Nu har jeg nok ikke læst din lærers bog, men set i lyset af at "1-1 kommunikation", som du kalder det, bliver stillet op som en modsætning til "massekommunikation", er jeg næsten sikker på, at det skal forstås således:
1-1 kommunikation er kommunikation med netop én afsender og netop én modtager.
Massekommunikation er kommunikation med én afsender og en masse af modtagere - altså rigtig mange modtagere.
De medier, som du nævner under "traditionel markedsføring" er alle massemedier - hvor du altså massekommunikerer.
De medier, som du benævner "new media" (eller nye medier, som man kunne kalde det) kan både fungere som massemedier og som "1-1 kommunikation" (som burde skrives "én til én-kommunikation").
Der findes dog også "gamle medier", der fungerer (eller kan fungere) én til én. Lad mig f.eks. nævne: Telefonopringning, møde, telegram, postkort, brev.
I nye medier kan man med lidt snilde forklæde én til én-kommunikation som massekommunikation. F.eks. ved ekstrem IP-segmentering.
Man kan også på mere elle mindre elegant vis forklæde massekommunikation som én til én-kommunikation. F.eks. ved brevfletning og indsætning af individuelle afsnit i masseudsendte breve eller mails.
Hvis du vil være sikker på, at gøre det korrekt ved eksamen, må du spørge din lærer om, hvilke dele af jeres pensum, han refererer til med disse begreber - men så risikerer du jo at fremstå smådum på forhånd, hvis det viser sig at være grundlæggende stof.
Held og lykke med det hele.
Venlig hilsen
Hans