Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg folk til at prøve mit tekstværktøj

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Linksene foroven er mere moderne end før, og teksten er mere klar og har et tydeligere mål, men for mig er det en grøn side med en kæmpetekst, og jeg skal schrolle rigtig meget for at se, hvad det handler om.

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Agerbo - Det er fordi, jeg rettede i mit indlæg.

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agerbo...

Du må gerne smide mig en e-mail på mads@bjergoe.com

Jeg vil med glæde prøve, at se om jeg ikke kan hjælpe dig med, det du i realiteten står og mangler med en hjemmeside!

Smid mig en e-mail, så finder vi ud af noget!

De bedste hilsner

Mads

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agerbo

Du har da tydeligvis ikke brugt din eftertænksomhedsskabende skriveproces i dit indlæg, hvor du skriver om mig - og derved fik du faktisk gjort mig lidt tøsefornærmet.
Derfor har dette indlæg fået en blandet karakter af  guide til læsning af mit første indlæg, uddybning af nogle af mine intentioner og pointer og lidt uklædeligt selvforsvar. Undervejs har jeg været fristet til at bruge sarkasme som virkemiddel, men jeg tror, jeg har fået redigeret det meste bort i anden eller tredje gennemskrivning - bortset fra en enkelt sætning helt til slut, som jeg selv finder underholdende.

Agerbo:
Mon din skriveproces er meget hurtig. Du skriver løs, og når du er færdig, ændrer du ikke meget i din tekst. Den er som den skal være. Det er min påstand, at du skriver sådan.
 

Ja, det er din påstand - og netop kun en påstand. Desuden er den forkert.
Jeg har ikke én foretrukken metode til skrivning, for det er min erfaring, at jeg når længst i mine tekster ved at bruge forskellige metoder.
Jeg har studeret og trænet et utal af værktøjer - nogle er forskningsbaserede som dit, andre er erfaringsbaserede, og endnu andre er vildt syrede.
Og jeg har også arbejdet med opdeling af tekster i småbidder for at fokusere på den enkelte sætning - og ofte endda det enkelte ord. Når jeg en gang imellem bruger den metode - som minder om den metode, som dit program understøtter - bruger jeg ctrl-enter i word. Det fungerer for mig - og det er simpelt at rette, når jeg skal kigge på teksten i bredere sammenhæng.

Funktionerne med ordforslag og automatiske mellemrum og store begyndelsesbogstaver findes i Open Office, og forsinker min skrivning. Jeg har intenst forsøgt at få gavn af at bruge det, men 10-fingersystemet fungerer langt bedre for mig.

Agerbo:
Alle skribenter har ikke samme skriveproces.

Det er præcis det, der er min kritik af forudsætningen for dit program. Du forudsætter, at ALLE skribenter kan have gavn af at bruge DIN metode. Det er ikke tilfældet. Din metode er helt sikkert fin for dig. Det kan endda være, at nogen kan have gavn af at lære den af dig - og i det tilfælde er dit program helt sikkert et glimrende didaktisk værktøj - især hvis det rent faktisk fungerer og er intuitivt i sin brugerflade.

Agerbo:
Du skal ikke være bange for at lære noget nyt.


Det skal du heller ikke ;-) - Hvis du læser lidt op på, hvem jeg er, og hvad jeg skriver, vil du opdage, at du rammer langt forbi med den sætning. Måske skulle du indarbejde research af påstande i din skriveproces?

Agerbo:
Du skriver, at jeg gerne må have glæde af agerbosWriter til eget brug, men jeg skal ikke forsøge at udbrede programmet til andre.

Nej, jeg er ikke i en position til at bestemme, hvad du skal og må. Min tanke er, at du formentlig er meget bevidst om dine skriverier, når du har glæde af så specifik en metode, og når du oven i købet bruger energi på at udvikle et værktøj, der understøtter metoden. En person, som er så bevidst om sin skriveproces har formentlig stor glæde af at skrive. Folk, som er i målgruppe for at udvikle deres skriveproces gennem et værktøj som dit, er formentlig også engagerede skribenter i forvejen. Det betyder, at målgruppen for dit program - efter min vurdering - er meget smal. Derfor gætte jeg på, at arbejdet med at udbrede dit program er meget stort i forhold til dit udbytte. Og derfor gætter jeg altså på, at du vil få større fornøjelse ved at udøve din metode end ved at udbrede den.

Men jeg skriver også, at hvis du underviser i din metode, vil dit program formentlig være et godt værktøj. Derfor foreslår jeg dig at holde kursus i din metode for derved at udbrede dit program. Og dermed svarer jeg på spørgsmålet i din overskrift: Jeg tror, at du får størst succes med at få folk til at bruge dit program ved at undervise i den metode, som dit program understøtter og i den undervisning anvende netop dit program.

Agerbo:
Du mener, at agerbosWriter tydeligvis ikke er intuitivt.

