Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bliver så PISSED !!!!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:
Hvad er der egentlig at klage over i denne sag?

At systemet ikke sender rykkere ud, så man kan få betalt skyldigt beløb, hvorved der påløber renter på, som man gerne vil undgå. Jeg er f.eks. ikke interesseret i at skylde SKAT penge. Jeg vil gerne betale det skyldige "med det samme!".

Både mht. digital postkasse og at SKAT nu skal aflevere dokumenter i den, går det åbenbart galt.
I digital postkasse kan du opsætte besked om e-mail ved ny post, men det virker ikke.

Når "man" bliver tvunget over på nyt system, så dem der tvinger også sørge for at systemet virker. Det fejler jo tydeligvist her. Dermed påføres virksomhederne ekstra udgifter.

Før digital postkasse, der var der ingen problemer for SKAT i at udsende rykker pr. brev. Nu kan de åbenbart ikke finde ud af at aflevere en rykker i den digitale postkasse, og den digitale postkasse kan ikke sende en e-mail og give besked om ny post.
Det koster så virksomheden penge. Det synes du måske er i orden ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ikke at man får ændret systemet ved at man enkeltvis slås mod de 400 kr. De er vedtaget og lovgodkendte og vel ud fra at skat ikke kan vælge kunder fra og til og er afhængige af at folk betaler til tiden, og ikke kan sende en masse venlige rykkere for at holde på kunden. Jeg tror derfor kun man opnår besvær ved at blive trodsig for de 400 kr, men det vælger hver og en

Jeg synes det er mystisk med den digitale postkasse der ikke sender email (eller ender den i spam)- jeg får til de 3 jeg har selskabs epost min email og mail adresse to får den også, men alt tyder jo på en fejl i systemet og hvis der er det , ville det bestmet klæde skat at fjerne de 400 kr

Jeg ville klart skrive til skat at systemet har svigtet og jeg mener de skal eftergive de 400 kr - men samlet ville jeg ikke bruge meget tid og kraft på det, for det ændrer ikke systemet at enkelt personer ikke vil betale de 400 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Jeg ville klart skrive til skat at systemet har svigtet og jeg mener de skal eftergive de 400 kr

Hvem siger at systemet har svigtet?? Der står ingen steder at SKAT er forpligtet til at sende en rykker ud inden en vis dato. Der er til gengæld fra gud og hver mand netop blevet opfordret til at virksomhederne løbende selv søger for at afstemme deres skattekonto. At momsen ikke var afregnet vil hurtigt opdages ved at skimme ens regnskab.

Netop skattekontoen skal man være ekstra opmærksom på. Der rykkes tidligst hvis gælden er over 5000 kr. Så i princippet har SKAT stillet en lille kassekredit til rådighed. Jeg kan kun opfordre til at man behandler skattekontoen på linie med en bankkonto og løbende tjekker saldoen og afstemmer den. 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvem siger at systemet har svigtet?? Der står ingen steder at SKAT er forpligtet til at sende en rykker ud inden en vis dato.

Hvem siger det ikke har ?

Det er vel lidt ligesom med stien hen over marken. Når den har været der længe nok, så er der vundet hævd.

Problematikken er jo at du har et system der begynder at opføre sig anderledes, end de i øvrigt lægger op til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:
Problematikken er jo at du har et system der begynder at opføre sig anderledes, end de i øvrigt lægger op til.

Hvor har det stået at de vil rykke inden for x antal dage?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvor har det stået at de vil rykke inden for x antal dage?

Du forstod så ikke den "med at vinde hævd" ?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt hurtigt denne: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=219174

I min optik, så skal de, før de begynder at beregne renter, sende en rykker:

"I første rykker til skyldner bør det overvejes om restancen skal kræves forrentet i henhold til rentelovens regler."

Det ved jeg så ikke om er mig der har misforstået noget. Men jeg synes jo det er sådan det skal foregå, før jeg overfor en kunde kan begynde at beregne renter. Men det er det ikke for SKAT ?

Jeg kender ikke loven, så jeg ved det ikke. Men synes da det er underligt, at jeg ikke modtager en rykker fra dem, før der er beregnet renter ?!?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstod nu godt den med ar vinde hævd. Men det giver ikke mening at tale om hævd på en ordning som ikke engang er 12 måneder gammel.  Dit link er til forældet praksis.

Men du kan prøve at henvise til praksis i nedenstående link, hvor de taler om en rykker efter 3 dage (men der er alene tale om en intern frist som SKAT har fastslået - loven sætter ikke dage på). Den er jo overskredet mange gange.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=72582&vId=0

God fornøjelse med det. Prøv evt. at  skrive til SKAT - hvis det afslås - så prøv igen direkte til chefen for inddrivelsen.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan sagtens følge dig Henrik. Min opfordring var mere, hvis de 400 kr er besværet værd, af "principielle" grunde, at prøve at forklare at eboks erhverv ikke havde sendt rykker. Det er nok muligt at skat siger nå og ikke sletter gebyret men så var det prøvet

Ellers er det jo enkelt nok, man har ansvar for at betale sine ting til tiden, og skat er jo ikke som den lokale maler der af kundehensyn sender en masse venlige rykkere. De vælger heller ikke selv kunderne så jeg kan sagtens forstå at de høj grad må forvente alle klarer at betalte til tiden og de har jo også lovmæssigt andre gebyrmuligheder, ligesom de jo også kan kradse penge ind lidt lettere end den lille maler.

Mystisk at den e boks sender malls tilen masse men åbenbart ikke til  visse - og det kunne jo være skat ville tilgive gebyret

I øvrigt bare en opfordring til at man tilmelder moms til automatisk betaling - så trækkes den fra ens nemKonto lige til tiden. Ikke noget med retur fordi man fik betalt 8 dage for tidligt, og ikke noget med at skulle huske andet end at bogføre moms betalt når man ser den trukket

Iøvrigt enig i at skattekonto er klog at følge og ha som konto i regnskabet - også fordi den jo pludseligt kan indholde til + eler - rente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket. Dejligt at der på skrift står rykker efter 3 dage. Den har jeg jo netop ikke modtaget. Så er jeg ikke helt forkert på den....

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)