Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal til at importere fra KINa, nogen gode RÅd ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer 

jeg skal til at bestille en masse shampoo og beautypordukter fra kina og har hørt man skal være forsigtig

nogen der har en form for guidlines til hva man skal være opmærksom på ?

hvor meget told man betaler og hvornår man betaler moms

og når de fra kina siger de fragter med skib og spørg om hvilket port den skal sendes til, hva mener de med det ?

tusind tak på forhånd  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle dine spørgsmål har vi tidligere besvaret et utal af gange her på Amino. Søg på de gamle indlæg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

told skal du finde satsen på via nettet (i det efterfølgende link er der et link til hvor du kan finde satsen) Den er forskellig fra produkt til produkt

Du skal være import registreret før du importerer noget som helst - også med i linket

Moms skal angives som importmoms - også med i linket

Læs hele linket - så finder du overskrift til told og link til impotmoms

port = haven/modtager punkt i Danmark

Pas på der ikke er stoffer i den shampoo som kunne være skadelige eller fobudte

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det er gået op for folket på amino man skal vinge det lille kryds af med import når man moms registret sig, hvis man vil importerer, længere er den ikke !!!! er det virkelig nødvendigt at nævne det hver eneste gang, der bliver nævnt vare uden fra eu :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack - man har to valg  - som Ravn at svare helt korrekt at det er alt sammen besvaret 100 gange søg selv (og den lyst har jeg også ofte :)) - eller som jeg, ud fra den måde der spørges, at formode trådstarter er helt blank på told og moms osv (sådan tror jeg også godt du kan læse trådstarter)

Jeg vælger derfor at svare. Ikke for at genere dig, som jo kan lade være med at læse tråden så snart du ser mene og start, men for at bringe trådstater et skridt videre. Temmeligt enkelt synes jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jack - man har to valg  - som Ravn at svare helt korrekt at det er alt sammen besvaret 100 gange søg selv (og den lyst har jeg også ofte :)) - eller som jeg, ud fra den måde der spørges, at formode trådstarter er helt blank på told og moms osv (sådan tror jeg også godt du kan læse trådstarter)

Jeg vælger derfor at svare. Ikke for at genere dig, som jo kan lade være med at læse tråden så snart du ser mene og start, men for at bringe trådstater et skridt videre. Temmeligt enkelt synes jeg

vh John H


Nu har trådstarter været på amino siden 2009, så helt grøn kan trådstarter heller ikke være.

Jeg er ved at være træt at at høre "Du skal være import registreret før du kan noget som helst" og det er kun os der er import registreret som har tilladelse til at impoterer.. det er altså bare et lille krys når man registrerer sig, der er også et kryds ved siden af med export, jeg forstår ikke hvorfor der skal gøres noget stort ud af det og har man glemt at ving det lille kryds af, går man bare ned på skat og får en A4, skriver under og de retter den næsten med det samme.

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jo - jeg erkender at svarene bliver ensformige, men det er jo grundet de samme spørgsmål gang på gang - dog fra nye folk hver gang :)

Det kan jo være han ikke er helt grøn men hans spørgsmål kunne tyde på det og ja importregistrering er jo så uendeligt enkelt og gratis, men det er vel ikke korrekt at man bare lige fixer den hvis man først har liggende et stort parti shampoo i fra kina i tolden og man ikke er reigstreret, Det både kan koste besvær og tid.så selv om det er trættende med det samme svar på det samme spørgsmål så svarer jeg nu, så længe det ikke kommer fra samme person :)

jeg kan egentlig bedre forstå ravns holding med -søg selv  - lidt i frustration over manglende søgning - men jeg synes vi skal hjælpe hinanden alligevel og de som kender svaret skal jo springe tråden over med godt humør. Overskriften siger jo alt  SKAL TIL AT IMPORTERE FRA KINA NOGLE GODE RÅD?

Jeg kunne godt nøjes med mit link uden tekst, men det tror jeg ville irritere flere?

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
men jeg synes vi skal hjælpe hinanden alligevel og de som kender svaret skal jo springe tråden over med godt humør.
Yes

Som altid, John har svaret. Er det svaret før, går der ikke noget af nogen at svare igen.

Johnny

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Som altid, John har svaret. Er det svaret før, går der ikke noget af nogen at svare igen.

Jo det er sgu efterhånden ved at være noget trættede at høre folk stille de samme spørgsmål gang på gang, Specialt når de ikke har gidet lave bare den mindste smule research selv.

Fra KBH
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er chokeret over hvordan mit spørgsmål er blevet til en diskussionsklub om hvor dårligt mit spørgsmål er 

JO  jeg har lavet min research, der en grund til jeg skriver, fordi jeg ikke følte jeg fik det rigtige svar..

men vildt at du som er forretningsmand har tid til at ødelægge en ung iværksætter der blot spørg om gode råd til import fra kina

Synes det er til grin og i burde skamme jer, der ikke noget dårligt spørgsmål når det kommer til iværksætteri, men tværtimod har i ødelagt jeres navn hos mig og hele mit netværk for evigt, fra nu af ved jeg hvem jeg IKKE skal anbefale videre..

Jeg er blogger og tusindvis af følgere og over 2000 tætte relationer på facebook. det skal nok blive sjovt  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)