Ja, det byggede jeg på Caroline Kjeldsmarks citat fra din beskrivelse af, hvordan programmet fungerer. Jeg har efterfølgende gennemlæst din meget lange beskrivelse, og på den baggrund kan jeg fortælle dig, at det absolut ikke fungerer intuitivt på 2014-niveau. Der mangler knapper, ikoner og funktioner, som automatisk tilbyder sig selv i den relevante kontekst. Hvis du vil udvikle dit system til at fungere intuitivt, kan du lade dig inspirere af apps til smartphones.

Agerbo:
I formiddags har jeg lagt et nyt design på hjemmesiden


Ja, det har jeg set. Jeg har også set, at du har beskrevet flere af programmets funktioner, og her må jeg indrømme, at en enkelt rent faktisk ville være en hjælp i én af de typer tekster, jeg skriver. Jeg fandt dog ikke funktionen beskrevet i din manual, og jeg har selv fundet en løsning på netop dette problem, som jeg bruger i det daglige.

Agerbo:
men du har nok lagt dig fast på, at du ikke vil prøve noget nyt.


Igen tager du helt fejl af mig - men din analyse af min personlighedstype har faktisk intet at gøre med det, du spørger om.

Jeg forsøgte at hjælpe dig ved at give det bedste råd, jeg havde.

Andre har forsøgt det samme ved at råde dig til at få en bedre hjemmeside - et råd, som jeg vil bakke op om.
Hjemmesiden i dit forbedrede design signalerer stadig ikke professionalisme. Mit velmente råd til dig er at finde et godt template i WordPress eller at få nogen til at hjælpe dig med det - men det kræver jo selvfølgelig, at du ikke har lagt dig fast på, at du ikke vil prøve noget nyt... 

God vind med dine projekter.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Du må gerne smide mig en e-mail på mads@bjergoe.com // */ // ]]>

Jeg vil med glæde prøve, at se om jeg ikke kan hjælpe dig med,

Tak for tilbuddet, som jeg selvføgelig vil benytte mig af.

Efter det nye design, som jeg lagde på hjemmesiden i går, har der været mange inde og se den. Designet er inspireret af http://www.mixd.co.uk/approach/ og Nikes hjemmeside http://www.nike.com/dk/en_gb/c/basketball/elite-2. Designet er måske for moderne, men jeg kan godt lide det.

Men selv om designet måske er ok, har det lige så stor betydning, hvordan teksterne er. En af mine venner har fortalt mig om AIDA, som står for Attention (or Attract), Interest, Desire og Action.

Af de mange, som har set min hjemmeside, er der kun få, som har trykket på linket til beskrivelsen af download, og jeg ved ikke om nogen af dem har downloaded programmet. Det kan betyde, at den målgruppe, som kunne være interesseret i et tekstværktøj som agerbosWriter, ikke er tilstede i forrummet Amino. Eller at hjemmesiden ikke anspore den besøgende til at foretage en 'action'.

Jeg begyndte med spørgsmålet " Hvordan får jeg folk til at prøve mit tekstværktøj". Og det er virkelig op ad bakke. Med hjælp fra flere her på Amino, synes jeg, at jeg har arbejdet mig langt op på bakken, men jeg mangler at nå toppen. Er det noget udefinerbart på en hjemmeside, som får den besøgende til at 'købe varen'.
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Caroline Kjelsmark:
Brug din tid på det du er god til

I går formiddags lagde jeg et nyt design på http://agerboswriter.mogensagerbo.dk/
Mener du stadigvæk, at siden ikke fungerer, og at teksterne er for lange og indviklede.
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Intet ondt, men det fungere stadig bare overhoved ikke - Der findes mange folk herinde der for små penge kan lave dig en pæn wordpress side med et theme, og det vil se LANGT bedre ud.

Hellere brug din energi på noget andet i mine øjne, for med den nuværende side samt "salgs" tekster får du næppe mange til at installere og prøve det.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:
en pæn wordpress side med et theme

Jeg forstår ikke det med wordpress. Hvis der vælges et theme derfra, vil der så ikke være mange side på nettet, som har samme theme. Det virker ikke så godt. Jeg fik råd til det nye design af hjemmesiden af en, som for kort tid siden har taget eksamen som multimediegrafiker med meget høje karakterer, og hun synes, at resutaltet er godt, selv om der selvfølgelig altid kan rettes noget. Jeg stoler på hende.

Når jeg ser på din hjemmeside, ligner den til forveksling andre købshjemmesider, men det ser fint ud. Men tror du, at du kender moderne design af hjemmesider.
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Funktionerne med ordforslag og automatiske mellemrum og store begyndelsesbogstaver findes i Open Office, og forsinker min skrivning.

