Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri kørsel i udlandet

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lysfelt:

Cookie - John Hannover:

men du skrev jo om det latterlige i ikke at måtte udbetale og brokkede dig jo i forhold til at jeg gjorde klart at man ikke må udbetale som udgift.

Nej, det gjorde jeg nemlig ikke!

Jeg synes det ligner

Martin Lysfelt:
 Så i bund og grund er reglen om, at man ikke må udbetale (men kun fradrage) kørselsgodtgørelseenkeltmandsvirksomheden, helt til grin!
 

og ja den kan være til grin, det vigtige er at fastslå den er der og at hvis man hæver så skal det være over mellemregning og ikke som udgift - andet er der ikke i den og vi er jo helt enige om det tilmed går jeg ud fra.

Martin Lysfelt:
Jesus!
tror jeg ikke har en fut med reglerne at gøre faktisk - selv om de kommer oppe fra Big Smile

god lørdag i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

hvis man hæver så skal det være over mellemregning og ikke som udgift - andet er der ikke i den og vi er jo helt enige om det tilmed går jeg ud fra.

Ja, vi er netop helt enige om det!

Jeg kan slet ikke se, hvordan man kan få en udgiftskonto med ind i regnestykket... Man krediterer banken, og debiterer kontoen for privat hævet. Hvordan man så også kan debitere en omkostningskonto...??? undlader man så at debitere privat hævet...?

Cookie - John Hannover:

god lørdag i alle fald

I lige måde! Yes
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jep jeg set flere - også i øvrigt herinde som tager en udgiftskonto - Kørsel/transport og bogfører de 3000 kr som de har i kørselsfradrag og bank som modkonto.

Det er desværre ud fra de ganske mange indlæg jeg har set manges opfattelse, som jo ikke er helt ufornuftig. De mener, at det er en omkostning for firmaet og derfor skal det ind som omkostning.

Det er skat så bare ikke enige i - de vil ha det angivet som korrektion til resultatet så man får det som fradrag.

Vi er helt enige i at man kan hæve det man vil (også præcist samme som kørsel når det sker via mellemregning, men kan j også tage hensyn til det i forskudsopgørelsen hvor beløbet jo trækkes fra ens indtægt og så får man skattefradraget for det over hele året

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)