Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importvarer fra Kina - Told regler osv.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du skal være importørregistreret. Denne tråd er rigelig dokumentation for, at du har tænkt dig at videresælge produktet.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Som skrevet så har jeg netop ikke tænkt mig at videresælge produkterne, men afprøve dem på min egen bil - hvis jeg så sælger få af dem bagefter, efter alt emballage er brudt, og produkterne har været i brug, går jeg stærkt ud fra, at det vil blive registeret som brugt salg.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal nok ikke regne med at tolderne vil acceptere at 3x3 enheder er til privat brug.  

Om du kalder dem brugte eller ej er det jo stadig ikke lovligt at sælge dem, når de ikke er indført korrekt.  

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KjergaardGraphic:
Som skrevet så har jeg netop ikke tænkt mig at videresælge produkterne, men afprøve dem på min egen bil - hvis jeg så sælger få af dem bagefter, efter alt emballage er brudt, og produkterne har været i brug, går jeg stærkt ud fra, at det vil blive registeret som brugt salg.

Jeg har skam læst, hvad du har skrevet. Det korrekte svar er naturligvis, at du har hensigt at videresælge produkterne - Det dokumenterer du faktisk selv her, endda med firmanavn. Endvidere ville jeg overveje det aspekt, at Skat velsagtens følger særdeles meget med på et iværksætterforum omkring import :-)

Hvis din logik var aktuel, så ville alle importere til eget forbrug. Derefter ville de så "opdage", at de ikke kunne bruge produktet og derfra videresælge det. Er du fortsat i tvivl, så står det faktisk ret tydeligt i TDL§29

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens følge dig, men for det første så er mit navn her på KjergaardGraphic - altså ''Graphic'', hvilket jo ikke lige frem hentyder til at bildele ;)
- Men jeg har besluttet mig for at blive CVR reg. da jeg ikke gider til at bøvle med tolden osv. Det eneste jeg skulle have på plads var min A-Kasse, da jeg er studerende, og ikke ville risikere at mit gratis' medlems skab røg ved det, men det gør det heldigvis ikke :)

Så nu er mit spørgsmål - Hvordan bliver jeg CVR reg. og derefter Import reg?
- Jeg er som sagt helt ny i dette, så alle links (gerne direkte), råd og vejledning modtages gerne :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om jeg ikke synes det er lidt et overkill - tag dog kun de dele du behøver hjem og det må være muligt at checke, men anyway skal du jo ikke regne med at kunne fratrække samlet underskud  med mindre driver virskomheden seriøst

Du  kan læse det du behøver til at stifte her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

Du kan lige høre din a-kasse om du rent faktisk vil kunne få dagpenge når du har afsluttet studiet hvis du ikke får arbejde og du har dit CVR som selvstændig, for normalt skal man så lukke det - men det er nu heller ikke vanskeligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John :)

- Når du siger overkill, så bliver jeg sgu lidt bange, for det lyder som om der er meget at tage hensyn til?
Det skal siges, at efter jeg nu har kigget en del på dele i Kina, så er jeg faktisk begyndt at blive interesseret i at åbne en webshop på et tidspunkt. Dog ikke endnu, da jeg som sagt stadig er studerende, og derfor ikke har tiden eller økonomien til det.

Delene jeg skal have hjem fra Kina, er til min drift bil (bane bil), og da der tit er dele der går i stykker på sådan en, så vil jeg jo af gode grunde gerne have flere dele af samme slags hjem, så jeg har dem liggende i reserve. Så igen spørge jeg, skal jeg CVR reg. eller er der mulighed for at jeg kan snakke med tolden, skat eller hvem det nu er der står for det, når varerne ankommer, og forklare min situation? 

Jeg har netop snakket med min fagforening idag, og hvis jeg ikke tjener noget på de dele jeg henter hjem, så vil det ingen betydning have, så den side af sagen er på plads. Det eneste jeg går med i tankerne nu, er om jeg skal have et CVR nr. eller ikke.

Jeg har snakket med leverandøren i Kina, og han afventer mit svar, så håber jeg snart får det hele på plads :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ja lidt overkill - blandt andet må du jo ikke trække importmomsen fra selv om du har virksomhed når det er ting du bruger privat. Kan du ikke bare købe det du skal privat and thats it then - jeg synes faktisk ikke det lyder som videresalg der er tanken - køb dog det du skal bruge, og duer det ikke - så må du købe noget andet 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jeg godt se - For som du siger, så er det ikke til videre salg, men som sagt til min drift bil.
- Det er bare om tolden er enig, men jeg må jo prøve at snakke med dem og høre, for er som sagt på SU, så har ikke råd til at det bliver beslaglagt, fordi jeg ikke er import reg.

- Et hurtigt spørgsmål. Hvis det bliver beslaglagt, kan jeg så ikke ''bare'' betale moms, told eller hvad det nu er, og så få varene udleveret? For det er jo det mest rimelige, idet at det er til privat brug? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

i princip kan de blive sendt retur - men deet kan også sagtens være du kan få det ud og betale moms - men tag kun det hjem du skal bruge og ikke nogen ting ud over det - undersøg ordentligt hvad du skal bruge og tag så præcist det hjem du skal bruge og betal momsen. De fleste kan da undersøge om ting passer vil jeg tro - ellers kunne det vel næsten betale sig at købe fra noget tættere og være sikker på det var i orden - du kan jo også risikere andet bøvl ved at købe i Kina og ukendt kvalitet. HVIS det kun er for at få dele hjem til egen bil så er det meningsløst at stifte virksomhed altså.

Viser det sig så ikke at fungere, så har du ikke undersøgt godt nok, og må jo tage det næste hjem (og ja prøve at sælge det der ikke passede på din bil. Jeg tror ikke du får problemer men hvis hensigt er at kunne tjene lidt ved at videresælge så går den, som de andre påpeger, ikke.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)