Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning: Ja eller nej til patentdomstolen?

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Den centrale forskel er at ved ja så ligger ansvaret for overholdelsen af patentet i Danmark (hos den der udnytter patentet/producenten) og ved nej ligger ansvaret for patentoverholdelsen hos den der bringer produktet/processen.... ind i enhedspatentområdet - eksportøren.

Hvis jeg eksempelvis køber en motor fra en dansk producent så har jeg ansvaret for at producenten overholder relevante patenter, medens hvis jeg køber af en tysk producent er det hans ansvar. Som kunde som ikke har adgang til motorproducentens fremstillingsmetoder er det umulig for mig at sikre at der ikke sker patentbrud, og reelt skal hver eneste kunde lave deres egne undersøgelser af om deres leverandør bryder patenter

Nej. Enhver der sælger et produkt, som en patenthaver mener krænker patentet, kan sagsøges. Ingen er tvunget til at sagsøge underleverandøren.

BroncofanDK:
Dem der får fordel af at være udenfor er de som forbryder sig mod patenter, og som ingen pengestrøm fra salg, eller fysisk leverancer har til de 24 lande. De som er underleverandører overlader det til deres kunder at overholde patenter på deres vegne

Nej. Alle får fordel af at holde sig uden for. Det er vigtigt at skelne mellem den retorik og situation som BroncofanDK bruger og så den reelle situation. BroncoFanDK bruger et billede på en decideret kopi-fabrik eller lignende.

I praksis kan den lille smed sagtens brude et patent der er helt generelt ved at producere noget han selv har fundet på. Derudover så er 60% af sagsøgte uskyldige i patentkrænkelser (EU-Kommissionens tal) så flere patenter medfører flere retssager mod et flertal af uskyldige, heriblandt iværksættere

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

BroncofanDK:
Den centrale forskel er at ved ja så ligger ansvaret for overholdelsen af patentet i Danmark (hos den der udnytter patentet/producenten) og ved nej ligger ansvaret for patentoverholdelsen hos den der bringer produktet/processen.... ind i enhedspatentområdet - eksportøren.

Hvis jeg eksempelvis køber en motor fra en dansk producent så har jeg ansvaret for at producenten overholder relevante patenter, medens hvis jeg køber af en tysk producent er det hans ansvar. Som kunde som ikke har adgang til motorproducentens fremstillingsmetoder er det umulig for mig at sikre at der ikke sker patentbrud, og reelt skal hver eneste kunde lave deres egne undersøgelser af om deres leverandør bryder patenter

Nej. Enhver der sælger et produkt, som en patenthaver mener krænker patentet, kan sagsøges. Ingen er tvunget til at sagsøge underleverandøren.

Blot er der den lille glemte faktor at;

- hvis du indenfor enhedspatentets område taber en sådan sag så har du retsgyldigt papir på at underleverandøren er økonomisk ansvarlig for sit produkt.

- underleverqandøren har en økonomisk egeninteresse i at hjælpe med forsvaret

- der er indenfor enhedspatentets område en prissætning på hvad patentbruddet er værd og den ubegrænsede ansvarspligt forsvinder.

Det er iøvrigt nemmere/billigere for motorproducenten at undersøge egne eventuelle patentbrud end at 100 kunder skal gøre det hver især. Eksemplerne bliver lidt søgte da det er tæt på umuligt at finde en industrivirksomhed som ikke skal forholde sig til enhedspatentet under alle omstændigheder, og som blot skades af et nej.

At stemme nej er et angreb på enhver dansk eksportvirksomhed og på enhver innovativ iværksætter. Jesper starter gang på gang tråde med påstande han ved er usande. At have et specielt regelsæt for Danmark gør kun ting dyrere, mere komplicerede og mindre effektivt.

Jespers historie om den uskyldige patentkrænker kan man mene om hvad man vil. Hvor mange Danske virksomheder ville købe software licencer til 100000kr/bruger hvis det ikke var ulovligt at købe/bruge en 100kr piratkopi? 

Det er rigtigt at i størrelsesordenen 60% af patentkrænkelser underkendes fordi patentet ikke skulle være givet, men før enhedspatentet kunne du sagsøge virksomheder i 25 lande/true virksomheder til forlig, og hvis vi er med så bliver det en virksomhed der kan sagsøges og falder det falder patentet. Tænk lige over det hvis du er ejer af et patent og du skal vælge en virksomhed i Europa at gå efter, tror du så lige at det er den lille danske iværksætter der kun sælger i Danmark som du går efter - det vli næppe være advokatregningen værd. 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Stem ja, det giver en ens håndhævelse hvis dit patent krænkes, du skal kun føre een retssag for alle landes vedkommende - som de skal respektere. Sådan var det ikke før, da skulle man stævne, føre retssag osv for hver krænkelse i hvert land.

Så selv om M Messersmidt er jurist må jeg sige at hans logik fejler her !!!

God valg for alle opfindelser og opfindere.

Mød os på www.opfindelse.tips

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du har intet retsgyldigt mod underleverandøren på noget som helst.

Den patetiske form med at beskylde mig for at sige "ting jeg ved er usande", at jeg er "Dansk Folkeparti" osv. er en forlængelse af dine manglende argumenter, ligesom din brug af ord som "patentsnylter". Og nu bringer du så ophavsret ind i billedet med en stråmandsargumentation.

