Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån i banken - fremragende idé!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften kære Amino folk! 

Jeg sidder her, og tripper og tripper. Jeg lancerer min egen virksomhed d. 1 september, og alt er ved, at være på plads.

Jeg har været ude, at købe lagerinventar, inventar til kontoret, jeg har købt et lager og et kontor også. -> Jeg har købt designet på mit produkt, fundet en producent, og jeg har sådan set alt på plads, og jeg har brugt utrolig mange penge, af egen pung på dette.

Det er sådan, at dette projekt omhandler fødevarer, og derfor koster det en del, at få taget stikprøver af produkterne, samt producenten forventer, at man laver bestillinger på minimum 1.000 produkter af gangen. 

Det min spørgsmål egentlig er, at hvordan kan jeg låne disse penge, af banken? Tror i, at det ville være noget problem, når beløbet ikke vil overstige 100.000 og jeg har brugt utrolig mange timer, penge og energi på de "små" ting. Det eneste jeg mangler penge til, er som sagt, at få produktet godkendt, samt en ordre. 

Hjemmesiden, betalingsformen og alt andet, er på plads.

Er der nogen chance for, at banken ville afslå? I så fald, hvorfor?

Mvh. Jesper!  

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvordan din privatøkonomi ser ud. Bankerne går i øjeblikket med livrem og seler, så har du nogen form for værdi de kan tage pant i, så er det klart en fordel. 

Prøv at gå dit budget igennem, og lav et udkast til din bankrådiver. Der kan være poster der kan trimmes væk, og dermed give plads til fornuftig afbetaling til banken.

Kan du eks. finde 2500,- pr. mdr. i dit budget så kan du afbetale 100.000 inkl. renter på under 5 år. Det er en fornuftig og kort tidshorisont som banken helt sikkert vil finde interessant. 

Indhent evt. flere tilbud fra forskellige banker, så du har noget at sammenligne med.. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du mener med at få produktet godkendt?   Er der tale om fødevare så skal dit lager overholde div. regler og være godkendt af fødevarestyrelsen.

På mig virker det lidt som om du kun har haft fokus på selve produktet og ikke rigtigt på hvordan du vil markedsføre dit produkt for at få noget salg.

Jeg tvivler på at du får noget ud af at gå i banken, men det kommer jo meget an på din økonomi og om du kan stille noget sikkerhed for et lån.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for det hurtige svar, Daniel! 

Jeg glemte at nævne, at jeg kun er 18. Dermed får jeg kun SU da jeg ingen form for fritidsjob har (længere) da jeg bruger alt min energi på dette.

Jeg plejer at være meget aktiv, og bruger ikke penge på spontane ting, det kan banken vel også tage udgangspunkt i.

Fordi jeg kun er 18 og er hjemmeboende, er der ingenting, de kan tage pant i, desværre.

Det skal lige siges, at vi har utrolig stor opbakning, utrolig mange ressourcer til gratis markedsføring, og blot efter første ordre er solgt, kan vi betale bankens fuldelån tilbage. 

Tror du, at SU'en ville holde til det du snakkede om ift. de 2.500 hver måned?

Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Jeg valgte IKKE at bringe noget ift. markedsføring op, da der er styr på det.

Vi har utrolig mange gode GRATISE ressourcer at benytte os af, og har aftaler med diverse mennesker samt sponsorater på plads, vi venter bare på lanceringen. Alt ift. markedsføring er på plads. :) 

Lageret opfylder alle fødevarestyrelsens krav, den er også klart. :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper1212:
blot efter første ordre er solgt, kan vi betale bankens fuldelån tilbage. 

Sælg nu ikke skindet før bjørnen er skudt -   Der kan gå rigtigt meget galt så du ikke får den fortjeneste du har forventet. 

Hvorfor tager du ikke et studielån?  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du svarede ikke på hvad det er for produkt godkendelse du skal have ?

Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er erfaren i denne branche, og jeg ved lige præcis hvad der skal gøres. :)

 - Der er tale om kosttilskud, og der er nogle specifikke krav ift. godkendelserne. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper1212:
Er der nogen chance for, at banken ville afslå? I så fald, hvorfor?

 Det mest relevante svar får du nok i banken :)

Men sørg selvfølgelig for at have så gennemarbejdet materiale med.

Og så må du/i jo tage den derfra, alt efter hvad banken siger.

Alternativt kan der være investorer/partnere der kunne have interesse.

Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Fra  osolemio.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med projektet.

Få liv i din hjemmeside, så Google når at finde ud af at den eksisterer, inden du for alvor går i gang 1. september.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)