Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Injurier?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er af min mor blevet omtalt overfor mange personer som værende utilregnelig, at de låser døre og vinduer af frygt for mig, at de er bange for at jeg kaster sten gennem ruderne og det der er værre. Omtalt i fleres påhør og via telefonopringninger til venner og familie, sågar min døtre på 14 og 17 år. Striden er af historisk karakter og skyldes vel mest af alt min afvisning af at 'danse efter hendes pibe' og leve på samme vis som hende. Det skal siges, at jeg i en alder af 12 har kastet sten gennem rude - er nu 44 og aldrig sigtet, dømt eller andet for noget der minder om voldsom adfærd... Efterfølgende disse udtalelser har hun truet min hustru med, at hun vil anmelde hende til de sociale myndigheder for ikke at varetage hendes søns tarv (4 år), hvis hun fortsætter samlivet med mig - og det har i sagens natur rystet hende voldsomt.

Spørgsmålet er om denne type udtalelser og udbredelsen er tilstrækkelig til at benytte § 267 - og om det vil føre til noget? Jeg har alene ønsket fred og ro, men der er pågående provokationer konstant den anden vej fra.

Kunne jeg vælge, ville jeg bare gerne have en myndighedsperson (ex. politimand) til at tage alvorlig snak med hende og bede hende stoppe al omtale af mig, min hustru og øvrige familie (da det går på skift, hvem der svines til...).

Nogen hints?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tragisk situation.

Umiddelbart er der stor forskel på om du beskyldes for noget strafbart konkret og om udtalelserne fremsættes som fakta. De kan ikke forhindres i at sige, at de selv synes du er utilregnelig og bange for dig, sådan som du skriver. Hun må ikke sige du er straffet, når du ikke er det.

Truslen om anmeldelse til sociale myndigheder er en ulovlig trussel som kan politianmeldes, hvilket din hustru nok bør gøre, da en anmeldelse fra din mor forpligter de sociale myndigheder til at lave en undersøgelse. Dermed ikke sagt, at det løser noget som helst eller bliver prioriteret af politiet.

Måske andre har nogle erfaringer.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når situationen er kommet helt derud, så formoder jeg at alle fornuftige samtaler og løsningsmodeller har været prøvet. 

Forsøg så vidt muligt at dokumentere nogle af forholdene, så du har noget konkret at forholde dig til. Ved ikke om de hører under injurier, men evt. som chikane. 

Tror ikke politiet vil gøre noget ved sagen, med mindre du kan dokumentere chikanerne. Du kan evt. gå efter at få et tilhold så din mor ikke længere må kontakte dig eller din familie. 

Gør hun det alligevel, så er det strafbart og så er det mere konkret. 

Men håber virkelig at der stadig kan findes en fornuftig løsning, så det ikke skal komme helt derud.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kontakte den gratis retshjælp. Lav en kort opsummering af problematikken i punktform, så hele din livshistorie ikke skal fortælles, og retshjælpen kan vise dig den rette vej fremadrettet.

Injurier, Domstole, Politi osv. er op ad bakke, men måske et brev fra en Advokat kan give et vink med en vognstang om at denne opførsel ikke vil blive tolereret. Men kontakt ikke Advokaten før du har fået gratis råd fra Retshjælpen. I Retshjælpen som mest giver mundtlige råd kan der nogen gange ske det, at en studerende skriver et brev som en tilknyttet Advokat lægger underskrift til, - og så bliver det jo lidt billigere.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)