Hej Amino, Jeg er i opstartsfasen til en webshop. Jeg er i dialog med et par producenter fra Kina, men inden jeg hiver partier hjem derfra (eller andre steder fra), så vil jeg jo rigtig gerne vide hvordan branchen forholder sig. Vi taler om undertøj til herrer og jeg kan umiddelbart se, at en virksomhed som Intimo.dk har et resultat før skat på -600k (ifølge proff.dk). Jeg har differentieringen klar ift. konkurrence-parametrene, dog uden at vide om der er hold i den i virkeligheden. Det må være 'learning by doing', der viser om jeg har fat i den lange ende her.. Skal jeg ud og investere i regnskaber eller hvordan kommer jeg nemmest, og billigst, til et markedsindblik? At lave egen kvantitativ/kvalitativ markedsanalyse er vel næppe den nemmeste/hurtigste vej? Mvh Dennis |
Hej Dennis,
Du kunne evt bruge Googles AdWords søgeords værktøjer og se hvor mange søgninger der er på undertøj til herre, for at få et indblik i efterspørgslen.
underbukser - 880 søgninger i gennemsnit pr måned
boxershorts - 1.600 søgninger i gennemsnit pr. måned
Mvh
Shervin