Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning: Ja eller nej til patentdomstolen?

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jesper Petersen:
Flere af min venner siger at jeg skal stemme Ja

Flere af dine venner har tilsyneladende ikke sat sig ind i hvad det drejer sig om, menjeg skal hurtigt ridse det op for dig.

Ja siden argument er basicly at du vil spare en masse penge når du tager patenter, hvilket også er rigtigt hvis man er på SU. Men hvis man er en virksomhed med råd til en advokat så er det peanuts du sparer.

Nej siden argumenterer for en masse dommedags-tilfælde, worst case lukker alle små og mellemstore it virksomheder i dk og best case sker der ingenting. Nej sidens primære argument er at vi skal være forsigtige, vi ved ikke hvad vi skriver under på før vi har set det udfolde sig - og vi kan altid tilslutte os senere hvis vi opdager det var en fejl ikke at gøre det.

Jeg er generelt modstander af både EU og Patenter, hvilket er mit argument for at stemme nej.

De fleste ja-siger argumenter er biased, dvs. dem som fremfører dem er enten i ond tro (folk der tjener penge på det) eller misinformeret. Men der er også nogen som faktisk kender til fakta og syntes det er okay  ... disse er så oftest úber-optimister og antager f.eks. at software-patenter (som ca. alle er enige om at vi ikke skal have) aldrig vil blive indført, selvom de rent faktisk findes i europa allerede, de bliver bare ikke håndhævet.

Hvis de begynder at blive håndhævet i fremtiden har vi her i DK intet andet at gøre end at bøje nakken og følge trop, idet at vi med et "Ja" på Søndag fravælger muligheden for at tage patent-sager i højesteret.

Derfor mener jeg at vi skal anvende forsigtighedsprincippet og se tiden an en 4-5 år og se hvordan det udvikler sig, og _så_ kan vi tage stilling til om vi skal melde os ind.

Ligesom vi gjorde med euroen, og det var vidst en god ting :-)

Tak for du vil ridse det op for mig :)

Det er sådan at jeg overvejer at start virksomhed op igen efter sommerferie, og sælge design og programmering til andre,

Det vil have en betydning for mig ikke også?, sådan som jeg forstår det ud fra det du skrev så vil jeg tag udgang punkt i at jeg skal stemme nej da det være bedre for mig fremover..

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Petersen:
Det vil have en betydning for mig ikke også?

Sådan skåret helt ind til benet er svaret på det spørgsmål nej, da du ikke har tænkt dig at være patentaktiv vil det ikke betyde noget for dig.

Med mindre at en af nej-sidens scenarier blive sande, nemlig at patent domstolen vil tiltrække patenttrolde som vil begynde at afpresse små virksomheder.

Politikere og patent eksperter er flere gange blevet spurgt hvordan vi kan være sikre på at det ikke sker, og deres svar er som regel en løgn eller et forsøg på at undgå at svare - de taler med andre ord udenom. Jeg gider ikke gå ind i de enkelte argumenter, jeg kan bare se at stort set alle de forsøger at sælge den her patentdomstol til os opfører sig hamrende utroværdigt, og derfor køber jeg den ikke.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Dit citat: "Jeg er generelt modstander af både EU og Patenter, hvilket er mit argument for at stemme nej"  Det er for mig ikke et argument for hvorfor man stemmer nej.

læs mit og du vil kunne forstå at det ikke handler om holdninger men hvad domstolen reelt vil gør alligevel med eller uden DK.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstålig nok fra din side, men jeg overvejer virkelig også at stemme nej efter som det du har sagt til mig :)

God dag!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nogen stadig er i tvivl så læs det her, og bemærk samtidig at Ole er EU Tilhænger.

Fra Tikøb
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 44
Fra  DANSK TEKNOLOGI A/S Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steen K:

Inden du, enten du er iværksætter eller ej, går ned for at stemme nej burde du ofre 10 minutter på at se hvad Dansk Iværksætterforening har at sige om sagen:

http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/nyheder/glem-agurkeparodien-og-fokuser-paa-sagen/

Men der bliver jo ikke argumenteret for noget... Man får kun en ordre på at stemme ja!

Huh? Så kom dog med lidt argumentation for den holdning!

Steen K:

Her bliver der jo også kun hældt vand ud af ørerne, og ikke givet noget konkret argument for, hvorfor der skal stemmes ja. 

Eneste argument, som angives er, at "det samlede danske erhvervsliv" ønsker at der stemmes ja. Men dét er jo løgn! Der er masser af firmaer og iværksættere som ønsker et nej.

Hvorfor kan man kun argumentere med en løgn?

Undskyld, men netop disse to links bekræfter kun mig i, at vi bør stemme nej, når der ikke engang kan argumenteres for, hvorfor det er en god idé. Jeg har til gengæld læst en række gode argumenter for at stemme nej.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)