Hej Amino. Vi havde en større sending varer på vej fra Hong Kong, men da varerne mellemlander i Frankfurt bliver de tilbageholdt i tolden. Det er nu lidt over 14 dage siden. Varerne sendes vi DHL og vi har en aftale med vores leverandør om at det er dem der står for betalingen af DHL da de får nogle favorable priser på forsendelser og vi dermed kunne spare penge. Det er også gået uden problemer i et år før dette så sker. Vi ringer naturligvis til DHL og oplyser dem om at presse på, men de fortæller vi er udtrukket til rutine kontrol og det eneste vi kan gøre er at afvente situationen. Det affinder vi os i mellemtiden ikke med og kimer dem ned. Historierne om hvorfor varerne er tilbageholdt svinger lidt afhængig af hvilken DHL repræsentant man taler med. I mellemtiden har Hong Kong DHL oprettet op til flere sager og udbeder sig information om årsagen til tilbageholdelsen, men de får heller ingen tilbagemelding. Da dette så bliver en tand for meget ringer vi selv til Frankfurts told men bliver konstant videresendt og bedt om at ringe til nye numre, som sender os tilbage til forrige numre. Ingen vil rigtig tage ansvar for denne her forsendelse. Det kunne jo være rart at finde ud af HVORFOR og hvad de eventuelt mangler af papirer så vi kunne få aftalt med leverandøren at fremsende eller faxe dem. Er der nogen der har erfaring med sådan et problem og evt. ligger inde med det helt rigtige tlf nr man kan ringe til uden at føle man bare bliver kastet videre? Jeg har læst i diverse forums at det normalt er nogle faktura eller indholds dokumenter der ikke er fyldestgørende? Derfor har jeg også bedt leverandøren om at tjekke og faxe alt hvad de har af dokumentation til tolderne. Efter 30 dage bliver leverancen jo frigivet og sendt tilbage til oprindelsesstedet, men det kan vi simpelthen ikke vente på. Mvh Nette iBoom.dk |
Var jeg dig så ville jeg prøve at kontakte DHLs danske fortoldningafdeling, de burde vide om det er normalt procedure. Er det sendt med DHL Express så er Toldafdelingen - 70 345 345 – tast 4 – 3
Noget kunne tyde på at dine vare er havnet i en ICS kontrol
http://www.dhl.dk/da/express/shipping/toldsupport/import_control_system.html
Mvh
Ravn