Hej alle Hvor ofte checker I jeres digitale postkasse? Det er umiddelbart min erfaring, at dette bliver "glemt" eller overset, hvilket kan medføre tabte og måske endda meget vigtige informationer. Det fremgår således i besked fra Erhvervsstyrelsen af 26. maj 2014 følgende: Husk at åbne den digitale postkasse Erhvervs- og Selskabsstyrelsen | 26-05-2014 10:38
Alle virksomheder har fået en digital postkasse til post fra det offentlige. De fleste har også anskaffet den medarbejdersignatur, som giver adgang til postkassen. Men enkelte virksomheder har endnu ikke åbnet deres postkasse – og det kan få alvorlige konsekvenser. Den digitale postkasse har samme status som virksomhedens fysiske postkasse. Det betyder, at det er virksomhedernes ansvar at åbne postkassen og læse ny post. Det offentlige har siden november 2013 sendt mere end 1.600.000 digitale breve til virksomhedernes digitale postkasser. Hvis I ikke åbner jeres postkasse, går I glip af vigtige meddelelser om fx årsregnskaber, ejendomsskattebilletten, BBR, arbejdsmiljø, bilsyn, straffeattester og sygedagpenge.
Postkassen er gratis og ligger på Virk.dk. I skal bruge en NemID medarbejdersignatur, når I åbner postkassen. Inde i postkassen kan I angive en e-mailadresse - og få besked, når der er ny post. Find hjælp og vejledning til at bruge den digitale postkasse på Virk.dk/postkasse. Det er dog muligt, at opsætte "Besked om ny post" i den digitale postkasse, således du automatisk får besked, når der er post i den digitale postkasse, hvilket jo er fint, meeeennnn.... Dette er virker dog ikke optimalt, idet jeg f.eks. ikke har modtaget besked om den sidste måneds digitale post. Derfor bør alle logge ind og checke sin digitale postkasse regelmæssigt, hvilket formentlig er 1-2 gang pr. uge. Tonny |
Gad vide om der ikke findes en funktion som kunne sende en mail, når der var information at hente i den digitale post? Dette ville ihvertfald gøre livet lettere for mange tænker jeg umiddelbart.