Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning: Ja eller nej til patentdomstolen?

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Deloitte rapport fra Polen - ubrugelig, de er næsten ikke aktive med patenter - rapporten angår det at opbygge et system, de ikke har i dag - det rene nonsens at bringe den ind i debatten.

Godt I stemte ja, det giver jo en ens retshåndhævelse, når dit patent krænkes, du skal kun føre en retssag for alle landes hvor du krænkes - alle lande og krænkere skal respektere afgørelsen.

Sådan var det ikke før, da skulle man indstævne, føre en retssag pr. land for hver krænkelse i hvert eneste land. Det er heldigvis ovre nu.

Flot valg for alle opfindelser og opfindere !!

Mød os også på www.opfindelse.tips

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Mogens, 

Det har været grimt at se hvordan lobbyinteresser og politiskeambitioner har afviklet dansk selvstændighed på manipuleret grundlag, som du selv bruger med henvisning til 25 lande. Brugerne på Amino fattede godt hvad det drejede sig om og derfor var det under 25% der stemte ja.

Pointen, som det tydeligt fremgår af Deloitte rapporten, er ikke hvor mange patenter du selv har. Et patent giver dig ikke nogen særlig fordel, men påfører alle andre en begrænsning. Danmark har få Europæiske patenter og Polen har endnu mindre. Polen bliver ramt af knap 100% skadevirkninger, mens Danmark bliver ramt af 99%.

Jeg skal gerne igen henvise til den helt simple forklaring:

http://patentdomstol.eu/dansk-ja-til-patentdomstol-koster-88-milliarder/

Og kan vi ikke slippe for patent-branchens appel til 'retfærdighed' og 'retssikkerhed' og den slags nu? Jeg er klar over, at man må bruge det som argument, når der kun er ulemper for alle uden patenter, hvilket du vel nærmest selv erkender når du henviser til antallet af patenter i Polen?Patentbranchen kommer til at score kassen på det her. 

Her er patentbranchens pengemaskine. Alle danske iværksættere rammes af 10-20 gange så mange patenter over en årrække. Vil man selv have et patent(enten som opfindelse eller som våben) - så kan man kontakte Mogens. Får man brev om patentkrænkelse - så kan man kontakte Mogens. Vil man have en konkurrents patent ugyldiggjort - så kontakt Mogens. Bliver man sagsøgt - så kontakt Mogens.

Se patentbranchens pengemaskine her.

Ka-tjing....

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:
Det har været grimt at se hvordan lobbyinteresser og politiskeambitioner
og ikke mindst grimt at se din - i mine øjne totalt forfejede kamp - men jeg kender dig kun for- lige netop totalt forfejlede kampe - alle tabte i øvrigt og du er givet den eneste der har ret tror du 

NEJ svar ikke . Jeg har skjult dig som bruger men den funktion virker ikke i Amino - og jeg er så basalt uenig med dig og din argumentationsform som det overhovedet er muligt at være.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

John,

Aner ikke hvad du taler om eller henviser til. Jeg synes det er utroligt, hvordan en person der ved så meget om økonomi og er så hjælpsom overfor andre aminoer kan være så politisk ubegavet og blottet for selvstændige meninger. Du har i hele diskussionen om patentdomstol ikke bidraget med et eneste kvalificeret indlæg, fordi du tror det er et argument at henvise til at du stoler på Dansk Industri og nogle politiske partier du orienterer dig imod. Det er det ikke, ligesom det ikke er et argument for Guds eksistens, at et flertal af verdens befolkning mener 'han' eksisterer.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:
Aner ikke hvad du taler om eller henviser til. Jeg synes det er utroligt, hvordan en person der ved så meget om økonomi og er så hjælpsom overfor andre aminoer kan være så politisk ubegavet og blottet for selvstændige meninger. Du har i hele diskussionen om patentdomstol ikke bidraget med et eneste kvalificeret indlæg, fordi du tror det er et argument at henvise til at du stoler på Dansk Industri og nogle politiske partier du orienterer dig imod. Det er det ikke, ligesom det ikke er et argument for Guds eksistens, at et flertal af verdens befolkning mener 'han' eksisterer.
Hold nu op

tag og respekter 63% af stemmerne og 85% af folketinget og 90% af erhvervsorganisationer i helhed 

Du er jo gal helt enkelt - Du kan da sagtens tro anderledes - men du er GAL GAL GAL sorry to say i den måde du argumenteres.