Tror du at Open Office har indstillinger, så du selv kan bestemme, hvor mange bogstaver du vil taste, før du ser ordforslag, og om det kun er til lange ord du vil have hjælp. Har Open Office den feature, at når du har valgt et ord, vil det næste gang stå øverst i listen, når du igen vil skrive ordet. Har Open Office den feature, at man kan foruddefinere ord, som man bruger ofte. Jeg skriver f. eks. tit ordet agerbosWriter. Det gør jeg ved at trykke F1 og a. Har Open Office den feature, at du kan få markeret intetsigende ord. Jeg vil bl.a. gerne have markeret ord som meget, stor og god. (Jeg skrev 'bl.a. ' med F1 og b).

Hans Stokholm Kjer:
Det betyder, at målgruppen for dit program - efter min vurdering - er meget smal.

Appen IWriter er populær, og den har færre features end agerbosWriter.  

Hans Stokholm Kjer:
Ja, det byggede jeg på Caroline Kjeldsmarks citat fra din beskrivelse af, hvordan programmet fungerer.

Caroline Kjeldsmark skrev om det design, som var før i går formiddags, og hvor den lange beskrivelse befandt sig. Den er ikke mere på selve hjemmesiden, men inde i manualen. Mon du har set den nye side. 

Jeg har med vilje valgt, at jeg vil have en skærm uden mange knapper og ikoner.
Jeg vil ikke forstyrres af noget, når jeg skriver. Det føler jeg som en luksus.
Men brugeren kan vælge, at der vises hjælpetekster.

Der er en anden som også har nævnt WordPress. Jeg forstår det ikke. Hvis jeg vælger en af skabelonerne, er der vel tusindvis af sider på nettet, som ser ligesådan ud. Det virker ikke professionelt.

Det ville være en hjælp, at du ikke holdt det hemmeligt, hvilken funktion du kunne have gavn af, men ikke fandt i manualen.

Jeg undrer mig over, at du går så meget op i beskrivelsen af programmet, men ikke prøver programmet, selv om du åbenbart har undersøgt rigtig mange tekstværktøjer. Men hjemmesiden er måske så dårlig, at du får modvilje mod agerbosWriter.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vitterlig ikke min mening at gøre dig ked af det, men du har tydeligvis et ønske om at udbrede dit program, og du lytter ikke til de råd du får om, hvad der skal til.

1. Identificer din målgruppe
2. Kommuniker til og med din målgruppe
3. Giv din målgruppe grund til og mulighed for at reagere

ad 1. Mit bud er fortsat, at din målgruppe er meget smal. Derfor er det vigtigt for dig at beskrive præcis, hvem din målgruppe er. Hvis du siger "alle" har du tabt på forhånd. 
ad 2. Når du har identificeret din målgruppe, skal du finde ud af, hvilke kanaler de bruger til at optage viden. Her skal du placere viden om din metode og dit værktøj. Og du skal placere det i en form, så du skaber den nødvendige troværdighed omkring det - f.eks. med en professionelt udseende hjemmeside.
ad 3. Det er for mig at se vigtigt, at din målgruppe forstår fordelene ved at kunne vælge at skrive efter præcis din metode, som dit program understøtter. Ellers har de jo ingen grund til at skaffe sig dit program. Præcis på det tidspunkt, hvor de har erkendt deres ønske eller behov, skal der være mulighed for at starte download.

Jeg selv kommer ikke til at bruge dit program af den grund, at jeg allerede har løsninger på de problemer, som du beskriver, at dit program løser. Om du så laver en hjemmeside i glimtende guld eller polkaprikker, kommer jeg ikke til at bruge dit program. Jeg har ganske enkelt ikke brug for det. Jeg er ikke i din målgruppe.

Ja, jeg har set det nye design. Det fungerer ikke. Det ser amatøragtigt ud og har forstyrrende elementer i stedet for et godt flow. Du har brug for hjælp til at få lavet en indbydende hjemmeside, hvis det nuværende design er det bedste, du selv er i stand til at lave. Jeg foreslår WordPress, fordi det fungerer - der findes masser af andre CMS'er - det er bare at vælge.

Jeg fandt ikke funktionen med ofte anvendte ord i manualen.

Jeg har ikke brug for viden om, hvor vidt de nævnte funktioner findes i andre programmer eller ej, for jeg vil finde dem forstyrrende.

Det er fint, at du har valgt, at man skal kunne huske koder udenad frem for at man skal trykke på ikoniske knapper. Uden ikoniske knapper fremstår dit program ikke tidssvarende. Det er et valg, du har truffet, og det skærer nogle potentielle brugere fra.

Du sammenligner med iWriter-appen, som for mig at se er beregnet til en mobiltelefon med de begrænsninger, som et touchskærmtastatur har. Dit program er, så vidt jeg kan se, beregnet til en computer, hvor man typisk har adgang til et godt tastatur, som understøtter 10-fingersystemet, hvor det for mig er hurtigere at skrive et ord helt færdigt end at lade mig forstyrre af at skulle vælge et ordforslag til eller fra. Du kan ikke sagligt sammenligne en app og et computerprogram.

Jeg har ikke mere at byde ind med nu.

Venlig hilsen

Hans

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)