Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling til hosting?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg igennem langt tid brugt Surftown og været glad for det, men har nu haft to dårlige oplevelser med dem, som gør at jeg overvejer at skifte.

1. I december lukkede de uden varsel for to at mine site pga. noget software (Uploadify) som udgjorde en risiko. Jeg opdaterede på deres opfordring til nyeste version. I denne uge lukkede de igen for samme to websites uden varsel. De var faktisk nede i en uge inden jeg opdagede det. Da jeg beklagede mig over ikke at have hørt noget fik jeg en generelt venlig mail, men det blev samtid påpeget at de faktisk havde ret til at lukke min konto!

2. De har lige skrevet til mig at jeg bruger for mange database resource og jeg har 48 timer til at ordne det ellers vil de lukke for min database (som i øvrigt også bruges til 5 andre i denne sammenhæng ikke relevante sites). Det er muligt jeg kan forbedre i brugen af databasen, men jeg ved det ikke endnu. Set fra mit synspunkt har jeg oplevet moderat succes med mine websites og får lige og får lige pludselig at vide at om 48 bliver det hele lukket – ingen løsningsforslag eller tilbud fra dem!

I begge tilfælde bliver jeg jo nærmest "truet". Der er i hvertfald ikke meget kundeservice over det.

Nogen hosting forslag?

Vh Anders

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

VPS? Så er det jo kun dig der bestemmer.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

De problemer kan nemt flytte med, det er nok ikke for at generer de lukker og skriver det, men fordi de har mange kunder som de skal sikre den mest optimale oppetid for.

Du kan jo prøve eks. meebox og hvis problemet forsætter der skal du måske kigge på en VPS server løsning.

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Men, hvor? Surftown havde et tilbud på et tidspunkt, men kan ikke finde det mere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Peter Amsnæs:

Men, hvor? Surftown havde et tilbud på et tidspunkt, men kan ikke finde det mere.

Jeg er rigtig glad for DigitalOceans produkter - alternativt Hetzner eller Linode.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

De problemer vil du jo have uanset hvor du er. Hvis du ikke opdaterer dine scripts udgør de en sikkerhedsrisiko. Hos os lukker vi siderne hvis der er mistænkelig aktivitet. Derefter tager vi aktivt kontakt til kunden for at finde en løsning, så de kan komme online igen så hurtigt som muligt.

Ved en VPS bestemmer man naturligvis noget mere selv, men du skal så sørge for, at den ikke bliver brugt til f.eks. at sende SPAM med, for så klager man til udbyderen, og så bliver du alligevel lukket.

Mht. resourcer kan man prøve at kigge på dine scripts - ellers er det måske tid til at kigge på VPS?

Det er jo ikke fordi man vil true dig. Snarere skal du se det som at man gerne vil sørge for at alle har det godt.

Nu er det her muligvis ikke en lige så god sammenligning som andre vil kunne finde på, men jeg prøver alligevel. Du har en boligblok, det er din server.

I den boligblok er der en masse lejligheder (webhoteller). Forestil dig nu, at man godt vil have at posten (besøgende på hjemmesiden) kan komme ind i opgangen, men ikke i selve lejlighederne (kontrolpanelet).

Men i en af lejlighederne er der et hul i døren så man kan dreje en vrider og komme ind alligevel (det er din software der ikke er opdateret).

Er det så bedre at man sætter en stålplade op, så man ikke kan komme ind i lejligheden, og man heller ikke kan modtage post, eller at man finder den hovednøgle der er skjult i den lejlighed (det kan være forskellige ting der kan gøre at man kan eskalere til root afhængig af hvordan det er sat op - det prøver man naturligvis at sikre sig imod) og laver mere rod?

På samme måde med resourcer - er det rimeligt at man spiller høj rockmusik til kl. 3 om natten (bruger en masse kræfter), eller skal man måske finde en landejendom (VPS), hvor man ikke forstyrrer når man gør det.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man spørge hvilke side(r) det drejer sig om, så er det lidt nemmere at komme med et konkret bud på en løsning der vil passe til dine behov.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Fra  Surftown Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg kan se, at min konkollega fra Serverfruit allerede har givet en fornuftig forklaring på problemet, men for god ordens skyld vil jeg meget gerne give dig en forklaring fra vores side, så det kommer fra 'hestens egen mund'. :-)

Anders Peter Amsnæs:
1. I december lukkede de uden varsel for to at mine site pga. noget software (Uploadify) som udgjorde en risiko.

Indrømmet kender jeg ikke Uploadify, men jeg er helt sikker på, at vores sikkerhedsteam ikke lukker hjemmesider for sjov. Når vi lukker for adgang til et webhotel, så skyldes det oftest at vi har modtaget en henvendelse fra ejeren af en side eller en anden hostingudbyder, som begærer adgang til siden stoppet. Der kan være mange årsager hertil, men fælles for dem alle er en bekymring om, at din side - i dette tilfælde gennem Uploadify - misbruges til uønskede formål.

