Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital ifm. export

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Vi er nye her, men er blevet anbefalet at spørge om vores problemstilling herinde....

Vi er en dansk handelsvirksomhed med gode relationer til Colombia og har derfor oprettet et datterselskab i Bogota - for dem som ikke ved det så er Colombia i voldsom vækst, mange europæiske virksomheder etablere sig der, grundet bla. flere colombianere har fået flere penge mellem hænderne, dvs. middelklassen er vokset kraftigt de sidste 5-8 år og derfor åbner Danmark bla. også ambassade der pr. 1/8-2014.

Vores forretning er at exportere danske brands til Colombia/Sydamerika og vi har også lave vores første aftale med en stor dansk producent, hvor produkter allerede er præsenteret hos flere potentielle kunder i Colombia og kunderne var meget interesseret. Til det skal vi selvfølgelig bruge noget kapital, vi havde for 6 mdr. fundet en investor (dansk virksomhed) som syntes projektet lød fantastisk og ville indskyde den startkapital, som vi havde behov for ca. kr. 200.000,00. Situationen er nu den, at vi var i kontakt med virksomheden for nogle uger siden, hvor vi blev oplyst, at grundet mistet forretning/omsætning hos dem m.m., havde firmaet ikke mulighed for at hjælpe os alligevel - og vi står nu med et projekt som faktisk er sat i søen....men mangler nu kapitalen.

Hvilke muligheder har vi ????

Vi har selvfølgelig lavet budgetter og forretningsplan. Det skal siges at vi har ikke været i banken, endnu.

Glæder os til at høre fra jer.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak mr. A - Det vil vi gøre

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vækstfonden er en god ide, men med jeres behov, kræver det at en bank kommer med ind over (vækstkaution) og hvis jeres forretningside ellers er god nok, så vil en bank nok også gerne hjælpe jer. I kan også prøve Eksport kredit fonden (ekf.dk)

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Tilmeldt 8. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, tak for inputtet.

Jeg læste for nogle uger siden, at store virksomheder med stærk kapital, som bla. Lego og Bestseller vil til at konkurrere med bankerne og yde lån til nystartet virksomheder - nogen som hørt om det ? kan det evt. være en god idé ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

to ejere fra bestseller og lego vil stifte selskab der udsteder erhvervsobligationer - i konkurrence med bankerne. erhvervsobligationer er ikke nyt, men det er nyt at det kan bruges af det som de kalder små og mellemstore, ved at de puljer disse sammen så obligationen får størrelse til markedet

Krav mig bekendt, min 5 års regnskaber så ikke ren iværksætterlån til helt nye -  og jeg forventer ikke ret mange små der kommer igennem, hvis det er små som nogen her sikkert tænker 100.000 kr omsætning. Jeg tror det bliver egentlige vækst virksomheder med sikkert 20 mio og op i omsætning - for til en attraktiv rente for erhvervsobligationer som skal ligge omkring 7-10% for obligationskøberne der tager risikoen, så skal risiko begrænses og renten bliver så sikkert, i forhold til låntager, i alle fald på den høje side af 10%, ellers tror jeg ikke obligationen har en chance på markedet, og det kan også være på den meget høje side af de 10% frygter jeg. Jeg tror ikke alle detaljer er kendte men hvis nogen ved mere, så meld endeligt ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John. Langfristet erhvervs finansiering (lefas.dk), som de kalder det, er ikke noget for iværksættere. I følge artiklen i Børsen for ca. 14 dage siden, så skulle der ud over 5 års drift, være en soliditet på 25 %, EBIT på 3 gange renteudgifter og minimum 10 mio. i lån. 
Jeg forstår ikke helt projektet, for det er netop disse kunder, som bankerne i øjeblikket kæmper om med marginaler ned på mellem 1,5 og 3 % og som John rigtig skriver vil en obligationsejer fx. Lego, da ikke nøjes med 3-4 % i afkast på at yde lån til mindre danske virksomheder.

Men ikke noget for dig Galindo, desværre.  

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Refsgaard:
Jeg forstår ikke helt projektet, for det er netop disse kunder, som bankerne i øjeblikket kæmper om med marginaler ned på mellem 1,5 og 3 %
nej jeg fatter den heller ikke endnu. Virksomhedsobligationer skal ha en vis sikkerhed for ikke at ende i kurs 80 og det kræver krav til de virksomheder der får lånene, og med mellemmænd har jeg svært ved at se hvordan de skal blive meget billigere - eller villigere - end bankerne MEN de må jo ha gennemtænkt det så vi får se

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)