Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS selskab

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op. Vil det sige at vi har "bokset rundt" med Ejler Ottosen i mere end 2 år nu. Man skulle tro man havde noget bedre at tage sig til.

Jeg er helt enig med Henrik i sammenligningen mellem Ejler Ottosen og Thorbjørn Henriksen. Sidstnævnte spiller på lidt flere tangenter og har - det er det indtryk man får her - også lidt flere faglige tangenter. Når det så er sagt så udbyder sidstnævnte dog nogle ret kulørte selskabsløsninger som - efter min opfattelse - sætter spørgsmålstegn ved troværdigheden og fagligheden.

Man må også undre sig over at begge ofte er "ude" i længere tid og pludselig med mellemrum kommer som et lyn fra en sort himmel - begge to på en gang.     

Men lad os da spole tiden tilbage og tage fat i emnet som det handler om: Først handlede det faktisk bare om at sætte sig selv på aktier indtil Ejler hijackede tråden og gjorde det til endnu en SMBA-diskussion. Man  fristes til at kalde det typisk.

Jeg skrev at det kostede skat at omdanne et SMBA til et selskab (undersforstået et ApS eller et A/S). Ejler skriver; Det tager 10 minutter at stifte et SMBA og skriver samtidig "Såfremt vi antager, at du mener omdanne til et ApS er det da MEGET vanskeligt at se, hvorfor der eventuelt skulle udloeses mere skat".

Det er meget  enkelt Ejler. I modsætning til en personlig virksomhed kan et SMBA ikke omdannes til et ApS eller A/S ved skattefri virksomhedsomdannelse eller skattefri omstrukturering. Det betyder at der kun er én vej (I har ikke kunnet anvise andre) når man vil omdanne til selskab; Ophør af SMBA v/indskud aktivitet i ApS eller A/S. Derved udløses hele den udskudte skat i SMBA'et, herunder goodwill. Havde man derimod holdt sig til den personlige virksomhed eller et ApS/ A/S kunne det have været lavet skattefrit (dvs. med videreførelse af den udskudte skat). Så nej på sigt set over hele virksomhedens liv udløses der ikke mere skat  men hele den udskudte skat kommer til beskatning selvom virksomheden agtes videreført.

Men i forlængelse af det Thorbjørn skriver og tangenterne: Jeg tror personligt på at de såkaldte partnerselskaber og kommanditselskaberne vil blive mere populære. Fordi de skattemæssigt stadig betragtes som personlige virksomheer (som interessentskaber) men uden den ubegrænsede hæftelse. Dvs. man kan omdanne til ApS hvis man senere vil det og stadig få begrænset hæftelse.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Det betyder at der kun er én vej (I har ikke kunnet anvise andre) når man vil omdanne til selskab

Det ER da saa forkert som det kan blive.

Et SmbA ER et selskab og staar for "Selskab med begraenset Ansvar".

Man KAN da fortsaette det igangvaerende selskab.

Desuden kan et SmbA jvf. Henriksen tilsyneladende fusioneres med et andet ApS selskab.

Jvf. en adviokat kan et SmbA omdannes til et AmbA og derfra til et ApS.

Endvidere vil ethver form for selskab - og ogsaa et SmbA - kunne omdannes til et SPE-selskab, naar dette formetlig bliver en realitet medio naeste aar.

Skattekonsulenterne:
Ejler Ottosen

En fejlskrivning. Jeg hedder Ejler Ottesen.

Skattekonsulenterne:
Ophør af SMBA v/indskud aktivitet i ApS eller A/S.

Det er helt irrelevant. Hvorfor skulle man goere noget saadant.

Skattekonsulenterne:
Havde man derimod holdt sig til den personlige virksomhed

Drive virksomhed uden begraenset ansvar?

Skattekonsulenterne:
Havde man derimod holdt sig til den personlige virksomhed eller et ApS/ A/S kunne det have været lavet skattefrit

Med tillaegget ApS/A/S bliver det fuldstaendig meningsloest.

Hvorfor skulle man lave en skattefri omdannelse af et ApS/A/S til et andet ApS.

Skattekonsulenterne:
 men hele den udskudte skat kommer til beskatning selvom virksomheden agtes videreført.

Da kun hvis man goer noget meget dumt.

Skattekonsulenterne:
og pludselig med mellemrum kommer som et lyn fra en sort himmel - begge to på en gang.

Det ER da ikke saa vanskeligt at forstaa.

Formentlig af samme grund som hver gang DU skriver kommer Peter Revisor, Henrik Krogh, Klovn og andre med samme holdninger med deres skriverier.Hvis vi har skrevet indlaeg i en traad faar vi en e-mail fra Amino.

Hvor mange forskellige symboler bruger Henrik K?

Skattekonsulenterne:
Vil det sige at vi har "bokset rundt" med Ejler Ottosen i mere end 2 år nu.

Forstaaet som denne person.

Du har argumenteret mod SmbA-selskaber i disse 2 aar.. Foerst i ca. 1/2 aar med Henriksen.Han gav dengang op.

Derefter begyndte jeg at paapege fejlargumentation fra din side vedr. SmbA-selskaber.

Ved du, at nogle opfatter visse af mine indlaeg til dig og din gruppe som oplysende og meget underholdende.

Der er formentlig tilstraekkelige indlaeg til en bog/WEB-side: "Skrivelser til de ihaerdige modstandere af SmbA-selskaber".

