Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan står vi i denne sag ? uenig med kunde

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi har været ude og kigge på et dødsbo (komplet) der skulle ryddes. 

Vi godtager at vi tager alt indbo som betalingen, til videresalg.

Vi fejlvurdere hvor tungt det er og kan derfor ikke klare opgaven og forklare kunden dette.

Kunden ender så ud i at sige de vil prøve at finde anden til opgaven.

Nu skriver svigersønnen så vi stadig skal rydde det og vi bare må slå tingene istykker, men så er værdi også væk jo.

Hvordan står vi i sådan en sag ? Vi kan IKKE rydde hjemmet, men tænker hvordan vi står når de selv afsluter med de vil prøve at finde en anden.

Håber nogen kan hjælpe med denne sag

Eller skal vi blot vente på en evt skrivelse fra deres side og sætte en advokat på den istedet for at bruge mere tid på det selv?

Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sørger for at få ryddet det hjem hurtigst muligt.

Da du accepteret at rydde det, blev det dit ansvar.
Hvis du ikke rydder det, kan de sætte andre til det og sende dig regningen på det. Derudover kan de også sende regningen for ekstra husleje etc. som de ikke skulle have betalt, hvis du havde, holdt din del af aftalen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt er det ikke en mulighed for mig at rydde det.

Jeg mener bare når de siger de vil finde anden til opgaven har de accepteret at gå videre med sagen.

Skulle de sende regning på anden gør det må jeg jo så tage den derfra. Jeg prøver at få en advokat på sagen istedet hvis den fortsætter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rydning af dødsbo:

Som nævnt er det ikke en mulighed for mig at rydde det.

Jeg mener bare når de siger de vil finde anden til opgaven har de accepteret at gå videre med sagen.

Skulle de sende regning på anden gør det må jeg jo så tage den derfra. Jeg prøver at få en advokat på sagen istedet hvis den fortsætter

DU har sagt at du kan rydde det og det eneste det vil koste kunden er at du kan tage tingene. Kunden har derfor forventning om at du holder din aftale. Nu har kunden så en ekstra udgift fordi du har fejlvurderet opgaven. Det er ærligt nok at fejlvurdere opgaver - det har jeg selv gjort - men det er så noget der koster DIG at du har fejlvurderet. Du skal derfor enten selv rydde det (evt. ved at hyre andre til det) eller lade kunden rydde det og derefter sende regningen til dig.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har du fejlvurderet opgaven?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fejlvurderet møblernes vægt og trappen de skal ned af... Vi har ikke bæreseler og udstyr til flytning af så tunge emner.

Efter accept måtte vi heller ikke flytte ting om lørdagen og aften, en rigtig øv situation vi er kommet i

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Men finder de en anden og sender en regning må vi jo tage den derfra og se hvad vi lige gør.

Vi har få midler da det er lidt fritid og skulle være hobby :(

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en ærlig fejl, men en fejl, som du bør tage på din kappe umiddelbart. Altså ville jeg foreslå at du lejede det nødvendige udstyr til at løse opgaven, som du har lovet. Som kunde ville jeg i hvert fald være svært utilfreds, hvis du ikke overholdt din aftale. Her er jo ikke tale om force majour eller lign.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo hvad der kan ske..

Problemet er jeg ikke har råd til det udstyr og aldrig brugt det, samt mangler en mand.

Jeg har lige bedt om tilbud fra 3 advokater på problemstillingen, så håber de kan hjælpe mig videre.

Jeg forstår skam også udmærket deres utilfredshed og ked af første opgave ender sådan her

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Rydning af dødsbo:

Som nævnt er det ikke en mulighed for mig at rydde det.

Jeg mener bare når de siger de vil finde anden til opgaven har de accepteret at gå videre med sagen.

Skulle de sende regning på anden gør det må jeg jo så tage den derfra. Jeg prøver at få en advokat på sagen istedet hvis den fortsætter

DU har sagt at du kan rydde det og det eneste det vil koste kunden er at du kan tage tingene. Kunden har derfor forventning om at du holder din aftale. Nu har kunden så en ekstra udgift fordi du har fejlvurderet opgaven. Det er ærligt nok at fejlvurdere opgaver - det har jeg selv gjort - men det er så noget der koster DIG at du har fejlvurderet. Du skal derfor enten selv rydde det (evt. ved at hyre andre til det) eller lade kunden rydde det og derefter sende regningen til dig.

Niels jeg er ikke sikker på du har ret. Hvis kunden har accepteret at firmaet ikke kan klare opgaven, så er det ikke længere firmaets ansvar, selvom kunden efterfølgende vender tilbage og vil have dem til at udføre opgaven alligevel.

Spørgsmålet er om accepten af opgaven ikke kan udføres er på skrift, så det er nemt at bevise.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)