Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af et produktnavn i Google adwords

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har netop modtaget en henvendelse fra en større virksomhed, som har bemærket, at jeg har en Adwords kampagne med et ord, som er lig deres selskabs navn.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke havde tænkt, at dette kunne være problematisk. Jeg er ikke ude efter at stjæle deres kunder, men jeg henvender mig til deres kunder og understøtter deres system.

Det som slår mig lidt er, at de har valgt et engelsk udtryk som navn for deres virksomhed.
De kan vel ikke sige, at ingen må køre en adwords kampagne på dette ord bare fordi deres virksomhed hedder dette?

Mvh

Stig 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du undersøgt om de har varemærke registreret navnet

Hvis du er i samarbejde med dem er de nok en god ide om ikke andet at respektere deres ønsker

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wordpress Support:

Har du undersøgt om de har varemærke registreret navnet

Hvis du er i samarbejde med dem er de nok en god ide om ikke andet at respektere deres ønsker

Hej 
Jeg stoppede naturligvis kampagnen omgående.
kører du ikke adwords på 'Wordpress'?
Mvh
Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er fint

men har de ikke taget varmærke på den har de en svær sag mod dig

men på den anden side hvis du vil holde samarbejde er du nok nødt til at bøje dig som du gjrode

 

Nej jeg køre slet ikke adwords på det emne

- men du har ret

lige der er Wordpress også ret emsig du har lov at bruge WP men ikke Wordpress

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et ord der er alment brugt og virksomhedens firmanavn ikke er et kendt brand, så har de ikke så meget at have det i. Jeg har haft en lang dialog med Patent- & Varemærkestyrelsen om lige netop dette, fordi jeg har haft flere kunder der har oplevet det samme. De giver dog kun vejledende råd, da udfaldet er svært at spå om ved en eventuel retssag.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Joel Hyrland:

Hvis det er et ord der er alment brugt og virksomhedens firmanavn ikke er et kendt brand, så har de ikke så meget at have det i. Jeg har haft en lang dialog med Patent- & Varemærkestyrelsen om lige netop dette, fordi jeg har haft flere kunder der har oplevet det samme. De giver dog kun vejledende råd, da udfaldet er svært at spå om ved en eventuel retssag.

Så med andre ord, så er det bare at rette ind. 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joel

Det er korrekt det er en svær sag

men jeg tror snarer kernen er om han vil holde god relation til leverandøren eller ej

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Joel Hyrland:

Hvis det er et ord der er alment brugt og virksomhedens firmanavn ikke er et kendt brand, så har de ikke så meget at have det i. Jeg har haft en lang dialog med Patent- & Varemærkestyrelsen om lige netop dette, fordi jeg har haft flere kunder der har oplevet det samme. De giver dog kun vejledende råd, da udfaldet er svært at spå om ved en eventuel retssag.

Så med andre ord, så er det bare at rette ind. 

Overhovedet ikke. Efter dialogen med dem rådgav jeg min klient, som jeg henvendte mig på vegne af, til at fortsætte sin annoncering på udtrykket, hvilket de så valgte at gøre - uden problemer efterfølgende.

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress Support:

Hej Joel

Det er korrekt det er en svær sag

men jeg tror snarer kernen er om han vil holde god relation til leverandøren eller ej

Det har du helt ret i, men det styrer han jo helt selv. Han spørger om de kan forbyde ham at annoncere på udtrykket og jeg svarer ift. min erfaring indenfor området.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et udtryk anvendt i daglig tale, som heldig kartoffel, supermarket, webshop og den slags, så skal du da blive ved at bruge det. Hvis du får penge fra virksomheden for at sælge deres produkter, så skal du rette ind.
PS. Det ville være lettere hvis vi kendte udtrykket... Så kunne man bedre vurdere om de har en sag.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)