De 60% er frifundne i krænkelsessager. Altså folk der blev sagsøgt for at krænke et patent som skulle igennem en retssag. Nu skal vi så have 10 gange så mange gyldige patenter i Danmark. Alt andet lige en 10-dobling af risikoen for små virksomheder. Vi kan så se frem til at få breve fra udenlandske patentadvokater, som lige kræver €2.500 eller truer med en retssag. Så kan vi enten betale eller bruge et tilsvarende beløb på en patentadvokat. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er modstanderne slet ikke klare over, at det bliver som med Euro. Vi kommer til at knytte vore regler og domme 100% op på europatent domstolen fremover, uanset vi ikke er med, vi kommer bare ikke til at ha indflydelse.

Typisk dansk - og til skade for alle vore store internationale virksomheder som vi lever af

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Er modstanderne slet ikke klare over, at det bliver som med Euro. Vi kommer til at knytte vore regler og domme 100% op på europatent domstolen fremover, uanset vi ikke er med, vi kommer bare ikke til at ha indflydelse.

Typisk dansk - og til skade for alle vore store internationale virksomheder som vi lever af

Ja, modstanderne er klar over, at der ingen dansk indflydelse er alligevel, men vil gerne undgå at blive ramt af 10 gange så mange patenter. Udlandet vurderer i øvrigt den danske krone stærkere end euroen, så det er selvmodsigende. Danske kroner er godt for Danmark.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en vejledende folkeafstemning, ikke? Så selv hvis vi får et nej, bliver det stadig et ja, da minimum 30% af den samlede stemmeberettigede befolkning skal stemme nej. Og hvis der kun bliver 40% valgdeltagelse (eller hvad det nu er de siger), så ser det ikke godt ud.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Nej, du har intet retsgyldigt mod underleverandøren på noget som helst.

Den patetiske form med at beskylde mig for at sige "ting jeg ved er usande", at jeg er "Dansk Folkeparti" osv. er en forlængelse af dine manglende argumenter, ligesom din brug af ord som "patentsnylter". Og nu bringer du så ophavsret ind i billedet med en stråmandsargumentation.

De 60% er frifundne i krænkelsessager. Altså folk der blev sagsøgt for at krænke et patent som skulle igennem en retssag. Nu skal vi så have 10 gange så mange gyldige patenter i Danmark. Alt andet lige en 10-dobling af risikoen for små virksomheder. Vi kan så se frem til at få breve fra udenlandske patentadvokater, som lige kræver €2.500 eller truer med en retssag. Så kan vi enten betale eller bruge et tilsvarende beløb på en patentadvokat. 

Sikke en gang absurd vrøvl.

Hvis en underleverandør har påført dig et specifikt tab opgjort af en retsinstans ved at lave noget ulovligt (Sælge et produkt der er ulovligt/Patentbrydende) så er de da direkte økonomisk ansvarlige.  Alt andet er da noget fordrukkent sludder.

Nu ved jeg ikke hvad der er for små virksomheder du taler om der er udsat - enhver eksportvirksomhed bliver da ramt hvis danskerne er stupide nok til at stemme nej. De virksomheder der bliver beskyttet er håndværkere, grønthandlere, enkeltmandsvirksomheder uden produktion, og så at sige enhver produktionsvirksomhed bliver skadet af et nej

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Hvis en underleverandør har påført dig et specifikt tab opgjort af en retsinstans ved at lave noget ulovligt (Sælge et produkt der er ulovligt/Patentbrydende) så er de da direkte økonomisk ansvarlige.  Alt andet er da noget fordrukkent sludder.

Ren fantasi. Hvis du bliver dømt i patentdomstolen for patentkrænkelse, så er det dig der er dømt - ikke din underleverandør. Hvis din underleverandør ikke har krænket noget patent, så bliver det nok lidt svært for dig at holde ham ansvarlig for dit tab i en retssag, tror du ikke? 

Selv patentbranchen modsiger dig direkte:

Se Chas. Hude s grafik: http://www.chashude.dk/

En stor bombe illustrerer den forøgede risiko for danske virksomheder.

Læs hvad Patrades direktør siger:

http://www.patrade.dk/Rolig_nu!.aspx?ID=608

Og alle andre kan læse 

"Små virksomheder vågner op til ny patentvirkelighed"

»Der kommer mange flere patenter og dermed også flere problemer for de små virksomheder. Man bliver nødt til at være forsigtigere og undersøge markedet meget grundigt for patenter, før man går i gang med eksport. Hvis systemet kommer til at ligne det tyske, og det tyder meget på, så får små danske virksomheder deres sag for, så jeg er betænkelig,« siger Hans Ole Larsen, der er direktør i patentbureauet Larsen & Birkeholm.

Jeg er udmærket klar over, at ovenstående preller totalt af på dig.

Og hvad siger direktør Leif Rørbøl, adm. direktør for Budde Schou, der er et af landets største patentbureauer til den hemmelige Deloitte-rapport som jeg skaffede:

Herhjemme har regeringen ikke fået udarbejdet den slags konsulentrapporter, og det har ført til kritik. Leif Rørbøl vil ikke afvise, at billedet kunne være det samme i Danmark.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)