Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købeloven - TIDSBEGRÆNSNING PÅ KØB?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Smile

Jeg har et spørgsmål som burde være ligetil, men jeg synes ikke jeg kan finde en paragraf på det!

Hvis man får 2 år siden har købt et kursus (i mit tilfælde et 2 dages surfer-kursus), hvor lang tid gælder det så hvis der ikke står noget om udløb på kvitteringen eller i deres vilkår? Virksomheden eksistere stadig og holder stadig de samme kurser, det har bare ikke været muligt, da jeg blev ramt af en diskus prolaps!

Jeg kan ikke finde noget specielt i købeloven, og andre steder på nettet der beskriver dette (kun gavekort og værdibeviser).

Jeg ved ikke hvad jeg vil definere mit køb som, da jeg har kvittering på det men bare ikke fået det indløst hos sælger!

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor spørger du ikke sælger hvad deres betingelser er? det må da være hurtigere, hvis det er en reel virksomhed får du da stadig dit kursus

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Problemet ligger i at vi er 2 der har købt kurset, og min ven har fået beskeden.

Da virksomheden hellere vil spare de omkostninger der er ved at sende os på kursus end dårlig omtale, har jeg brug for nogle argumenter (gerne fra lovgivningen) til at overtale dem, da det eller er flere tusinde kroner ud af vinduet.

PS. Det er et forbrugerkøb :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

mikber1:
Jeg ved ikke hvad jeg vil definere mit køb som, da jeg har kvittering på det men bare ikke fået det indløst hos sælger!

Det er vel også at betragte som et værdibevis. Umiddelbart vil jeg tro at de tilgodehavende bliver forældet efter 3 år.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du beskriver købet er det et køb af en tjenesteydelse, hvor sælger ikke har beskrevet inden for hvilken periode ydelsen skal bruges. Derfor kan du benytte det indtil 3 år efter købet i henhold til den almindelige forældelsesregel i forældelsesloven.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)