Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få et fif fra Mac hajerne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Fra  Blumensaadt Business Office ApS Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer at købe min første #MacBook med 15" skærm, men lidt i tvivl om hvilken model jeg skal købe. Synes den er smart, hurtig mv. Men har har absolut ingen erfaring med Macbooks eller brugen. Bruger pt. En bærbar pc til primært kontorbrug, men vil gerne "lege" mere med billeder, video og billeder. Anbefalinger til redigeringsprogrammer og tilbehør modtages gerne. (Bruger Sony digital kamera og GoPro) Skal man købe i Dk, AppleStore eller er det billigere at købe en hjem fra f.eks. USA? (Æ,ø,å taster?)Og så er der naturligvis lige hvad gør man med Excel og Word osv. Nogen der har en god start guide til Windows brugere der gerne vil på Mac? Håber at få nogle gode råd og tips fra cirklerne, og takker for input og anbefalinger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

hvis man køber en Mac i USA, vi man kunne få den op til nogle tusinde kroner billigere (så vidt jeg har forstået). Derefter kan man indstille tastaturet til dansk (æøå).

Med hensyn til word, excel osv, findes der en office pakke til Mac.

Vh. Jonathan.

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 103
Fra  SirWear IVS Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal tage et kig på retina-modellen. Du kan selvfølgelig bruge Photoshop til billedredigering. Jeg kan dog også anbefale Pixelmator, hvis ikke det skal være helt så avanceret. Excel og Word kan også fås til Mac.

God aften Smile

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 103
Fra  SirWear IVS Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan:
Derefter kan man indstille tastaturet til dansk (æøå).

Du kan muligvis indstille tastaturet til dansk, problemet bliver vel bare at ændre udseendet på tasterne også Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal helt sikkert købe en Retina model.. Der findes to modeller af 15"eren og for de fleste vil den billigste være alt rigeligt, men selvfølgelig er den dyreste model altid at foretrække - I sidste ende afhænder det selvfølgelig altid af dine behov, men det lyder som om du fint kan klare dig med den billige model :)

Photoshop er jo altid kongen når det kommer til billede-behandling/manipulering, men et rigtig godt, og væsentligt billigere, alternativt er programmet Pixelmator - Det koster en brøkdel og perfomer langt bedre på en Mac. - Til almen brug kommer du langt med det medfølgende program, iPhoto og hvis du har brug for noget i Pro klassen kan Apples Aperture købes for en overkommelig pris, lige som du selvfølgelig kan benytte Adobes LightRoom eller Piccassa :)

Word, Excel, samt de fleste andre vante programmer findes også i en Mac version, så intet problem der.

Der findes et par danske Mac forums hvor folk plejer at være ganske hjælpsomme; www.macnyt.dk - www.macbay.dk - www.mediamac.dk 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest: KØB EN MAC!

Dernæst, så ville jeg gå efter en 13" og så smide et Apple Display på som monitor istedet.

Af CPU bør du vælge en i7 processor og 8 GB ram, samt SSD disk.

Ud fra dine behov bør en Air kunne klare det. 

Jeg har selv smidt min Macbook Pro ind til datteren (Der blev hun glad) og snuppet en Macbook Air 13"... det har jeg ikke fortrudt, batteritiden er genial og hastigheden formiddabel. 

Jeg kan med garanti sige at Internetpriser.dk ikke var opfundet hvis jeg ikke havde købt en Mac i sin tid! Man bliver noget så kreativ bag skærmen :-)

Mht. at købe den et sted, så gå til Apple.dk og shop, de er typisk billigere og så får du det sidste nye... jeg fandt desværre ud af at Humac havde bildt mig ind min nye Air var den sidste nye (Specifikt krav) men det var den så ikke... og der var heller ikke nogen nye på vej... 2 uger senere kom de. Okay havde intet undersøgt, skulle bare have en ny asap da den anden stod af pga. harddisk fejl.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Fra  Blumensaadt Business Office ApS Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for input og gode råd/fif.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)