Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældelse af gæld efter 3år?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen, jeg har modtaget et brev fra skat om at de skal inddrive min gæld fra teknisk skole D06.06-2011 kr. 4614.- jeg husker intet om denne gæld men skat siger de har modtaget den i Nov.2011 men det undrer mig de ligepludselig sender et frivilligt forlig når jeg aldrig før har hørt om denne gæld, plus de har ringet i dag og truet med fogedretten. Her er de også jeg tænker hvis de ville trak de det vel bare i min løn. Spørgsmålet er hvis de ikke hiver mig i retten inden D06.06-2014 falder de så for forældesesfristen?. Håber der er nogle flinke folk der lige kan give en hånd her. God aften.
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mathias,

SKAT inddriver blot gælden for Teknisk Skole. Du skal med andre ord have fat i skolen og spørge, hvad det er for en gæld, der er tale om.

Du kan protestere, og erklære at du ikke anerkender gælden for så kan man ikke bare køre en skyldnersag i fogedretten, hvis du ikke mener at de overhovedet har penge til gode. SKAT og Teknisk Skole må altså dokumentere, hvorfor at du skal betale dette.

SKAT skal have fogedrettens ord før de kan lave lønindeholdelse hos dig for Teknisk Skole. Det er ikke bare noget, de lige kan sætte igang uden at have rettens tilladelse til det.

Det vigtige er altid, at du ikke selv bare er passiv. Se at finde ud af, hvad det drejer sig om og BESTRID rigtigheden af fakturaen, hvis du ikke anerkender den. 

Slutteligt: Nej, jeg mener at det er tilstrækkeligt at sende en reminder om gælden, så falder den ikke for forældelsesfristen.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
Hej allesammen, jeg har modtaget et brev fra skat om at de skal inddrive min gæld fra teknisk skole D06.06-2011 kr. 4614.- jeg husker intet om denne gæld men skat siger de har modtaget den i Nov.2011 men det undrer mig de ligepludselig sender et frivilligt forlig når jeg aldrig før har hørt om denne gæld, plus de har ringet i dag og truet med fogedretten. Her er de også jeg tænker hvis de ville trak de det vel bare i min løn. Spørgsmålet er hvis de ikke hiver mig i retten inden D06.06-2014 falder de så for forældesesfristen?. Håber der er nogle flinke folk der lige kan give en hånd her. God aften.

Nej bare rolig din gæld forsvinder ikke. Og SKAT opfinder ikke gæld Big Smile

Du kan læse her om forældelse af gæld http://www.familieadvokaten.dk/emner/647.html

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remy:
Og SKAT opfinder ikke gæld

Det er jeg nu ikke så sikker på du har ret i.....

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er gæld forældet efter 3 år.

http://www.familieadvokaten.dk/emner/647.html#

De nye forældelsesregler

Det vil bl.a. sige, at hvis man vil kræve dette indbetalt skal der forinden de 3 år være anlagt en sag ved retten (stævning eller betalingspåkrav) indleveret til retten inden de 3 år er gået.

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop forstået det på samme måde som dig, og jeg tror ærlig talt det er nemmere for mig at vente til den udløber istedet, medmindre de når at indkalde til fogedretten Jeg vil dog alligevel se om jeg kan finde gamle lønsedler for arbejde i perioden som dokumentation. Men tror jeg prøver forældelses kortet i første omgang. Udover det er det formentlig derfor de pludselig henvender sig både med brev og opkald, fordi det er ved at være for sent.

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville lige opdatere og fortælle at gælden var forældet, og dermed blev annulleret.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
plus de har ringet i dag og truet med fogedretten

Hvis SKAT telefonisk har kontakte dig omkring denne 'gæld', så vil jeg sige, at der er noget galt.

Kontakt dit lokale skattecenter og få vertificeret gælden. 

Du burde også kunne se dette på din tastselv hos SKAT, men ind imellem er de håbløst bagud.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig ja de ringede kort forinden den udløb og truede med bål og brand. Eg har efterfølgende talt med dem ( efter udløb) og fået afklaret at den altså er udløbet. Den er også slettet fra min skattemappe. Ville bare lige opdatere da jeg tilfældigvis kom forbi amino.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

du har naturligvis ret.

Det er dog godt første gang, at jeg har hørt at SKAT har rykket telefonisk.

Er der andre som blevet rykket telefonisk af SKAT?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)