Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paymill eller Braintree erfaringer

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

AP:

Hvordan fungere disse to betaling systemer ? Er det ligesom ewire? Eller hvordan

Paymill fungere sådan, at du har en konto hos dem, samt en aftale med en af deres banker om at modtage kort.

Du bruger en af deres mange plugins til de CMS'er der eksistere, eller laver din egen implementering.

Når kunder køber, indtaster de info direkte på din side, når de trykker 'køb' bliver disse oplysninger krypteret på kundens computer, dvs. disse info rammer aldrig din server, hvilket gør du kan overleve med en SAQ A validering for PCI, du får herefter sendt client ID og pay_ID tilbage fra dit API kald som du kan gemme i dit system, for at identificere oplysninger samt personen.

Pengene bliver trukket fra kortet, og Paymill laver så en udbetaling af disse hver uge (Kan ikke huske om du kan vælge andre intervaller), disse penge bliver udbetalt direkte fra den bank du har kontrakt med hos Paymill, og de penge der bliver udbetalt er minus det gebyr som transaktionen indenholder.

Én gang om måneden vl du modtage en faktura/regning fra Paymill over de transaktioner du har haft i løbet af den måned, så hvis du har haft 10 transaktioner vil de sende en faktura/regning på 2.8 euro (da de tager 0.28 EUR per transaktion). Disse penge kan blive trukket automatisk fra dit kredit/debit kort.

Dvs. at Paymill ikke fungere ligesom Ewire, da Ewire tilbageholdte penge på en mærkelig måde, hos Paymill er det en reel bank der står bag udbetalingen, dvs. du er dækket ind af de forskellige regler omkring banker osv, som skaber lidt mere sikkerhed for dig.

Jeg er rimelig sikker på Braintree fungere på nogenlunde samme måde.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager Paymill  imod alle slags kort eller? 

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

AP:

Tager Paymill  imod alle slags kort eller? 

De tager ikke imod "rene" dankort uden Visa-del, og dem er der stadig nogen der har derude, omend det er et klart mindretal.. Jeg bruger Paymill og oplever at der er kunder en gang imellem med et Dankort der ikke har Visa tilknyttet, de kan ikke betale i min shop på siden..

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jakob_mj:
De tager imod "rene" dankort uden Visa-del, og dem er der stadig nogen der har derude, omend det er et klart mindretal.. Jeg bruger Paymill og oplever at der er kunder en gang imellem med et Dankort der ikke har Visa tilknyttet, de kan ikke betale i min shop på siden..

 Har du glemt et "ikke" i starten af sætningen.... ellers forstår jeg ikke helt meningen med det du skriver :)

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en (stor) fejl! :-)
Der skal selvfølgelig stå at de IKKE tager imod dankort uden visa, ellers er det jo noget vrøvl!

Det er rettet i indlægget, godt fanget Jesper!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skrubbeltrang:

Jeg kan ikke forstå hvis https://www.braintreepayments.com/ skulle være bedre end PayPal.

På deres hjemmeside, står der : Braintree - a PayPal Company

der er vel masser af store selskaber som har flere forskellige tilbud og hvor de kan være helt forskellige 

tag debitoor som regnskabsprogram - uden kontoplan og ikke mulighed for import moms osv - samme firma - del af - e-conomic som tilbyder noget helt andet

Samme firma vil jo ofte lave to forskellige tilbud netop, noget for husarene og noget for andre - forskellige funktioner - gode til hvert sit formål so to speak

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skrubbeltrang:

Jeg kan ikke forstå hvis https://www.braintreepayments.com/ skulle være bedre end PayPal.

På deres hjemmeside, står der : Braintree - a PayPal Company

Problemet er jo at man for at betale via Paypal løsningen skal være registeret bruger hos Paypal, og det er der mange der ikke gider!

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Samme firma vil jo ofte lave to forskellige tilbud netop, noget for husarene og noget for andre - forskellige funktioner - gode til hvert sit formål so to speak

Jo jo den er jeg med på John, men jeg tænker bare hvis PayPal er "hovedfirmaet", at de så har et andet firma som skulle være bedre. Sådan rent logisk (i hvert fald i mit hoved), så burde "underfirmaet" være til husarene for at blive i dit sprogbrug Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skrubbeltrang:
ådan rent logisk (i hvert fald i mit hoved), så burde "underfirmaet" være til husarene for at blive i dit sprogbrug Wink
tror bare det har at gøre med hvilket firma der kom først - og så er nr 2 braintree - måske udviklet til at tage næste step - men aner det ikke

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)