Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Represalier overfor revisor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ude i noget rigtig rod med min revisor. Jeg har et aps, som lige er kommet ud af 1. regnskabsår, og hvor jeg har besluttet at udvide regnskabsåret med 2 måneder. Det gjorde jeg revisor opmærksom på både mundligt og på skrift, da jeg hyrede ham.

Fordi Erhvervsstyrelsen ikke rider samme dag, som det sadler, bestilte jeg ændringen hos dem, og indleverede papirer hos revisor og mindede ham på skrift om, at regnskabsperioden var ændret.

Alligevel indleverede revisor regnskab for original periode og lukkede dermed regnskabsåret set fra Erhvervsstyrelsen, fordi min ansøgning stadig var under behandling.

Revisor mener ikke, at det er hans skyld, fordi der står original periode hos CVR registret. Jeg mener, at det er hans skyld, fordi han har ignoreret, hvad jeg har sagt til ham mundtligt og skriftligt.

Skatteteknisk kan det blive et problem for mig, at de sidste par måneder ikke er med (overskuddet bliver for højt, fordi en lønudbetaling i februat ikke er med).

Har nogen erfaringer med dette? Hvis jeg får problemer med SKAT, kan jeg så klandre revisor?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder uklart. Udvide regnskabsåret er jo i princip dels noget der er regler for og dit ansvar. Hvorfor revisor har afsluttet nu (normalt vel ikke nødvendigt) aner jeg ikke, men har må jo gi dig en grund. - Normalt kan man jo ikke forlænge regnskabsår sådan bare lige og slet ikke efter udløb, men I må vel først og fremmest tale sammen og finde ud af hvorfor og hvad der ligger til grund

Får du "problemer med skat" så er det givet som udgangspunkt dit problem, og om du så kan søge revisor holdt ansvarlig må jeg sige lyder vanskeligt her, men det er jo noget du i så fald, hvis ikke i kan blive enige om, som du kan indanke til revisorankenævnet. *Det forudsætter jo, at du har anvendt en registreret eller statsautoriseret revisor og ikke bare en der kalder sig revisor, for det må mit barnebarn gøre hvis hun vil. Valget af revisor er suverænt dit desværre

Du skal kalkulere med, at dit overskud for 12 mdr udløser selskabsskat og at din løn året efter, udløser a skat - evt kan den tilbageføres og dele af den ændres til udbytte men det ved jeg for lidt om det konkrete til at kunne sige med nogen som helst sikkerhed

Løs det med revisor - vær sikker på at han ikke bare kalder sig det men er egentlig registreret og tag den så med revisorklagenævnet - for selvklart skal han ikke ignorere de ting du har aftalt med ham, den ting er klar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

dconsult:
Har nogen erfaringer med dette? Hvis jeg får problemer med SKAT, kan jeg så klandre revisor?

Tag hellere en dialog med Erhvervsstyrelsen om fejlen og om hvordan den rettes. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis revisor har indleveret det har du vel underskrevet og godkendt det? Alternativt bør du kontakte erhvervsstyrelsen og orientere dem om at regnskabet ikke er godkendt (hvilket indberetteren står inde for ved xbrl indberetning, bundet på digital signatur).

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)