Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af 'Salg af serviceydelser i andre EU-lande' i Dinero - hvilken konto?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørger på vegne af et par musikervenner som fra tid til anden spiller rundt om i Europa. 

Jeg har lokket dem til at bogføre i Dinero, som jo er enkelt og brugervenligt. 

Både de og jeg er dog lidt i tvivl om hvilken konto de skal bogføre under. Forløbet ser således ud:

De skriver en faktura til en virksomhed i et andet EU land. Da det at være 'spillemand' så vidt vides indgår under 'ydelse' skal der ikke pålægges VAT, derudover skal den købende/betalende virksomheds momsnummerfakturaen + teksten "reverse charge". Så langt så godt!

Det er når de skal lave fakturaen at de lige vil være helt sikre: skal de vælge konto 1200 i Dinero (EU-leverancer ydelser - rubrik B ydelser) eller vælge konto 1050 (salg af varer/ydelser u moms) ??

Nogen Dinero guruer der kan besvare?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

butiksejerkbh:

Spørger på vegne af et par musikervenner som fra tid til anden spiller rundt om i Europa. 

Jeg har lokket dem til at bogføre i Dinero, som jo er enkelt og brugervenligt. 

Både de og jeg er dog lidt i tvivl om hvilken konto de skal bogføre under. Forløbet ser således ud:

De skriver en faktura til en virksomhed i et andet EU land. Da det at være 'spillemand' så vidt vides indgår under 'ydelse' skal der ikke pålægges VAT, derudover skal den købende/betalende virksomheds momsnummer på fakturaen + teksten "reverse charge". Så langt så godt!

Det er når de skal lave fakturaen at de lige vil være helt sikre: skal de vælge konto 1200 i Dinero (EU-leverancer ydelser - rubrik B ydelser) eller vælge konto 1050 (salg af varer/ydelser u moms) ??

Nogen Dinero guruer der kan besvare?

Hej Hej.

Det lyder dejligt :)

De skal bruge konto 1200.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

forudsat de er momsregistrerede for den konto er jo til momsregistrerede der sælger ydelser til EU

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak for hurtige svar :)

De er momsregistrerede og det er de virksomheder de sender fakturaer til også, så der skulle den være god nok.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)