Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefon og internet til medarbejder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne om at stille telefon og internet til rådighed for en medarbejder med hjemmearbejdsplads?

Telefonen må ikke bruges privat, men for mig er det OK, hvis internettet bruges privat.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

telefonen vil generelt koste 2600 som medarbejderen skal indberettes for. Dog kan medarbejdere (ikke ejere der ikke kan underskrive tro og love for sig selv og kontrollere sig selv) underskrive en tro og love erklæring om at de ikke bruger den privat, og arbejdsgiveren har så pligt til at kontrollere, at dette virker overholdt - og i så fald kan medarbejdere faktisk slippe for skat af fri telefon. (jeg vil tro det vil være godt hvis medarbejderen har en privat ved siden af for at sandsynliggøre - men det afgørende er tro og love og din kontrol)

Internet er skattefrit forudsat medabejderen har adgang til nettet på virksomheden eller på anden vis har absolut behov for nettet i forhold til arbejde

Eller se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså - bare lige for at få det tekstet for tungnemme:

1. Jeg forbyder medabejderen at bruge telefonen privat, skriver det i ansættelseskontrakten og kontrollerer det ved at få en opkaldsliste fra teleselskabet.
2. Jeg tillader medarbejderne at bruge internettet privat - Hun skal bl.a. passe en mailbox for at kunne passe arbejdet.

- og så beskattes hun med 0 kr.?

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja fint nok. faktisk hedder reglen en tro og love erklæring - men den kan godt indgå i kontrakten som

xxxx Får udleveret en firma mobil telefon og må udelukkende anvende denne til arbejdstelefon. xxx erklærer på tro og love ikke at anvende telefonen privat. xxx får betalt internet da dette er nødvendigt for at xxx kan udføre sit arbejde fra hjemmet.

Internet skal gi adgang til virksomhedens netværk, så det er eneste problem hvis ikke det at kunne checke mails = adgang til virksomhedens netværk og det ved jeg faktisk ikke? Jeg ville tro det, men er ikke sikker

Det er i alle fald standard regler som skat accepterer  https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1647970  fold fri telefon ud og gå ned til tro og love og internet lige så. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, John.

Hans 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)