Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan sælger du din EU stemme helt lovligt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Opret et politisk parti og opstil en række kandidater til europaparlamentsvalget. Indgå valgforbund med højestbydende - både SF, Socialdemokraterne, Konservative og Venstre er villige til at betale for stemmerne. De Radikale og Liberal Alliance har allerede solgt med succes. Demokrati? Nej! Usmageligt? Ja! Læs hvordan det foregår på Politiken.dk

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk en gang hvis Venstre havde købt Liberal Alliances stemmer igen i år, så havde Venstre stadig haft 3 mandater og ville derfor kunne sende aben med valgnederlaget over på Socialdemokraterne. Det er nu en skør verden vi lever i...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke stemmerne de køber. Der indgås valgforbund - i 2009 faktisk netop V og konservative og liberal alliance - men i 2014 kun venstre og konservative. De får så hinanden spild stemmer helt som SF, R og S. De betaler ikke for stemmerne, for de kommer helt af sig selv i alle valgforbund og i princip er der altid valgforbund i EU valg OG i alle kommunal valg og der er venstre og liberal alliance ofte sammen, men det er lokalt, ex bornholm kan ha en række valgforbund og København ligeså

Det med penge er ikke for stemmerne men en aftale som kan lægges på hvor de partier der ikke kommer ind overhovedet til f.eks. EU valget, får penge (ikke ret mange tror 100.000 kr) fra de som kommer ind, uanset antal stemmer. Formålet er, at de som ikke kommer ind - de små om du vil, får mulighed for at arbejde med EU spørgsmål selv om de ikke kom ind. 

Pengene er ikke knyttet til valgforbundet og disse valgforbund har altid været indgået på kryds og tværs for at henholdsvis rød og blå blog vil sikre sig mod stemmespild. 

At Liberal allicance, DF og eu modstander var uden for valgforbund var nok egne valg, og her begrunder anders s hvorfor han er OK med at det måske var DF der nød godt af at LA ikke var med venstre http://www.information.dk/telegram/498839 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det med penge er ikke for stemmerne men en aftale som kan lægges på hvor de partier der ikke kommer ind overhovedet til f.eks. EU valget, får penge (ikke ret mange tror 100.000 kr) fra de som kommer ind, uanset antal stemmer. Formålet er, at de som ikke kommer ind - de små om du vil, får mulighed for at arbejde med EU spørgsmål selv om de ikke kom ind.

Du kan ikke se noget principielt forkert i, at der er penge involveret? Hvad nu hvis 10 mio. kunne have lokket Liberal Alliance til at deltage i valgforbund med Venstre, det ville jo rent faktisk have flyttet et mandat fra DF til V. Jeg siger ikke at der spekuleres i økonomisk vinding, jeg siger bare at muligheden er der, hvilket i min bog er helt forkert.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

nah men jeg er som ikke specielt uenig i at penge ikke er voldsomt godt men du skal dog huske at man jo ikke aner hvad vej det ville gå - det kunne jo lige så godt være LA som lige kom op på 1 mandat som det kunne være venstre der holdt sit ene - så man kan ikke forhåndsaftale hvem skal betale hvem med 100% sikkerhed. 

Ideen med at f.eks. SF hvis de ikke kom ind, og deres stemmer så gik til S og R skulle få omkring 100 eller 200.000 kr for at sikre, at de kunne ha en EU kontakt/sekretær deltid, er ikke så skæv - det var værre hvis det var venstre og enhedslisten som fik hinandens overskudsstemmer, men det undgår partierne jo når de indgår valgforbund. Det er ikke forbudt at patier i blogge hjælper hinanden, med penge og med andet - sådan er det nu engang, og i alle fald, det er vanskeligt at kalde det købe stemmer, når man ikke ved hvem der kunne komme til at betale.Folketingets ombudsmand har mig bekendt sagt ok for den?

I det aktuelle hvor alle 3 kom ind tror jeg ikke betaling udløses men jeg er vel enig i, at det måske ikke er jordens fineste ide. Den er dog fuldt lovlig, og skulle man egentlig noget, så kunne det som lige så godt være forbud mod valgforbund (som der vist er ved folketingsvalg) og så må stemmer på begge blogge kunne gå til spilde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)