Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS selskab

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har af omveje hørt at man med fordel kunne oprette et ApS selskab som kunne "modtage" min løn fra mit primære job og derigennem udbetale mig løn med en lavere skat?!

Er der nogen der ved noget om det?
Gode idéer?
Erfaring?
Links...
Osv....

 På forhånd tak,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du så fakturere din arbejdsgiver fra det nye ApS?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan lade sig gøre hvis din arbejdsgiver er med på den.

MEN

Hvis du kun har een kunde og/eller din arbejdsgiver fortsat har alle arbejdsgiverforpligtelserne (løn under ferie/sygdom o.s.v.) kan det være at SKAT underkender arrangementet, hvorved arbejdsgiver alligevel skal tilbageholde a-skat.

Tænk derfor også på om du vil fraskrive dig lønmodtagerrettigheder som løn under sygdom, feriepenge, pensionsordning og andre personalegoder.

 

I øvrigt behøver du ikke at have et ApS til den model, du skal bare være selvstændig og sende en regning med moms

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at der er nogle omkostninger ved at have et ApS. Det er blandt andet et krav om en stats autoriseret revisor, ved en balance over en vis størrelse. Desuden skal du i din løn fra selskabet også indregne atp (arbejdsgiver andel), ferie, sygdom mv. Desuden så tror jeg ikke skat køber den hvis det primære formål er at 'sparre op' i selskabet for at udskyde skat. (Overskud i selskabet skal der også betales skat af, vist nok omkring 28-30%)

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jjam:
Det er blandt andet et krav om en stats autoriseret revisor, ved en balance over en vis størrelse

Har ikke lige kunne finde et tal for balancen, men hvis han "bare" vil bruge selskabet til, at få udbetalt sin løn igennem, tror jeg næppe han kommer op på så store tal medmindre han får flere 100 mio i løn pr mdr :O)

Hvis det kun er et lille selskab, kan du undgå revision og så vil et regnskab ikke koste mere end 10.000kr

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Grænses ser ud til at være 1.500.000. Jeg må dog indrømme at jeg ikke helt kan se 'fidusen' ved at udbetale løn gennem ApS. Er der nogen der kan forklare dette?

http://www.kgn.dk/p45.asp

 

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jjam:
Grænses ser ud til at være 1.500.000

Ja det er grænsen, hvad angår revision.
Tror altså ikke der er en grænse for, hvornår du skal have en stat.aut frem for en reg. revisor - for har ikke hørt om det og kan ikke finde den.

 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

jjam:
Grænses ser ud til at være 1.500.000

Ja det er grænsen, hvad angår revision.
Tror altså ikke der er en grænse for, hvornår du skal have en stat.aut frem for en reg. revisor - for har ikke hørt om det og kan ikke finde den.

Du har helt ret..... 

Ifølge Wiki ”…at regnskabet skal revideres af en registreret eller statsautoriseret revisor”.

Så det rigtige svar må være registreret revisor!.

Jeg ha stadig ikke en ide om hvorfor konstruktionen er en fordel.

 

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke rigtigt. Der er ikke noget krav om at et anpartsselskabs regnskab skal revideres længere. Det er noget man vælger. Men som det også bliver skrevet kan man ikke uden videre sætte sig selv på anparter og lade sin løn udbetale via et selskab. Det er et krav at man har status som selvstændig erhvervsdrivende og det får man alt andet lige ikke med en enkelt arbejdsgiver/kunde og et mere eller mindre fast tilknytningsforhold  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Det er ikke rigtigt. Der er ikke noget krav om at et anpartsselskabs regnskab skal revideres længere. Det er noget man vælger.

Det er ikke helt rigtigt. Det er kun, hvis man på balance tidspunktet ikke overskrider 2 af disse:

Nettoomsætning: 3 mio.kr.
Balancesum: 1,5 mio.kr.
Antal ansatte: 12.

Hvis man er under 2 af disse, kan man vælge om man vil have revision, review eller ingen af delene, men KUN hvis man er under 2 af dem.

Mvh

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)