Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

støtte til opstart af virksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg vil høre, om nogen er bekendt med, om der er mulighed for at søge støttekroner til opstart af virksomheder? Forligger der puljer til iværksættere eller til de brancher, de ønsker at starte op indenfor?

Det eneste jeg har snust mig frem til er diffuse tekster omkring en såkaldt Iværksætterydelse, men jeg er ikke kommet nærmere om dette er noget, som stadig eksisterer.

Jeg er bekendt med løntilskud og bonusordninger i forhold til at ansætte medarbejdere.

Jeg tænker specifikt på virksomheder inden for 2 brancher:

wellness og grafisk design.

De bedste hilsner

Sabrina

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mulighederne er fra meget små til ikke eksisterende. Check med dit nærmeste væksthus (google væksthus og de dukker op) regn med 0 kr - Der er ingen offentlige iværksætter penge at hente ala iværksætter ydelse osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, check dit nærmeste væksthus eller erhvervskontor. Jeg ved at der i Nordjylland er en ordning, hvor man betaler 500 kr. (så vidt jeg husker), og så får man nogle timer betalt til eks. revisor, advokat, eller anden selvvalgt virksomhed. Ved ikke om der er tilsvarende ordninger i andre dele af landet.

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Hvad er en bank?  

Det er et sted, hvor man låner penge og betaler renter. Ærligeligt svar fra dig.

Jeg søger støttekroner (som det fremgår af mit spørgsmål) ikke lån.

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Mulighederne er fra meget små til ikke eksisterende. Check med dit nærmeste væksthus (google væksthus og de dukker op) regn med 0 kr - Der er ingen offentlige iværksætter penge at hente ala iværksætter ydelse osv

vh John H

Hej John,

ja ok, udemærket. Jeg kan besøge "Start og vækst". Tak for dit forslag.

De bedste hilsner

Sabrina

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten.

Det lyder som en formidabel ordning. Det vil jeg prøve at undersøge.

Mvh.

Sabrina

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sabrina,

Har selv stået i samme situation, og været helt på bar bund, fordi vi havde brug for penge. Vi endte med at få kontakt til BusinessHorsens og fik et møde med Tessa Salling. Hun Chefkonsulent og står for at tage imod iværksættere. Vi havde et produkt vi havde arbejdet på og viste nogle renderet billeder frem for hende. Hun var overbevist om at hun kunne skaffe 20000,- til os, som er startvækstpakken. 

Vi fik efterfølgende et møde med hende igen og en Lise Haarh fra Innovation Midtvest, der står for at hjælpe iværksættere og har mandat til at udskrive vækstpakker. Det endte faktisk med at vi fik 20000,- ret nemt, og fik samtidig betalt vores en foranalyse samt en patentansøgning af Innovation Midtvest grundet de troede på vores ide og produkt.

Men som Tessa fortalte: Man kan næsten altid få de første 20000,-.

Her er Tessas kontakt:

Held og lykke med, og klø på! :).
Mvh Allan
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Mulighederne er fra meget små til ikke eksisterende. Check med dit nærmeste væksthus (google væksthus og de dukker op) regn med 0 kr - Der er ingen offentlige iværksætter penge at hente ala iværksætter ydelse osv

vh John H

Vi kan hurtigt blive enige om, at det nuværende væksthus-system IKKE blev opfundet af iværksættere :-) Når det er sagt, så er der dog ganske gode muligheder, hvis du bor i området, som Væksthus Midtjylland dækker. De øvrige væksthuse har desværre endnu ikke skabt lignende muligheder, men forhåbentlig det kommer - eller måske bare en fuldstændig revolution af væksthustankegangen og Vækstfonden. Man har jo lov at håbe :-)

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

SabrinaLA:
Jeg søger støttekroner (som det fremgår af mit spørgsmål) ikke lån.

Hvad mener du med støttekroner? Hvis du ikke driver velgørenhed, hvorfor skal nogle så "støtte" dig? De fleste fornuftige ordninger er sådan, at iværksætteren selv risikerer noget økonomi, og dem, der investerer (støtter), giver så eksempelvis et tilsvarende beløb.

Det giver i mine øjne ingen mening at bede andre risikere deres penge med mindre, at man selv vil risikere noget - udover sin tid og dedikation.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)