Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

godgørelse for brug af en partners private kameraudstyr i 3mands virksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan forholder det sig hvis man som den ene part i et 3mands firma, vælger at bruge sit eget produktionsudstyr(kamera) til at generere penge til firmaet. Skal firmaet betale lejeomkostninger(ud fra markedspriserne) ved brug? Eller er der et fradrag ved bruget, som kan trækkes fra? eller snyder man bare sig sig selv, idet at de andre partnere får gratis brugsydelser?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg synes da ikke du skal se dine partnere som en form for konkurrenter. I skal hver i ser lægge alt hvad I kan i projektet, og så må I se hvad det kan blive til. De andre har vel også noget som firmaet kan bruge (som I andre ikke har)? ;-)

Dbh,
/Jakob 

Tilmeldt 31. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej de andre har faktisk intet udstyr, andet end én computer, som jeg jo også har. dertil har jeg også lagt bil til. Men nu er det sådan at jeg skal ud af firmaet og tingene desværre er ved at blive meget forsmået, så jeg forsøger at undgå at snyde mig selv, og være retfærdig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

skat vil næppe gø hvis en partner bruger privat udstyr og ikke tager leje af I/S i et begrænset omfang - omvendt vil de heller ikke gø af hvis han tager en leje der er markedssvarende men så skal han jo beskattes af den i et omfang så om det betaler sig er svært at se.

Jeg synes det kan være svært at svare helt for det er vel ret forskelligt om det er en enkelt gang eller to den pågældende har brugt kameraudstyr som så ikke lider større slid, eller om det er tit og ofte med slid på udstyret

Alternativet er at ejeraftalen som er super vigtig - læs endeligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html kan regulere hvordan i deler overskud hvis I mener en yder mere end andre

din udtræden burde være reguleret i en sådan ejeraftale - som altid er vanskelig at indgå midt i et forløb, men hvis I alle 3 ønsker retfærdighed, så er det jo ikke urimeligt at der kan være en ulige deling hvis EN yder mere end andre 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobcopenhagencorporate.dk:

Nej de andre har faktisk intet udstyr, andet end én computer, som jeg jo også har. dertil har jeg også lagt bil til. Men nu er det sådan at jeg skal ud af firmaet og tingene desværre er ved at blive meget forsmået, så jeg forsøger at undgå at snyde mig selv, og være retfærdig.

Satserne for skattefri kørselsgodtgørelse finder du her

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064181

og der kan I jo gøre op sammen hvor mange kilometer der er kørt.

F,s,a, leje af dit fotoudstyr, så er det måske et mere problematisk dilemma, da der ikke ligger nogen aftale for betalingen af brugen af det. Følgende er bare min tanke, men behøver jo ikke at forholde sig sådan... Men hvis du ved opstart har sagt at du ville bruge dit udstyr til at være noget af din del til at starte virksomheden i gang, så mener jeg at du kan stå i et moralsk dilemma ved at opkræve penge for brugen andet end en fordeling af det overskud der nu er efter I hver især har fået dækning af jeres udgifter.

En anden udfordring der muligvis kan opstå er, hvem har ophavsretten til de billeder der er taget? Har I udført arbejde for andre og overdraget ophavsretten mod honorar eller er billederne brugt i virksomheden som indtægtskilde nu og fremover?

Hvis billederne bruges nu som indtægtskilde, så bør I finde frem til en pris på billedernes brug og den indtægt der generes - så der kan laves en aftale og tingene.

MEN husk nu at få en skriftlig aftale underskrevet af jer alle og gerne med vitterlighed, så tingene er på plads, hvis udfrodringerne går i yderligere hårdknude..

Tilmeldt 31. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et uddybende svar. Ja tingene er desværre allerede i hårdknude. Vi har brugt kamera + udstyr en 7 gange og der er jo faktisk et håndgribeligt slid på et kamera. Men vi aftalte til at starte med at firmaet skulle give mig leje, hvis ikke det købte kameraet helt. Men jeg har så i flinkhed frasagt mig lejen idet at vi hellere ville reinvestere pengene (Ja man skal ikke være flink, det bidder sig selv i røven) Men nu er petitesse rytteriet begyndt, og jeg tænker at jeg ikke skal snyde mig selv. Men jo et moralsk dilemma.. Mht. rettigheder på billeder mm. er de jo solgt videre til kunderne mod betaling. Et andet dilemma Jeg står overfor er, at de to andre parter ikke vil give mig nogen form for goodwill idet de mener firmaet ikke er en krone værd. Dog er der 3-4 projekter(kr. 0-100.000.-) lige forude som har gode muligheder for at blive realiseret, samt en masse netværk som allerede har givet pote. Men jeg kan vel ikke kræve det? Hvis de ikke er med på den?

Hvad menes der med Vitterlighed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

vitterlighed = 3. person skriver under på at han har set det ER jer tre der underskriver, med sit navn og adresse. Det er dog ikke helt let at få lavet ejeraftale når tingene allerede er i hårdknude og uden ejer aftale og med dit tilsagn om at de måtte bruge det kamera uden leje, så tror jeg lidt på at læse det som du selv skriver, peditesser. Skriv det på læresedlen, altid at ha ejeraftale og få aftalt alt mens man er gode venner, og så kom videre. Du har heller ikke uden ejer aftale let ved at få en goodwill udbetalt når du går ud, men skal jo ha 1/3 af resultatet og evt aktivs værdi ud 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

7 fotoshoot slider ikke på et kamera.

Det er småligt at kræve penge af sine x-partnere for 7 fotoshoots.

Det her er en unyttig eskalering på en situation der ikke gavner nogen af jer.

Jeg ejer selv et fotostudie i Århus, og har en nogenlunde ide om kameragrej og slid heraf.

Det meste professionelle grej kan uden og blinke holde til et sted mellem 100.000 og 1 million skud så 7 fotosessions er peanuts.

Jeg forstår godt du er sur, utilfreds osv. Men det er ikke noget du kan bruge til noget ligenu. Du skal ud af projektet og videre, bruge dit krudt på konstruktive ting. Det her flueknepperi du har gang i her graver du dig kun længere ned med. Vær den voksne, rank ryk og panden højt og så marcherer du ud af selskabet men du ønsker dem held og lykke!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

7 fotoshoot slider ikke på et kamera.

Det er småligt at kræve penge af sine x-partnere for 7 fotoshoots.

Det her er en unyttig eskalering på en situation der ikke gavner nogen af jer.

Jeg ejer selv et fotostudie i Århus, og har en nogenlunde ide om kameragrej og slid heraf.

Det meste professionelle grej kan uden og blinke holde til et sted mellem 100.000 og 1 million skud så 7 fotosessions er peanuts.

Jeg forstår godt du er sur, utilfreds osv. Men det er ikke noget du kan bruge til noget ligenu. Du skal ud af projektet og videre, bruge dit krudt på konstruktive ting. Det her flueknepperi du har gang i her graver du dig kun længere ned med. Vær den voksne, rank ryk og panden højt og så marcherer du ud af selskabet men du ønsker dem held og lykke!

Jeg synes ellers sjældent vi er enige. Men........ Bravo!!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)