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:
Hvor mange forskellige symboler bruger Henrik K?

Lad mig høre? Jeg tror det er almindeligt kendt for de dagliger brugere af Amino at Henrik Krogh og Klovn er en samme brugerprofil. Det er da blot at se på url'en for brugernavnet. Det er jo en gammel historie du bringer, hvor selv Amino moderatorer jo blot konstaterede at jeg havde ændret Klovn til Henrik Krogh.

Jeg hører da gerne om eventuelle andre spøgelser som du måtte se. Lad os få nogle bud på bordet... Der må jo ligge dig meget på sinde siden du nu i flere måneder kører i den udokumenterede rille!

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Da er da utroligt, der er mindre mudderkastning i valgkampen end i denne tråd.

Vi er nogle der får vores indbakke fyldt med alle jeres personlige angreb.

Vi er nogle som faktisk godt kan lide debatten om smba kontra ApS A/S I/S eller personligt.

Og meget af det i alle sammen skriver er jo vigtigt at debater, men prøv nu at gøre det lidt professionelt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Tja...det er ikke så nemt at gå efter bolden, når Ejler gang på gang går efter manden, fordi manden

har en anden opfattelse end Ejler!   Men nok om det!!!

Ved korrekt "Amino linieskift vil det se saadan ud. Kortere, bedre og mere forstaaeligt:

Peter - Revisor:
Tja...det er ikke så nemt at gå efter bolden, når Ejler gang på gang går efter manden, fordi manden har en anden opfattelse end Ejler!   Men nok om det!!!

Det HAR jeg ogsaa fortalt dig for flere aar side.

Ellers:

Jeg bruger da ikke alle mulige skaeldsord, som du goer det om mine indlaeg.

Jeg har tidligere lavet en specific liste over dine usaglige beskyldninger og jeg kan da genoptage dette.

Ellers lader jeg ofte usaglige skaeldsord staa, da de jo siger mere om dig end om mig.

Bolden og manden: Jeg tager da altid et skrevet argument op, citerer det og argumenterer paa en rimelig logisk maade.

Peter - Revisor:
I en I/S-lignende-model kan jeg se et formål med SMBA, men hvorfor skulle den mindre iværksætter, som ersig selv, og ikke har nogle nævneværdige kreditorer/risici starte et SMBA?

Told & Skat ER vaesentlige kreditorer.

Skat er automatisk selskabsskat til 25% og ikke 63% marginalskat.

VSO ordningen kan undgaas.

Hvis ikke der laves regnskab med et afstemt bogholderi KOMMER der fra Skat en skoensmaessig ansaettelse, som kan vaere vanskelig at omgoere.

Desuden kan for optimistiske og lave tildbudspriser medfoere en uforudset gaeldsforpligtelse, hvis ikke der kan leveres.

Det burde vaere elementaerviden for enhver revisor og dit argument er derfor direkte forkerrt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:
Hvis ikke der laves regnskab med et afstemt bogholderi KOMMER der fra Skat en skoensmaessig ansaettelse, som kan vaere vanskelig at omgoere.


Det er et forhold der gælder uanset hvilken type virksomhed der drives. At der skal laves regnskab kommer næppe bag på den der starter virksomhed op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Det er et forhold der gælder uanset hvilken type virksomhed der drives

Det var om selskab/personlig virksomhed:

Ved skoensmaessig ansaettelse for et selskab haefter selskabet.

Ved en personlig virksomhed haefter indehaveren med ubegraenset ansvar.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen Olsen

Jeg er helt enig. Den helt store ulempe med SMBA-selskaber er, at man skal være to ejere, og dette forhold kan være nok til at man skal fravælge selskabet.

Men er man to eller har man en hustru, så er det nok ikke det store problem. Ellers kan man stifte et K/S-selskab med et SMBA-selskab som komplementar. Fordelen er her, at K/s-selskabet ikke bliver omfattet af årsregnskabsloven, og man får begrænset hæftelse

 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...ja.....Ejler dine argumentationer kan da helt afgjort diskuteres.

Nu er der jo også andre, der påpeger din "spamming" og "hijacking" af tråde ved enhver given lejlighed.

Må da håbe, at du er bedre til at styre tingene i den polske bilfabrik, eller hvad det nu var, du bombarderede min

personlige mail en overgang.

Jeg kunne hverken finde hoved eller hale i det fremmailede, må da håbe, at du kan.

/peter

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent Zimmerman

Det du skriver er altså ukorrekt. Fusionsskatteloven omfatter også SMBA-selskaber og skattefri tilførsel af aktiver omfatter også SMBA-selskaber. Et SMBA-selskab kan således sagtens stifte et ApS-selskab ved apportindskud og skattefrit.

Din påstand om, at det udløser fuldt skat herunder goodwill skat er ukorrekt.

Du glemmer at Rådet den 17. februar 2005 vedtog et tillægsdirektiv (2005/19/EF) til fusionsdirektivet, hvorefter alle selskaber i hele verden bliver omfattet af fusionsdirektivet, hvis de blot har skattemæssigt hjemsted i et EU-land og betaler fuld selskabsskat i et EU-land.

Hvis man er træt af et SMBA-selskab så kan det skattemæssigt fusioneres med et ApS-selskab, med ApS-selskabet som det fortsættende selskab. Derved er problemet løst.

 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)