Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du til Tripadvisor Appen og kan du hjælpe mig med en grov kravspecifikation?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino!

Jeg har længe gået med tanken om et app koncept ala tripadvisor bare i en anden branche. Dog har jeg absolut ingen anelse om, hvor mange penge jeg skal spare op, da det er umådeligt svært for mig at få en estimeret pris - hvilket er forståeligt nok, jeg kan jo ikke forklare funktionerne i tekniske termer.

Men funktionerne er som udgangspunkt meget ligesom dem i tripadvisor appen, blot der vil være ændret i kategorierne samt en billed-upload funktion vil være nødvendig. Det leder mig tilbage til titlen på tråden - er der nogen der kender til tripadvisors app, kan hjælpe med en grov kravspecifikation som jeg kan henvende mig til udviklere med og måske hjælpe mig med at vurdere, hvor omfattende dette projekt egentlig er? Jeg er meget grøn og vil sætte pris på al slags råd og vejledning :-)

Tak på forhånd!

Simon Størup 

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet! 30.500 dollars - ved du, hvor realistiske disse priser generelt er? Kan ikke forstå de kan vurdere en pris uden at få alle detaljer - de spurgte fx ikke til at appen skal brug lokationsfunktion, hvilket jeg tænker er væsentligt? :-) 

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare et grovt estimat. Tror godt du kan få lavet det billigere, men så skal du finde en asiat på odesk eller sådan noget, de plejer at have en lidt lavere timeløn :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Men i tilfælde af outsourcing af opgaven kræver det vel især at man kan kommunikere hver eneste funktion ned til mindste detalje - synes jeg har hørt de ikke arbejder så selvstændigt ;-)

Men kender du til tripadvisor appen - tror du ærligt på at den kan udvikles for under 200 dkr?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

200k dkr* selvfølgelig :)

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

200.000 er mange, mange penge! Du bør kunne få det udviklet for den pris. Dog vil jeg anbefale dig at du holder dig langt væk fra Asiatiske og indiske/pakistanske udviklere! Dem har jeg godt nok været uheldig med, på mine egne projekter :)

Frank

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank! Tak for dit svar :-)

Jeg er bare så fjern fra det område og det er rigtig svært at få et indblik i prisniveauet når man ikke kan fortælle specifikt, hvilke funktioner appen skal indeholde. Dog er "ideal" funktionerne til mit projekt sådan set samlet i Tripadvisors app, så havde håbet at det ville hjælpe folk til at kunne give mig et par guidelines!

200.000 er jeg nok heller ikke i stand til eller villig til at betale nu, men tror på konceptet og gad godt starte lidt småt ud - har bare svært ved at gå på kompromis ;-) 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For første er det ikke til at sige hvad det skal koste. En app som tripadviser er ikke bygget i én omgang med af flere gange og hele tiden forbedre og tilføjet ting til. Du kan nok godt få en virkende app til under 200.000, men skal den blive god i samme grad som tripadviser, kan det godt løbe op. Men som sagt kan man jo også bare starte med få funktioner og så forbedre og udvide under vejs.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt sikker ret Martin :-) Det er bare lige med at fravælge + at jeg føler markedet har brug for et skarpt produkt for at skære igennem samt slå de mindre nuværende aktører der er på markedet af pinden.

Men hvad gør man lige for at få fastlagt funktionerne osv? er det noget man tager i møde med at udvikler team, gør man det på forhånd selv eller hvad dælen er vejen frem?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)