Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav om kompensation på 5000 kr. fra svensk virksomhed

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Jeg er ejer af en virksomhed der sælger det samme produkt som et andet virksomhed i Sverige (Ikke cvr-registeret og ikke tilgængelig/altså den er lukket ned). Den anden virksomhed har så en Facebook side, hvor på jeg har kommenteret på et opslag (Ads) de har lavet og henvendt til min side.

Den anden virksomhed har nu sendt en faktura på 5000 kroner med bevismatrieAle kan de, det?

- Haster..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bliver nød til at beskrive deres krav bedre. Hvad vil de have kompensation for?

Uanset årsag kan du gøre skriftlig indsigelse mod deres krav. I det tilfælde skal sagen så afgøres af en domstol, og firmaet må ikke køre inkasso før skyldsspørgsmålet er afgjort.

Er du skyldig, så deres krav er berettiget, kan du forsøge at forhandle kravet ned, men det skal gøres inden sagen kommer for en domstol.

---

Et salgsopslag på en andens facebookside, er rigtigt dårlig stil, men ikke i sig selv ulovligt. Så er det ikke en kopivare du sælger, eller der er en anden årsag til kravet om kompensation, kan du roligt gøre skriftlig indsigelse mod deres krav.

---

(og stop med at skriver HASTER i dine indlægs overskrifter)

Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gymformduo vi begge sælger (Han har solgt - Han er nu lukket ned)

Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Han siger at han søger om et krav på 5000 kroner, fordi jeg skrevet et salgs kommentar inde på hans virksomheds facebook side.

- Hans virksomhed er hverken tilgænglig eller registeret - Kan han så kræve noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver123:

Han siger at han søger om et krav på 5000 kroner, fordi jeg skrevet et salgs kommentar inde på hans virksomheds facebook side.

- Hans virksomhed er hverken tilgænglig eller registeret - Kan han så kræve noget? 

du må enten selv svare nej og tage risikoen eller vælge en advokat til rådgivning. Man kan godt drive virksomhed uden at være registreret som sådan men man du kan da ikke være ubekendt med at han driver virksomhed i en eller anden form (reg eller ikke reg) når han har en facebookside til sine salgsaktiviteter, og man må da spørge hvordan du kan finde på at gøre reklame for dig selv inde på den side, men det er jo et gæt når man ikke kender siden og ikke kender din aktivitet på den

start med at se om du kan undskylde dig ud af den

Man kan altid kræve erstatning, det er bare ikke altid man får det, og det vil ofte KUN være retten der kan afgøre det. Her kan det være lov om god markedsføringsskik som er brudt

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man bare tager den med sund fornuft, så lav indsigelse mod det han kræver, og så se om han virkelig ønsker at trække det i retten. 

Hvis hans firma er lukket ned, er der nok også en chance for at det ikke er gået særlig godt, og han derfor blot forsøger at klemme nogle penge ud der hvor det er mulgit :)

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John så rigtig skriver er der forskel på at kræve erstatning, og så rent faktisk at få det. Det afhænger jo af den konkrete tekst du postede.

Til gengæld, så så kan det du kan risikere at betale sagtens overstige de 5.000 kr. ! Meget nemt endda, for man får ikke ret meget for 5.000 når det kommer til retsafgifter og sagsomkostninger. 

De juridiske halmstrå du klynger dig til, er ren fantasi. En virksomheds registrering er alene et myndighedsanliggende, og har intet med sagen at gøre. Man kan sagtens have kommercielle interesser uden samtidigt have pligt til at lade sig registrere som en virksomhed. Derudover kan vedkommende jo også være partner i en anden virksomhed, hvor virksomhederne er fusioneret og så videre........

Så find du hellere en ordning med nogle flasker guldøl til svenskeren og en uforbeholden undskyldning, og så kryds fingre for at det er nok.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver123:

Han siger at han søger om et krav på 5000 kroner, fordi jeg skrevet et salgs kommentar inde på hans virksomheds facebook side.

- Hans virksomhed er hverken tilgænglig eller registeret - Kan han så kræve noget?

Du (mis)bruger hans side til at gøre reklame for dig selv. Svarer vel lidt til at lave reklame for BT i kommentarfelterne på EB.

Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Han snakker om innjurie sag.. Må jeg kan oplyse og poste alt her ud? (mht til navn osv.!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver123:

Han snakker om innjurie sag.. Må jeg kan oplyse og poste alt her ud? (mht til navn osv.!

Nej du må ikke hænge folk ud her.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)