Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere hjemmesider samme hotel

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en hjemmeside der er hostet hos en udbyder der tilbyder mulighed for flere hjemmeside på samme konto. 

Skal nu til at have en side nr. 2 men er meget i tvivl om hvilken påvirkning det har i forhold til seo.

En ny hjemmeside vil blive indexeret som en sub til nuværende.

dvs.
mitdomæne.dk/nyt-domæne

Som jeg forestiller mig, så vil Google læse/indexerer de 2 forskellige websites som ét eller er det mig der har misforstået noget?

Spørgsmålet er nu, om jeg sagtens kan oprette en ny hjemmeside til eksisterende konto, eller oprette en ny konto til ny hjemmeside??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, er det du ønsker at oprette et subdomæne til dit nuværende domæne?

f.eks.  har du siden test.dk og du vil så oprette et subdomæne side2.test.dk?

Eller vil du blot oprette et directory på dit webhotel også installerer et cms eller lign. i dette som så tilgås ved at indtaste dit domæne som: test.dk/side2/

Hvis du opretter et subdomæne til din nuværende hjemmeside, vil dette som hovedregel ikke blive sammenfattet med dit allerede eksisterende website. Dog hvis indholdet på de to hjemmesider minder for meget om hinanden, vil du risikerer at blive straffet som et såkaldt "ghostsite".

Så forklaring:

et subdomæne til din hjemmeside som f.eks. side2.test.dk (vil ikke køre sammen med din nuværende side i google index, med mindre du som sagt kopiere indhold eller linker siderne, kan også bruge visse andre metoder.

Eller hvis du opretter et nyt domæne til din hjemmeside nr.2 vil dette heller ikke have effekt på din nuværende hjemmeside.

håber det hjalp dig :)

/ Jesper Krattet

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Jeg skal oprette en ny og 100% selvstændig webshop, der ikke har noget til fældes med en eksisterende. Vil naturligvis lade dem linke til hinanden, men de omhandler 2 helt forskellige ting. 

Er bange for at Google læser / crawler de 2 hjemmesider som værende 1. Da url for nr. 2 hjemmeside vil være mitdomæne.dk/nyt-domæne

Desuden tænker jeg om det har konsekvenser i forhold til seo at mitdomæne.dk står først. Dvs. det ikke er et 100% korrekt første hit i forhold til en url med nyt-domæne.dk.

Eksempel:

Har en hjemmeside biler.dk og vil lave en ny hjemmeside med sodavand. Den nye hjemmeside oprettes under den eksisterende så den får url www.biler.dk/sodavand Når Google crawler, vil den jo først læse adr. biler før Sodavand. 

Vil dette påvirke seo værdien for både hjemmesiden der omhandler biler såvel som sodavand? bla. i forhold til keywords osv. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

i sådanne tilfælde vil det bestemt påvirke din hovedside (nuværende side), da Google og andre crawlers automatisk vil se nr. 2 side som værende en del af side 1. (Dog kan man lave visse justeringer og tricks der kan skille de 2 sider alligevel).

Men vil bestemt anbefale dig at få som minimum et subdomæne til side nr.2

At opsætte 2 uafhængige hjemmesider med den metode du omtaler, kan være ret vanskeligt. hvis du ønsker optimal indholds relevant crawling fra Søgemaskinerne.

og et webhotel inkl. domænenavn kan man få for omkring 300kr. Det er ikke besværet værd ikke at få et uafhængigt domæne hvis du spørger mig.

http://www.hostingguiden.dk/webhotel/  Du kan finde et par gode webhoteller her. (Jeg vil altid anbefale Unoeuro.com eller one.com hvis man ikke har behov for telefonisk support).

Hvis du alligevel vælger den lidt mere avanceret vej, mener jeg at vi har en lille guide et sted (pm. mig gerne hvis du vælger at lave mitdomæne/nyside strukturen. Men regn med en del ekstra tid i opsætning.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrer mig lidt over, at du vælger at lægge din nye hjemmeside i gammelhjemmeside.dk/nyhjemmeside..

Her du ikke mulighed for at købe et nyt domæne, nyhjemmeside.dk, og så pege det ind på mappen gammelhjemmeside.dk/nyhjemmeside? Det ville være langt den bedste mulighed, da det fra googles synspunkt ville være to 100% forskellige og adskilte sider. I dette tilfælde ville gammelhjemmeside.dk pege på din gamle hjemmeside, og nyhjemmeside.dk ville pege på den nye hjemmeside, fuldstændigt som hvis de lå i to forskellige webhoteller.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Jesper & Kristian. Tak for jeres svar!!!

Kristian Lund:
Her du ikke mulighed for at købe et nyt domæne, nyhjemmeside.dk, og så pege det ind på mappen gammelhjemmeside.dk/nyhjemmeside?

Har en hjemmeside hos Bluehost.com hvor det er muligt at oprette alle de hjemmesider man ønsker. Disse nye hjemmesider er helt selvstændige men får følgende url: mitdomæne.dk/ny-hjemmeside.

Man kan sagtens tilknytte andet domæne og lave en redirect til den specifikke url, men er blot i tvivl om Google stadig vil læse de 2 sider som værende 1, og dermed blande tingene sammen. 

Eksempelvis følgende opsætning med Sodavand. 

Ny webshop oprettes og får følgende url: biler.dk/sodavand
Har domænet sodavand hostet hos Dandomain og laver en 301 der peger direkte hen på url. biler.dk/sodavand 

Har denne opsætning seo mæssige konsekvenser, frem for ny konto med url. sodavand.dk??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det vil have en betydning hvis du anvender biler.dk/sodavand, da sodavand vil blive opfattet som en del af biler.dk. Dette vil dog kun ske, såfremt du rent faktisk linker til biler.dk/sodavand. MEN du kan sagtens placere den nye side i biler.dk/sodavand, tilknytte domænet sodavand.dk og pege det ned i /sodavand mappen, og referere til det som sodavand.dk. Så vil det blive holdt helt afskilt fra biler.dk, og du kan linke til sodavand.dk som var det et seperat hotel. Giver det mening?

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal dog siges, at jeg ikke aner om det har SEO mæssige konsekvenser, at de to sider hostes fra samme IP.. Der må vi have en SEO ekspert på banen :)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret.. kan sagtens oprette en ny selvstændig hjemmeside med tilknyttet domæne, men er netop i tvivl om Google læser og indexere det som en samlet helhed. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør google ikke, den vil se det som to helt forskellige sider. Det eneste der kan give bagslag er hvis google straffer flere sider på samme IP som linker til hinanden.. Og der må jeg være dig svar skyldig. Det ville være lidt underligt, da der jo intet er galt i at hoste flere af sine sider fra samme hotel, og selvfølgelig vil man gerne linke mellem sine egne sider. Men det kan også misbruges, så det kan være det bliver straffet.

Men hvad indeksering angår, så vil google ikke indeksere siderne sammen, med mindre du direkte linker til href="biler.dk/sodavand/...". Så længe alle dine links fra biler til sodavand er i form af href="www.sodavand.dk/..." Og omvendt, så bliver de indekseret vær for sig. Det gør jeg selv stor brug af :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)