Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrill og PayPal? Kan man stole på dem?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har (sammen med en universitetskammerat) dannet en virksomhed.

Vi står og skal vælge en betalings-gateway løsning som virker internationalt, men som også samtidigt tilbyder recurring payments (altså månedlige betalinger f.eks.).

Egentlig stod valget på Skrill (tidligere Moneybookers), da jeg har hørt meget godt om dem over PayPal (og at de er billigere i starten, hvilket er tiltalende for to studerende). Men nu har jeg så set følgende anmeldelser:

http://www.trustpilot.com/review/skrill.com

Det er jo uhørte horrible ratings! Jeg har aldrig set noget lignende. Mange af dem brokker sig ubegrundet hvor det ikke er Skrill's skyld, men stadigvæk.

Så jeg tænkte "PayPal ved man sgu hvad er", og det havde jeg også brugt selv et par gange med fint held (der virker det bare sværere at integrere månedlige betalinger).

Men så fandt jeg følgende:

http://www.trustpilot.com/review/www.paypal.com

Det er jo også ret elendigt, dog meget bedre end Skrill.

Kan jeg stole på disse "trust scores" når det gælder e-handels gateways?

Hvilken en af dem skal jeg vælge, hvis jeg er interesseret i at have så lave omkostninger til at starte med, og er ligeglad med transaktionsgebyret men mere bekymret for det månedlige beløb krævet for integration?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det ser ret utroligt ud.

Jeg har dog aldrig haft et eneste problem med Paypal. Det eneste problem jeg kan se, er når der nogen, som prøver at snyde andre. 

Tilmeldt 18. Apr 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du har altid modtaget din betaling fra dem uden problemer? Hvor længe har du brugt PayPal?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du handler med fx folk fra usa og england mv, er der ingen problemer med at bruge skrill eller paypal, men du får ikke ret mange danskere til det. 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger selv skrill privat og aldrig haft problemer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Paypal i flere år til "alle mulige forskellige ting".

Både til at betale og til at få modtaget betaling. 

Man skal bare sørge for, at man tjekker den, som man betaler pengene til grundigt igennem. Hvis man modtager betaling og sender et produkt, skal man sørge for, at få en slags sikkerhed for at kunden er reel. Det ret svært. Men bestemt ikke umuligt at have en eller form for procedure, der kan i en eller anden grad kan sikre at man få betaling eller sit produkt tilbage. 

Tilmeldt 18. Apr 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Jakie for dit input. Heldigvis leverer vi SaaS (Software as a Service), så hvis kunden ikke betaler, lukker vi bare hans konto. Der er ikke mange penge i spil per "licens".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan man stole på både PayPal og Skrill.

Det som har genereret de fleste negative kommentarer er når en handlende f.eks. får sin aftale opsagt, eller bliver pålagt begrænsninger på kontoet. - Det er der altid en god årsag til... Og man ville i 95% af tilfældene have kunnet undgå dette ved først at sikre sig at man læste henholdsvis PayPal's eller Skrill's betingelser igennem.

Nu ved jeg ikke præcis hvilke licens Skrill opererer under, men for PayPals vedkommende er der tale om en bank licens fra Luxemburg (og PayPal er derfor underlagt den Europæiske banklovgivning, hvilket også er årsagen til at man SKAL kunne dokumentere hvem man er og hvor man bor, når man har solgt for mere end ca. EUR 2000...)

Bedste alternativ for jer skulle eventelt være en "normal" kreditkortsaftale med recurring payments gennem f.eks. ePay / Quickpay / Adyen... og så med PayPal og Skrill som alternativ i kassen ved siden af oventående... På den måde får I bedst mulig dækning, og jeres kunder kan betale på den måde som kunden selv ønsker...

vh, Sami.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Paypal virker fint og har aldrig haft et eneste problem med dem - har brugt dem de sidste 10 år uden problemer - der hvor der er problemer er når scammere bruger Paypal som et værktøj i scam processen, men i virkeligheden har det ikke noget med Paypal at gøre, det er jo ikke dem der snyder kunder!

Så den Trustpilot anmeldelse der findes af Paypal er jo egentlig ikke Paypal der ikke virker, men scammere der har brugt paypal - så det viser bare at du ikke kan bruge en anmeldelse på Trustpilot rating alene, der skal udvises lidt kildekritik på alle Trustpilots rating generelt, at bruge en anmeldelse fra Trustpilot alene til om man skal handle der eller ej hmmm det synes jeg virker åndsvagt - før i tiden gik man da også i butikker og fik en fin betjening selvom der dagen forinden havde været en sur utilfreds kunde, men ville du havde ladet være med at handle der hvis du vidste han var sur på dem dagen forinden, nej vel - det er det samme med Trustpilot - jeg bruger dem meget meget meget sjældent, men bygger min vurdering på hvordan shoppen er bygget op og hvor gennemført den er - det giver et fingerpeg om det er scam eller nogle der er seriøse bagved.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Paypal virker uden problemer. Jeg har brugt dem flere år, uden et enkelt "udfald" på betalinger eller modtagelse af samme. Det er dog US og GB brugere der trækker fra. Danskere er grundlæggende dårlige til alt der ikke står dankort alt. visa på :-)

hilsen

Kenneth

Zooweb

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)