætte {literal} {/literal} rundt om koden for at få den til at virke.
Jeg kan godt nok ikke få det til at virke (det var faktisk derfor, jeg faldt over dit indlæg; jeg søgte på Google efter flere kloge ord), men mange andre skriver i forskellige fora, at det var lige det, der skulle til...    Wink

Andre igen skriver, at man skal skrive [removed]{literal}indsæt koden her{/literal}[removed]. (Og ja, det er ordet removed i firkantede brackets - det er ikke Amino, der har fjernet kode.) Det kan jeg dog heller ikke få til at virke, men måske virker det hos dig.  Wink  )


Smile     Rie

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er langt ind på alle sider. Det oprettede jeg faktisk tidligere en tråd omkring her:

http://www.amino.dk/forums/t/229828.aspx

Det er mere stien/ siden jeg er i tvivl om. Den der skal skrives for at se folk har gennemført et køb.

Kim

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare gennemføre et køb og kopiere stierne undervejs?
(Jeg bruger ikke standard checkout, så jeg ved ikke, hvad adresserne hedder normalt.)

Hvad har du helt præcis stående af kode? Jeg har prøvet at sætte {literal} ind både før og efter <script>, men uanset hvad jeg finder på, er koden væk, når jeg kigger på "vis kildekode"...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg åbner mit temas header.tpl

Og indsætter koden fra Visual, hvor jeg indsætter {literal} før koden og {/literal} hvor koden slutter:

Håber det hjælper dig.

I forhold til stien til gennemført køb. Da lander den på en side der hedder alla:

 /index.php?controller=order-confirmation?id_cart=

Og så en masse nummere efter=

Men sætter jeg denne sti ind vil den ikke acceptere. Så det må være en bestemt side man skal indsætte sti til. Hvor kunder så bliver videresendt til sidste sti efter endt køb.

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, det er det samme checkout, jeg bruger.    Wink

Umiddelbart ville jeg mene, at du kan bruge http://www.blabla.dk/index.php?controller=order-confirmation* som mål...?
Du kan i hvert fald bruge stjernen som joker for at inkludere flere sider i testen, så måske fungerer det også som mål? ID vil jo være forskelligt fra kunde til kunde, og det bør VWO have taget højde for.   Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

{literal} er ikke nok på min side. Når jeg kigger i kildekoden, er koden væk. Jeg har lige prøvet igen, dræbte al cache etc.

Men det er vist et spørgsmål om version. Jeg bruger 1.6, og literal er muuuligvis til 1.5 og før. Tilsyneladende skal jeg til at lære om controllere, functions og andre spændende ting (som jeg ellers slet ikke har lyst til at vide noget om... Haha!)...

Jeg har samme problem med Googles konverteringssporingskode - og der kan jeg købe en dims til $30 bare for at indsætte en stump kode. Men der er ingen dimser til VWO...

Nøj, hvor gad jeg godt at bruge et andet system end PrestaShop...    Wink
Jeg har en anden hjemmeside i Joomla, og der har jeg bare indsat koderne. Vupti, så spillede det...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rie Wiberg:
Når jeg kigger i kildekoden, er koden væk

Mener du at du højreklikker i browser vinduet, og vis kildekode eller?

Hvad når du går ind under "Code Snippet" i Visual Website Optimizer. Hvad skriver den så der ud fra "Visual Website Optimizer code is installed on the site."?

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)