At systemet ikke sender rykkere ud, så man kan få betalt skyldigt beløb, hvorved der påløber renter på, som man gerne vil undgå. Jeg er f.eks. ikke interesseret i at skylde SKAT penge. Jeg vil gerne betale det skyldige "med det samme!". Både mht. digital postkasse og at SKAT nu skal aflevere dokumenter i den, går det åbenbart galt. Når "man" bliver tvunget over på nyt system, så dem der tvinger også sørge for at systemet virker. Det fejler jo tydeligvist her. Dermed påføres virksomhederne ekstra udgifter. Før digital postkasse, der var der ingen problemer for SKAT i at udsende rykker pr. brev. Nu kan de åbenbart ikke finde ud af at aflevere en rykker i den digitale postkasse, og den digitale postkasse kan ikke sende en e-mail og give besked om ny post. |
jeg tror ikke at man får ændret systemet ved at man enkeltvis slås mod de 400 kr. De er vedtaget og lovgodkendte og vel ud fra at skat ikke kan vælge kunder fra og til og er afhængige af at folk betaler til tiden, og ikke kan sende en masse venlige rykkere for at holde på kunden. Jeg tror derfor kun man opnår besvær ved at blive trodsig for de 400 kr, men det vælger hver og en
Jeg synes det er mystisk med den digitale postkasse der ikke sender email (eller ender den i spam)- jeg får til de 3 jeg har selskabs epost min email og mail adresse to får den også, men alt tyder jo på en fejl i systemet og hvis der er det , ville det bestmet klæde skat at fjerne de 400 kr
Jeg ville klart skrive til skat at systemet har svigtet og jeg mener de skal eftergive de 400 kr - men samlet ville jeg ikke bruge meget tid og kraft på det, for det ændrer ikke systemet at enkelt personer ikke vil betale de 400 kr
vh John Hannover