Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare - Havne afgift

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis, du er godt igang med at brænde fingrene :)  Lyt til Ravn, som giver det samme råd som vi efterhånden har givet i hver eneste tråd omkring fragt - Køb FOB hvis du ikke er erfaren transportindkøber. 

Nuvel, du er velkommen til at købe prepaid - Derved støtter du normaltvis din leverandør med ekstra likviditet, da de som hovedregel har fine aftaler med speditøren. Herfra sælger de blot transporten videre til dig med tillæg. Den danske speditør som modtager godset tjener desværre intet på denne, så derfor opkræves hans indtægt udelukkende på håndteringen af godset i Danmark. 

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis,

Læs evt. også:

Import fra Kina – CIF eller FOB 

Med mindre du har en fast aftale for omkostninger i Danmark (håndtering, fortoldning, levering, etc.), så bliver prisen meget høj. Årsagen er, desværre, at du er bundet til at bruge en given speditør i Danmark når du køber CIF, og dermed er markedskræfterne sat ud af spil.

Mvh, Morten

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi importerer med jævne mellemrum et produkt fra en leverandør i Kina.

Ærlig talt, så har jeg ikke den store forstand på hvilken importform der er den mest sikre.

Det vi typisk gør, er at aftale en fast pris på dør til dør levering.

Hvis jeg er tilfreds med mine samlede udgifter, er jeg ligeglad med hvor min leverandørs omkostninger ligger.

Jeg betaler halvdelen af aftalt pris ved bestilling, og halvdelen ved levering.

Hvad man så kalder den metode af div forkortelser ved jeg ikke.

Men det virker for os. ( naturligvis kommer det også an på hvilken leverandør man handler med.)

Blot en komentar, ikke så meget et svar.

Held og lykke med dine udfordringer.

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

kmosen:
Men det virker for os. (

Muligvis men hvad så når der opstår en skade eller tyveri eller endnu værre haveri gross, så aner du så om du er dækket af nogen forsikring. I øvrigt ved du jo heller ikke om du betaler alt for meget for selve fragten.

Ravn

Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Den er i vinkel. Og tak for hjælpen tidligere, den var meget brugbar.

Der kan da ikke være så mange der vælger at bruge CIF, frem for FOB, hvis fordelene KLART skråner til FOB? 

Dennis

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Der er mange leverandører som fortrækker at sælge CIF, da de så kontrollerer fragten og dermed kan få en ekstra fortjeneste. Som førstegangsimportør er det fristende at vælge CIF da man så slipper for overvejelserne om valg af transport. Man skal dog ikke have prøvet det ret mange gange før man ønsker at prøve noget andet, da man netop ofte får de høje uventet omkostninger i Danmark.

Et andet alternativ er DAP (tidligere DDU), som betyder at leverandøren betaler fragten helt frem til din dør, og du således selv kun skal betale for told. Det er dog ofte svært for leverandøren at få konkurrencedygtige priser på fragt med levering til dør i Danmark, da deres lokale speditører ikke har kontor her. Dermed bliver de nødt til at arbejde igennem en dansk agent, hvor prisen igen bliver meget høj da både den kinesiske speditør og producenten vil have kommission på handlen.

Som du siger er der meget der tale for FOB. Alternativt, hvis man arbejder med helt små leverandører kan man vælge EXW, hvor man selv står for fragt og fortoldning helt fra leverandørens fabrik. I det tilfælde er det dog en god ide at sikre sig at den speditør man bruger enten selv er repræsenteret i Kina eller har en fast partner med god track record. Her handler det om at høre hvad andre har af erfaringer med en given speditør.

Mvh, Morten

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Sarup:

Hej Morten

Den er i vinkel. Og tak for hjælpen tidligere, den var meget brugbar.

Der kan da ikke være så mange der vælger at bruge CIF, frem for FOB, hvis fordelene KLART skråner til FOB? 

Dennis



Lidt i forlængelse af Mortens fine forklaring, så har etablerede fragtkøbere normaltvis faste aftaler omkring lokalomkostninger. Derfor bliver de ikke opkrævet... relativt høje omkostninger i den danske havn ved prepaid forsendelser. 

Ligeledes beror fragtomkostninger i høj grad på kvantum. En leverandør vil i mange tilfælde have mere forhandlingsmagt og dermed bedre fragtpriser, så i princippet kan det være en god forretning for begge parter. Min anbefaling er dog, at man bør holde sig fra det, indtil man får opbygget noget erfaring med transport.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)