Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare - Havne afgift

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere

Jeg er ved at importere min første tekstil ordre fra Kina, som fylder omkring 2-3 m3 . Sælger og jeg kom frem til en pris (de betaler fragten), og så kom den lidt chokerende melding... Det koster "omkring" 700 USD (for 'destination fee plus custom clearance fees'), altså små 3800kr. 

I kan jo lige komme med på en lytter - Hun skriver: 

"I contacted three forwarders, they quote me the price approx same, but the price is higher than i mentioned before. It is about 700usd 'destination fee plus custom clearnance fees', this only a approx fee, if you want to know the concrete charges, you can consult your local customs clearance company.'

Mine spørgsmål:

Kan det virkelig være rigtigt, at man skal betale denne sum, svarende til 15-20procent af det fulde beløb?

Hvem (speditøren) skal jeg kontakte for at få få dette bekræftet? Er det en lokal fra KBH havn eller skal man have fat i en tilfældig konsulent virk.?

Hvad mener hun med "consult your local customs clearance company"?

Jeg har stilt hende nogenlunde de samme spg., men af og til kan de være svære at afkode. 

Håber der er nogen der har lidt erfaring på området - og mange tak på forhånd.

De venligste hilsner.

Dennis

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis

Vi er flere der et utal af gange har advaret mod at købe fragten af asiatiske leverandører, da det i sidste ende kan blive en rigtigt dyr affære da de danske havne og handling omkostninger ikke er medtaget i deres pris.

Bed din leverandør om en give dig en pris på dit gods FOB (havn). Du får så en dansk speditør til at hjemtage godset for dig, Speditøren vil klare alt indfortoldning og levering direkte til din dør.

Hvad prisen for fragten er vil afhænge af hvorfra i Kina (havn) godset kommer og hvor i Danmark du skal have godset leveret. 

PS: husk at du skal være importør registreret for lovligt at kunne importere. 

Hilsen

Ravn

 

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare helt almindelig told + gebyr for at de afregner dette. Det kan du jo ikke komme udenom.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

dennisvhansen:
Er det ikke bare helt almindelig told + gebyr for at de afregner dette. Det kan du jo ikke komme udenom.

Er ikke med på hvad det er du mener?

De 700 USD er fragten + fortoldningsgebyr, men ikke selve tolden.  Told og evt. antidumpningstold er noget du skal betale udover de 700 USD.

Hvad har du aftalt af leveringsbetingelser med din leverandør? Er din pris baseret på ExWorks eller  FOB (Free On Board) eller noget andet ?

Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for svar. Ja, men blev lidt overrasket over beløbet størrelse, som intet har at gøre med fragt eller told - hvordan kan "de" tage 3800kr for papirnusseri. 

Jeg har akkurat fået dem til at anbefale en speditør - NORDICON A/S - Kender du dem?

Er blevet import registreret, men tak for 'heads up'. 

God helligdag.

Dennis

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig tager de ikke 3.800 DKK for "papirnusseri"  hvad pengene helt nøjagtigt dækker er ikke til at finde ud af, ud fra det kineserne skriver, Umiddelbart tror jeg der er tale om de omkostninger du vil blive pålagt for handling i DK, men det er kun et gæt.  Normalt vil selve indfortoldningen koste ca. 200 - 400 DKK.

Nej har aldrig nogen sinde kørt om Nordicon A/S  men det sikker et af de små speditør firmaer der lukrere på gods fra østen.  Personligt bruger jeg kun speditører der har egne kontorer i Kina.  f.eks Primegargo eller DSV. Geodis Wilson.

Som tidligere nævnt kan jeg kun fraråde dig at din kinesiske leverandør betaler og forstår fragten - for det bliver en rigtigt dyr fornøjelse for dig i sidste ende, da du vil bliver opkrævet betaling for de danske handling omkostninger som du kommer til at betale en skyhøj pris for!  

Hvad leverings betingelser har du aftalt med din leverandør ??

Mvh

Ravn

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt på udebane i det her, så spørger måske dumt....er i sikker på det ikke bare er fordi told lægger moms på? En privat person ville ved import i den størrelses orden skulle betale 25% moms og 150kr. i gebyr for at få varen ind i landet. Et firma skal vel også betale købsmoms som de får tilbage hvis de eksporterer varen igen?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mr. A:
Jeg er lidt på udebane i det her,

Ja det må man da vist sige at du er - altså på udebane for du er helt forkert på den!  

Firmaer skal ikke betale importmoms ved import da denne bare modregnes i momsangivelsen.  I øvrigt er det kun hos post Danmark man betaler ca. 150 DKK  i fortoldnings gebyr.

Ravn

Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det Kinesiske firma henviste til Nordicon A/S, med argumentet om at de skulle være speditøre for mange af de store fragtskibe. Men jeg bliver forhåbentlig lidt klogere i morgen efter et informativt opkald. 

"Som tidligere nævnt kan jeg kun fraråde dig at din kinesiske leverandør betaler og forstår fragten - for det bliver en rigtigt dyr fornøjelse for dig i sidste ende, da du vil bliver opkrævet betaling for de danske handling omkostninger som du kommer til at betale en skyhøj pris for!"

Min aftale med dem er NETOP at de betaler fragten, da min ordre er tilstrækkelig stor til at det kunne betale sige at sende den til søs frem for luft. Hvad ville et bedre alternativ være - At jeg selv betaler fragten? Ville det ændre de andre omstændigheder. Mon de 700dollars er de "skyhøje" betalingsgebyr du nævner? 

Jeg må ærlig indrømme, at de mange ekstra omkostninger kan drille en fremtidig forhåbning om et overskud

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis

Det siger jo ikke så meget at de betaler fragten, for hvor er det frem til din dør, eller bare til havn? er godset forsikret i tilfælde af tyveri eller havari-gross osv? Leverandøren må have oplyst dig hvilke leveringsbetingelser der er tale om?

Kinesere snyder ofte med den påståede betalte fragt.  I sidste ende når godset kommer til Danmark bliver opkrævet en urimeligt høj regning på div. gebyrer for at få dit gods udleveret.  Som nævnt før vil det være lagt billigere og sikre at købe varen FOB (havn) og så selv få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig.

Ravn

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)