Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må navnet på min hjemmeside med affiliatelinks indeholde ordet "tilbud"?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at udvikle en hjemmeside som ligner en shop, men den væsentlige forskel er at jeg ikke sælger produkter selv. Jeg omtaler dem og henviser til en forhandler/shop som sælger dem. Jeg benytter mig af affiliate netværk som Tradedoubler og Partner-ads, og får en kommision baseret på henvisning/lead/salg osv. Konceptet minder om siden forbrugertilbud.dk

Nu er spørgsmålet så om jeg kan tillade mig at benytte et domænenavn hvori ordet "tilbud" indgår? (Eksempel: Supertilbud, Godetilbud, Hottetilbud osv.) Ret beset ved jeg jo ikke om den shop jeg henviser til sælger produktet til en særlig favorabel pris, har den på tilbud, afvikler en kampagne eller blot har den samme pris hele tiden.

Jeg har forsøgt at sætte mig ind i reglerne på forbrug.dk, men er ikke blevet meget klogere. Jeg har ingen baggrund indenfor handel og salg, så jeg håber på lidt hjælp herfra. Jeg har altid haft en opfattelse af, at når noget var på tilbud, så var det til en ekstraordinær pris. Men hvis en malermester eller flyttemand giver mig et tilbud på en opgave, så er det det jo ikke altid det billigste jeg kan få. Det er HANS tilbud til mig. 

Opsummeret: Må min hjemmeside hedde noget med "tilbud" selvom produkterne jeg henviser til - måske - fås billigere andre steder?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan byde ind med noget?

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke mene, at der er noget i vejen med det. For som du selv skriver, så er det jo bare et tilbud fra lige netop dig. Du kan jo ikke gøre for, at der er en anden, et andet sted, som tilbyder en bedre pris.

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 14
Indlæg ialt: 25
Fra  ECAS Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret overbevist om at det ikke vil være noget problem.

Der er ret strikse regler omkring angivelser af at du sparer X kroner, men jeg mener ikke titlen "tilbud" medfører nogen særlige krav. 

Lars Brenne / Partner / ECAS Excel Consulting

www.ecas.dk / + 45 22 99 77 40 / lb@ecas.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)