Hvorfor pokker kan man ikke i Amino lukke en tosset bruger ude MARTIN?? Jeg har gjort alt for at slippe for Jesper, men uanset SKJUL eller SKJUL bruger, så dukker mandens tossede tanker op

Jeg vil godt være fri for dem (ved godt jeg bare kunne lade være at svare men det er nu ikke så let) Jeg vil bare gerne slippe for noget som helst med Jesper - ikke kun dette men en masse tidligere politisk galamatisa - Amino - er det slet ikke muligt at få SKJUL funktionen til at virke??

vh John G

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

John,

Som sagt har du ingen argumenter, men i følge din logik skulle der vist også være 13 gange så mange ja-stemmer som nej, når ja-siden havde 13 gange så mange penge.

Det er ynkeligt at du vil have en teknisk løsning fra Amino, fordi du ikke kan lade være med at svare på mine indlæg. Sluk for internettet - så er du beskyttet mod mig og andre du er uenig med. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Det er ynkeligt at du vil have en teknisk løsning fra Amino
Nah det er vel bare underligt at Martin skriver man bare kan skjule folk man ikke gidder generes af - eller skjule debatter man bliver træt af, og så virker det slet ikke - det er bare det som jeg finder underligt

Dig har jeg konstateret er mystisk og ude af trit med virkeligheden - jo ikke kun på patent domstolen - den slags folk har vi også her i området

Jeg tror i øvrigt at ja siden havde mere end 13 gange så mange penge da den omfattede næsten hele erhvervslivet inkl. fagforeninger + alle pånår DF og enhedslisten i folketinget

Du kan regne med at de som mener jorden er rund har langt mere end 1000 gange så mange penge som de der mener den er flad - og så må det jo være pengene der dikterer den der tossede ide om at den er rund - og slet ikke en bedre viden. Her har du månen som jeg fotograferede for nogle uger siden- den SER rund ud - men det er kun på den ene led - i virkeligheden er den helt flad på den led man ikke kan se - neden under får du solen som den gik ned i går lige uden for her - også den er totalt flad - håber billederne formilder dit sing

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan vi ikke alle bare tage en slapper, se hvad der sker :) Hvis det kommer til at koste iværksættere penge, så kan vi jo altid putte de ekstra omkostninger et sted Wink

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens:

Godt I stemte ja, det giver jo en ens retshåndhævelse, når dit patent krænkes, du skal kun føre en retssag for alle landes hvor du krænkes - alle lande og krænkere skal respektere afgørelsen.

Sådan var det ikke før, da skulle man indstævne, føre en retssag pr. land for hver krænkelse i hvert eneste land. Det er heldigvis ovre nu.

Flot valg for alle opfindelser og opfindere !!

Kan kun være enig.

Det er beskæmmende at høre gyllespredere blive ved med at komme med debile udsagn som de ved er grebet af fri luft. Det er vidunderligt at vi som eksporterende virksomheder ikke skal tage det juridiske ansvar for om vore underleverandører overholder patenter mv., men nu kun skal tage ansvaret for vores egen overholdelse.

Det er godt at vi ikke behøver at undgå danske underleverandører pga. patentreglerne.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Kan vi ikke alle bare tage en slapper, se hvad der sker :) Hvis det kommer til at koste iværksættere penge, så kan vi jo altid putte de ekstra omkostninger et sted Wink

Det har aldrig været et spørgsmål OM det øger risikoen/antallet af patentbrud i Danmark, men om hvis du eksempelvis bryder et patent om det så er dig eller dine kunder der skal betale regningen for patentbruddet, og om det er dig eller dine kunder der skal sikre at du ikke bryder patenter.

Det der er sket er at det patentbryderen nu har det endelige ansvar - uagtet at andre måske uforvarende blivver fanget i midten - kan skulle udrede erstatning og så sagsøge patentbryderen.

Dejligt med klare regler!

 for at danske virksomheder 

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)