Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man fat i et mindre beløb uden om banken?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har haft voldsomt mange udgifter i virksomheden i disse par måneder, da vi skulle flytte servere, opgradere og etablere os et andet sted. Men regningerne er vokset os lidt over hovedet. Derfor kunne vi godt bruge et mindre beløb (ca. 30.000) som lån på en eller anden måde.

Men det bliver nødt til at gå udenom banken, af personlige årsager.

Kender i anden måde at rejses hurtig kapital? (der ikke er enormt dyre financerings ordninger der også er for private)

Fra Vejen
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 95
Fra  ServiWet Hot Towels Rental service Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frankjor

Hurtig kapital er altid dyr. Prisen er jo en afspejling af den risiko som långiver påtager sig ved at låne dig pengene.

Jeg ved det lyder kedeligt, men jeg tror alligevel din bedste mulighed er at lave en kritisk/realistisk analyse af hvor din virksomhed befinder sig, hvilke planer du har for den videre drift og udvikling samt hvilke krav dette stiller til finansiering, både på kort og på langt sigt. Få evt en revisor eller anden regnskabskyndig til at hjælpe dig med dette.

Præsentér det hele for din bank, og få startet en dialog omkring hvilke yderligere tiltag der skal til for at realisere dine planer.

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvad du mener med personlige årsager - men jeg går ud fra at det drejer sig om personlige økonomiske forhold. Disse forhold må du på samme måde selv præsentere en plan for at imødegå.

Viser din egen kritiske gennemgang af din virksomhed at du er for svagt funderet rent finansielt, kan du jo søge en partner, f.eks. her på Amino - jeg tror det vigtigste for dig er at få styr på virksomhedens langsigtede perspektiv, så du kan overbevise forskellige finansielle kilder om din berettigelse.

Held og lykke med projektet

Grossist for restauranter, caféer, hoteller, konferencecentre og klinikker.

www.serviwet.dk Kontakt mig på +45 40373351

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det finder du lige her 

Hvis det skal være "uden om" bankerne er det nok det bedste bud og renterne er ca. det samme som en "privat investor" vil kræve. 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Kjeldsen:

Jeg ved det lyder kedeligt, men jeg tror alligevel din bedste mulighed er at lave en kritisk/realistisk analyse af hvor din virksomhed befinder sig, hvilke planer du har for den videre drift og udvikling samt hvilke krav dette stiller til finansiering, både på kort og på langt sigt. Få evt en revisor eller anden regnskabskyndig til at hjælpe dig med dette.

Præsentér det hele for din bank, og få startet en dialog omkring hvilke yderligere tiltag der skal til for at realisere dine planer.

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvad du mener med personlige årsager - men jeg går ud fra at det drejer sig om personlige økonomiske forhold. Disse forhold må du på samme måde selv præsentere en plan for at imødegå.

Ah, nej. Virksomhedens økonomi går fint (og min personlige økonomi) og jeg ville sagtens kunne få lån i banken. Der er bare visse andre mennesker i familien der ville blive involveret og det har jeg ikke lyst til lige nu.

Derfor søger jeg noget udenfor banken.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan du vel blot personligt låne virksomheden det lille beløb midlertidigt ?

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Så kan du vel blot personligt låne virksomheden det lille beløb midlertidigt ?

Det har jeg ikke råd til lige nu. Ville normalt være et godt råd, men Maj og Juni har været nogle dyre måneder både firma mæssigt og personligt.

Så leder efter en mellemting mellem quick financing som der linkes til (der er meget store udgifter i) og bank. Hvis det eksistere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Til kort lån er der banken eller den type quick finans som nogle har henvist til her og ja der er store omkostninger

Du skriver du sagtens kunne få pengene i banken man at andre i familien ville blive involveret og det har du ikke lyst til. 

Må jeg med fare for at ramme ved siden af, løfte en moralsk pegefinger og sige, at hvis ex nogle i familien har kautioneret eller garanteret noget i banken - som gør at de ville blive involveret, så er det et stort ansvar at tage, at øge låneoptagelsen på alle mulige andre måder, uden deres kendskab, men det er jo noget du sikkert har helt fod på.

Jeg ville ta de likvid problemer der er åbent og tage lånet i banken kortvarrigt hvis du er sikker på det er kort og at banken vil være med, det er langt billigst

Private investorer/långivere vil for korte engagementer være langt dyrere end quick-lån

Du har vel været dine kreditorer igennem og set om du kan finansiere noget ved at få en lidt længere kredit nogle steder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, du ramte ved siden af. ;) Det er af en hel anden natur og der er ingen der bliver ringere stillet eller er i risiko. Det er ret simpelt og banalt.

Hvis jeg involverer familien, kan jeg ligeså godt gå hele vejen og bede dem om investering til 0%. Det bliver nok det, for vil ikke kaste mig ud i gæld der koster så mange penge at betale tilbage.

Men tak for rådene. Hvis investorer er værre end quick lån, så er det godt nok en ret vild forrentning de har på investeringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandheden er nok at investorer slet ikke normalt går ind i korte lån - og hvis de skal, så ser de det som et privatlån hvor de føler de har stor risiko. 
Den relativt høje rente i kviklån i sig selv følger jo givet også at de ofte kræver mindre sikkerhed end bankerne og så må de jo hive rente ind til at dække tab og retslige tvister

Det lyder klogt at undgå den type dyre gæld i alle fald, så god vind med løsningen Venlig hilsenVenlig hilsen 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FrankJor:
Men det bliver nødt til at gå udenom banken, af personlige årsager.

Kreditorerne kan være den billigste løsning - tag en snak med dem :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)