Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paymill eller Braintree erfaringer

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Fra  Himmelblaa.dk // Bluehorizon.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en webshop hos shopify, hvor jeg bruger paypal som betalingsløsning. Jeg oplever næsten dagligt at folk ikke kan finde ud af paypal. Typisk fordi kortet eller email allerede er blevet brugt med paypal og det tilhører en konto som de ikke kan huske koden på. Jeg ved jeg mister kunder hver dag pga det, så jeg er på udkig efter en "integreret" løsning. Paymill og Braintree virker som oplagte alternativer indtil nets/teller-monopolet kommer på tale.

Er der nogen der har nogle erfaringer med de 2 betalingsløsninger? Evt. også med shopify?

Mvh Gösta

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skulle fortælle det til paypal...jeg er en af de brugere der har problemer med "deres" koder, for der er så mange krav til din kode, at den kode du benytter har nul chance for at blive husket i dit hoved...det er jo for de fleste ret sjældent man skal bruge denne kode og så skal man finde den logisk for at huske den.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Fra  Himmelblaa.dk // Bluehorizon.dk Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Jeg synes du skulle fortælle det til paypal...jeg er en af de brugere der har problemer med "deres" koder, for der er så mange krav til din kode, at den kode du benytter har nul chance for at blive husket i dit hoved...det er jo for de fleste ret sjældent man skal bruge denne kode og så skal man finde den logisk for at huske den.

Jeg er helt enig. Det burde også være i paypals egen interesse at betalingerne gik gennem dem. Jeg har faktisk en mulighed der hedder "Kontant ved afhentning" og den er der nogen der vælger den fordi de bliver irriteret over paypal. Så er det bare et bøvl med konto-overførsel eller mobilePay.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Fra  Himmelblaa.dk // Bluehorizon.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er nogen der har andre gode idéer end de 2 nævnte i starten, så kom gerne med forslag.

Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gösta,

Jeg er pt. igang med at oprette en betalingsaftale gennem Paymill til 4 webshops.

Der er mange ting der skal mailes frem og tilbage, men sådan er det.

Men mit indtryk indtil videre er godt, de svarer mails ret hurtigt, og de hjælper dig med
alle de spørgsmål man kunne have.

Jeg er tæt på at være færdig oprettet med den ene shop, så jeg kan da give feedback om hvad jeg synes. 

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun gode erfaringer med begge.

Personligt hælder jeg mest til Braintree. Du kan eventuelt se et udsnit af de store kunder der benytter sig af dem her:
https://www.braintreepayments.com/clients

Med Paypal har jeg også selv ikke haft andet end bøvl med. :/

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Fra  Himmelblaa.dk // Bluehorizon.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at høre fra jer. Jeg har besluttet mig om at gå videre med Braintree efter jeg så de klienter de håndtere og at de er en afdeling af Paypal. Det virker til at være en stor spiller, og jeg kan se der er mange der bruger dem.

Jeg har oprettet en sandbox, og der jo ikke så meget at test. Det kører jo bare. En time efter fik jeg en mail fra kontakt-person, som jeg har sendt lidt spørgsmål til.

Hvor lang tid går der fra man har oprettet sig til de har godkendt det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ansøgt om en betalingsaftale hos Paymill. Vil gerne dele mine erfaringer her, så andre måske kan få glæde af det. Indtil videre har der ikke været nogen problemer overhovedet.

1. Ansøgte online.

2. Dagen efter kom der en email med Paymill-kontrakt, kontrakt med deres bank/indløser Wirecard, en anti-hvidvaskningserklæring og et enkelt papir mere. Jeg underskrev dem og sendte dem med posten.

Jeg mailede dem også indscannede billeder af mit pas og en telefonregning, så de ved hvem jeg er og at min adresse er korrekt.

4. Dagen efter kom der en mail fra deres kundeservice, som havde gennemgået min webshop og fundet ud af, at der manglede nogle punkter i mine handelsbetingelser, samt at der skulle være en privatlivspolitik på hjemmesiden. Jeg tilføjede de manglende ting samme dag, og næste dag kom der et svar fra vedkommende, der nu erklærede mig for godkendt hos Paymill, og forklarede, at hun havde sendt mine oplysninger til Wirecard, som nu skal godkende mig.

5. I dag er der kommet endnu en mail fra Paymills kundeservice, denne gang en anden person end sidst, som fortæller mig, at godkendelsesprocessen er i gang, og at de forventer, at jeg kan modtage betalinger i løbet af få dage.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Fra  Himmelblaa.dk // Bluehorizon.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ordpress:

Jeg har ansøgt om en betalingsaftale hos Paymill. Vil gerne dele mine erfaringer her, så andre måske kan få glæde af det. Indtil videre har der ikke været nogen problemer overhovedet.

Fedt, du gad at dele dine erfaringer med paymill. Jeg endte med at ansøge begge steder og har nu en aftale med Braintree. Begge firmaer fungere ret ens, men jeg vil alligevel lige beskrive Braintree, nu hvor "ordpress" udførligt har beskrevet Paymill.

  1. Ansøgte online, hvor man skal udfylde et skema med dels firmaoplysning, økonomi (evt. estimeret omsætning), personlige oplysninger og bankinfo.
  2. Et par timer efter modtog jeg har en mail fra en af deres sælger, med oplysninger om hvad jeg skulle sikre mig på hjemmeside (en "checklist") og hvilke dokumenter de havde brug for.
  3. Da jeg havde lavet nogle små rettelser og skrevet hvor de kunne finde handelsbetingelser, kontakt oplysninger og sendt dem min dokumenter gik der en dag inden jeg hørte fra dem igen.
  4. De havde gennemgået min hjemmeside og det var et par småting (noget med 18+ da jeg sælger vin, og et telefon nummer der skulle flyttes) som de gerne ville ha' rettet, men det var så lidt at de sendte mig en kontrakt til elektronisk underskrivelse. Samtidig skulle jeg oprette en sandbox til at teste om det virkede med min shop og så skulle jeg screendumpe checkout processen.
  5. I mandags modtog jeg så en mail med "Congratulations! Your account has been approved". Wuuuhuu. Jeg skulle lige oprette en "Production user account", bekræfte min mobil nummer og så havde jeg adgang til deres dashboard (Hvilket er lige så flot og overskueligt som selve shopify).
  6. 4 linier kode skulle nu kopieres ind i shopify og så virkede det med det samme.

Hvorfor valgte jeg Braintree frem for paymill. Der er nok utrolig lidt forskel på selve oprettelses metoden, men Braintree reagerede indenfor et par timer hver gang. Braintree er en del af Paypal og det var de samme personer som jeg skrev med hver gang. 

Om man vælger den ene frem for den anden er nok ligegyldigt. Begge virker til at være utrolig kompetente og sammenlignet med den korte behandlingsproces i forhold til Nets/Teller kan jeg kun anbefale andre at gøre det sammen hvis man vil noget andet end paypal.

Hvis man skal starte med noget der er billigt at komme i gang med er det fint, men dyrt i det lange løb.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan tilføje, at jeg i dag er gået live med Paymill-betalinger.
Det eneste punkt jeg endnu ikke har prøvet, er at få udbetalt penge fra dem. Skal nok melde tilbage hvordan det går.
Alt salg i min lille webshop er iøvrigt gået i stå her i den døde sommerferieperiode.

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)