Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg indføre MUS, eller er det overkill?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg arbejder som butikschef i en mellemstor butik der er en del af en mindre koncern.
I min butik arbejder der 15 folk. En butikschef, en souschef og 13 almindeligt ansatte.  

Det arbejde som mine ansatte udfører, er i bund og grund meget simpelt: Ekspedere kunder ved kassen, vejlede kunder ude i butikken og sætte varer på plads. Der er selvfølgelig andre ting iblandt, men disse tre eksempler er deres vigtigste arbejdsopgaver.

Det er selvfølgelig ikke det mest spændende, og derfor vil gerne gøre mit for at motivere mine ansatte mest muligt.

For at finde ud af hvordan jeg kan motivere mine ansatte (alle motiveres jo ikke af det samme), har jeg tænkt mig at indføre MUS.
Jeg har dog ingen tidligere erfaringer med MUS og derfor har jeg læst meget frem og tilbage på nettet, for at kunne forberede mig mest muligt.

Jeg har lagt mærk til at udvikling fylder meget i MUS (hvilket ikke er mærkeligt, idet det ligger i ordet), og det er her jeg føler at jeg måske kommer lidt på glatis. Der er nemlig ikke mulighed for mine ansatte at undgå deres nuværende arbejdsopgaver, og på grund af at det er en lille koncern, så er der heller ikke mulighed for at blive forfremmet eller flyttet til en anden stilling. Derfor er der måske ikke så meget plads til selve "udvikling"

Jeg kunne f.eks. stille dette spørgsmål "beskriv dine behov for uddannelse og udvikling" og så ville jeg sikkert få en masse gode svar, men jeg ville næppe kunne leve op til nogle af dem, og hvad gør jeg så?
Jeg kan f.eks. godt finde nogle ansvarsområder i butikken som kan uddeles, men er det nu nok? Kræver det ikke lidt mere end det?