Vi kunne vælge ikke at reagere på sådanne henvendelser, men det vil være skidt fordi:

1: Misbrug påvirker serverens stabilitet negativt. Det går ud over de andre kunder, som anvender samme server.
2: Hvis vi ikke reagerer, så kan det medføre vidtrækkende konsekvenser, f.eks. i form af banning af vores IP-adresseserier. Det kan f.eks. påvirke de mere end 500.000 e-mail-brugere vi har i vores systemer.

Ingen af de to risici er vi villige til at løbe. Det tror jeg er en fælles vurdering for alle i vores branche. :-)

Når vi lukker adgang til siderne med det samme, så skyldes det risikoen for, at omfanget af det uønskede misbrug tager til. Vi bestræber os på at kontakte alle kunder hurtigst muligt, men jeg skal gerne kigge dine sager igennem for at se, om der er noget vi kan stramme op på.

Anders Peter Amsnæs:
De har lige skrevet til mig at jeg bruger for mange database resource og jeg har 48 timer til at ordne det ellers vil de lukke for min database (som i øvrigt også bruges til 5 andre i denne sammenhæng ikke relevante sites).

Det er helt korrekt, at vi midlertidigt har lukket ned for din database, men det skyldes helt enkelt at du havde en (muligvis flere) queries, som optog enormt mange ressourcer på det pågældende databasesetup, da det tog op mod 1,5 minutter at løbe din query igennem. Det er enormt lang tid, og det påvirker de andre kunder som anvender samme databaseserver.

Når det er sagt, så vil vi meget gerne hjælpe dig med at optimere din query. Jeg kan se, at den består af en del INNER JOIN's, og ved blot at minimere disse, så vil du kunne reducere din query's løbetid væsentligt. Hvis du giver mig et kald på +45 45 20 78 70, så vil jeg meget gerne sætte dig i kontakt med en af vores teknikere, som måske kan give dig nogle mere præcise input til hvordan du kan optimere din query? :-)

Anders Peter Amsnæs:
I begge tilfælde bliver jeg jo nærmest "truet". Der er i hvertfald ikke meget kundeservice over det.

Det her skal vi have kigget på - for vi skal ikke true vores kunder. Den tager jeg lige med supportchefen i morgen.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. :-)

Vh,
Nicolas Nezzo
Surftown A/S 

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas

Tak for din mail. Du skriver at det er korrekt at I har lukket for min database. Det har I forhåbentligt ikke, for det er kun 8 timer siden i skrev til mig om det (ikke 48), men det er sikkert en misforståelse. Jeg kan da heller ikke se andet end at mine sites kører.

Min kritik går selvfølgelig ikke på at i lukker sikkerhedshuller og reagerer med det samme. Det er i alles interesse inkl. min. Problemet er at jeg har oplevet ikke at få besked om det. I december da det skete første gang, opdagede jeg det selv og tog kontakt til jer. Først herefter fik jeg en mail om at I have lukket for sitet. Jeg opdaterede dengang Uploadify som i bedte mig om og aktiverede sitet igen. For et par uger siden har I så lukket for sitet igen – denne gang uden at jeg har opdaget det og uden at jeg har fået besked. Jeg har i øvrigt lavet det pågældne site helt om i mellemtiden og bruger ikke længere Uploadify. Det gamle site lå dog stadig i en backup mappe på serveren - den har jeg fjernet nu, så uploadify er HELT væk :-)

Ang. det andet site som åbenbart har slugt lidt rigeligt databaseresourcer, så har min udvikler kigget på det og har kunnet mindske "forbruget" med 4-5 gange ved at gøre nogen ting lidt anderledes. Jeg håber det har løst problemet(?)

Jeg har altid være glad for Surftown og anbefalet jer til andre – og jeg har selv små 20 sites liggende hos jer. Det foretrækker jeg i og for sig også at blive ved med, men husk at sige til når I bestemmer jer for at lukke mine sites Hmm

Vh Anders

Fra København
Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Fra  Surftown Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

At der var lukket for databasen var en misforståelse fra min side - sorry! :-)

Det er godt at høre, at du har fået din udvikler til at kigge på problemet. Om det løser problemet ved jeg ikke, men du er altid velkommen til at søge råd og sparing med vores support omkring sager som netop denne. I dit tilfælde beder jeg lige min kollega Connie om at teste, om det er blevet bedre. Hvis ikke, så giver vi dig et kald, så vi sammen kan finde en løsning.

Ift. til information, så er jeg helt enig med dig i, at vi skal forbedre informationsflowet, så man hurtigere får besked, hvis ens side skulle blive lukket. Jeg ved, at vores sikkerhedsteam længe har ønsket at fuld-automatisere informationsgivningen (lige nu er den fuld-manuel :-)), og de sidder sammen med vores udviklere og arbejder på netop den sag.

Slutteligt er jeg glad for at høre, at du er glad for os. Vi er også glade for at have dig som kunde. :-)

Venlig hilsen - og god aften,
Nicolas 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)