Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån i banken - fremragende idé!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt sikkert en styrke, at du stadig bor hjemme. Hvis du ikke betaler for at bo hjemme, eller kan lave en aftale med dine forældre om ikke at betale i en periode, så har du utrolig lave udgifter. 

De store poster i budgettet er netop bolig, bil, forsikringer osv. og dem har du jo ikke. 

Hvis du kan lægge et budget hvor du kan finde ca. 2500,- om måneden, så står du naturligvis godt i forhold til banken. Du kan evt. lave et worst case scenario, hvor du stopper med virksomheden, får et alm. fuldtidsjob og tilbagebetaler hurtigt på lånet mens du stadig bor hjemme. 

Du kan også få dine forældre til at kautionere. Evt. opret en etableringskonto / iværksætter konto hvor der indskydes kapital. Også selvom kapitalen kommer fra et lån

Beløbet på etableringskontoen er 100% fradragsberettiget op til 250.000 kr. Dvs. hvis du skyder 100.000 ind, så kan du trække dem alle fra i skat, og således få ca. 1/3 af beløbet udbetalt netto. Dermed er risikoen for banken "kun" 70.000,-

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sagt lige ud, jeg tror ikke det er ret let at finde en bank der vil stille op med et 100.000 kr lån til en 18 årig med kun SU som indtægt. Ingen tvivl om at der er masser af positive ting i det du fortæller, men banken vil garanteret tænke.

Hvorfor har han været ude og bruge penge som du har - uden at tænke på hvad dit total budget var - så du med de penge du havde til din rådighed måske kunne være brugt bedre?

Jesper1212:
Jeg har været ude, at købe lagerinventar, inventar til kontoret, jeg har købt et lager og et kontor også. -> Jeg har købt designet på mit produkt, fundet en producent, og jeg har sådan set alt på plads, og jeg har brugt utrolig mange penge, af egen pung på dette.

De vil nok tænke, han skulle da hellere ha droppet kontor, inventar, lagerinventar og brugt det der var til rådighed på det vigtigste først. Det er selvklart noget jeg slet ikke kan vurdere, men banken vil nok tænke sådan.

Dertil vil de sikkert frygte, at du ikke har fuldt overblik over fremtidens udgifter i dit projekt. De vil tænke: Man må ikke bare gå igang og så løbe tør for penge - Men man skulle starte med en samlet forretningsplan og et samlet budget og ha sikret den samlede finansiering - ordnet forbrug efter det som bankerne generelt synes om - overblik - og PENGE IND FØR PENGE UD i hele det omfang man kan.

Du må i alle fald ha alle tilladelser fra sundhedsstyrelsen på plads inden du skal i banken og du skal nok ha en med som kan forklare din økonomi for banken på en måde der skal gi dem en tillid jeg ikke lige ser - eller du skal ha f.eks. forældre ind over og kautionere (garantere for at betale for dig hvis det går galt)

Held og lykke med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har skudt kapital i maskiner, m.m. vil det jo også oppebære en værdi som banken i så fald vil se som et positivt tiltag. 

Held og lykke med projektet :)

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du kunne fremvise din 1. skriftlig ordre (helst en stor), ville det hjælpe dig meget!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper1212:
Jeg er erfaren i denne branche, og jeg ved lige præcis hvad der skal gøres. :)

 - Der er tale om kosttilskud, og der er nogle specifikke krav ift. godkendelserne. 

Rolig nu det må da være begrænset hvor meget erfaring du har med den branche når du kun er 18 år! 

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dejligt at se, at du er så positiv overfor drengen, Ravn. Måske en lidt mindre pessimistisk tilgang ville hjælpe ham i hans tro på succes - han har trods alt styr på en hel del ting, som de færreste 18-årige ville kunne diske op med, hvis alt er som det ser ud til.

Jeg kan ikke hjælpe dig meget mere end de andre allerede har gjort Jesper, men stærkt at se at du har så mange ting på plads! Om du så får afslag eller ej, så hatten af for dit drive - dyre lærepenge eller ej :-)

Mvh Dennis

Fra Holte
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Fra  Holte Malerfirma Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Jeg vil også anbefale at du får dine forældre til at kautionere. Ved godt at det er lidt surt ikke at klare det hele selv, men såfremt det kun er for en kortere periode kan det nok godt gå. Men du bør selvfølgelig først undersøge om banken vil låne dig pengene uden hjælp fra andre.

Nu skriver du ikke noget om hvorledes forholdet er til "jeres" bank for dette er nok meget afgørende for om du vil kunne låne selv. Men lav under alle omstændigheder en forretningsplan og et budget, som du tager med til banken. Få også dine forældre til at attestere at du ikke betaler for at bo hjemme samt at de regner med at du kan bo hjemme i en vis periode efterfølgende således at der ikke pludselig kommer udgifter til bolig mv. i dit budget.

Held og lykke med projektet, og godt gået at være frisk på at blive selvstændig som 18-årigSmile

Med venlig hilsen

Mongi

Holte Malerfirma

Fra København
Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei Jesper, 

Du høres ut som en engasjert og spennende person. 

Sender du meg PM? Forsøkte å sende deg, men får det ikke gjort. 

Tenkte skrive litt om det du skrev her inne :-)

Med vennlig hilsen

Marius

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)