Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bedre løn??? Før arbejds start... hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har pt 2 job i huset og skal inden 2 dage tage stilling til hvilket job jeg vil have...

Jeg har den udfordring at det ene job slet ikke vil rykke sig på grundlønnen selvom jeg kommer med en masse salgserfaring, ledererfaring og coach erfaring... Stillingen er en butikschef stilling...

Ham jeg forhandler med (eller forsøgte) sagde at den grundløn han tilbød er en standard pakke han ikke kan rykke på...der er ikke noget at komme efter...

Jeg nævnte min utilfredshed (høfligt) og fortalte ham at jeg ville belønnes for min erfaring og ikke stå standard i forhold til løn. Han rykkede sig slet ikke og fortalte at det kunne han ikke...

Det er jo meget nemt at sige man ikke kan give mere i løn og at det er Hr afdelingen som laver aftalen osv...

Men hvad skal jeg gøre? Skal jeg vende retur og spille samme spil som ham og sige at jeg ikke kan tygge grundlønnen og med mindre han ikke kan gøre noget bedre, synes jeg at dialogen skal stoppe?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

cenksaray123:
Skal jeg vende retur og spille samme spil som ham og sige at jeg ikke kan tygge grundlønnen og med mindre han ikke kan gøre noget bedre, synes jeg at dialogen skal stoppe?

Du spørger, hvad du skal gøre, men jeg kan jo kun svare, hvad JEG ville gøre. Og ja, jeg ville føle, at det var et irriterende argument, som du givetvis vil komme til at høre mange gange.

Men du siger, du har to jobs på hånden og du spørger kun til problematikken i det ene. Så når du er i tvivl, må der jo også være noget, der trækker i den rigtige retning og gør netop den stilling mere attraktiv end den anden?

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

det andet job er fint at have i baghånden men Med provisionen er det omtalte job (som svarer arrogant) bedre. 

hvad hvis man ringede og kørte samme stil som ham og tog chancen? Altså hvis ikke at han kan gøre noget ved grundlønnen i forhold til mine kompetencer, så kan vi godt slutte dialogen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så er der vel to muligheder - dialogen slutter eller han gir sig - jeg ved ikke helt hvad andet der kan bydes ind med. Er han fast i kødet som du beskriver, så holder han vel fast og siger din dygtighed skal vise sig i provisionen og du kan vel næppe først sige, så slutter dialogen, og så hvis han står fast, sige at du da godt vil alligevel. Det kan gå begge veje og jeg tror ikke der er nogen som ikke kender ham, der har en kinamands chance for at gætte hvad ved det bliver - ren gambling

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså som udgangspunkt skal du jo escalere den, i det øjeblik han siger "mine hænder er bundet, det er HR Afdelingen der bestemmer" så siger du "Aha, jammen hvis det er tilfældet må jeg hellere tage den med dem" og ber om at blive sat i kontakt med HR Afdelingen, hvis han nægter det så slutter samtalen der, så vil de dig ikke nok.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er udenfor hans kompetenceområde, så må du jo forhandle med den rette person :-)

Alternativt overvej at arbejde på firmabil, telefon osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)