Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importvarer fra Kina - Told regler osv.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg ved at der nok er tusindvis, af tråde magen til dette jeg skriver nu, men vil gerne have et konkret svar på mine spørgsmål, istedet for at finde dem i flere forskellige tråde.

Jeg har snakket med en leverandør i Kina (bil dele), og vi er kommet fra til en god pris, på de varer jeg gerne vil bestille samt prisen på fragt:

Pris på varer: 1085 kr.
Pris på fragt: 856 kr.

Nu har jeg været inde på toldpriser.dk's told beregner, og hvor den fortalte mig at det samlede beløb ville ende på 2550 kr.
Dog står der at det er med PostDanmarks beregninger, og mine varer vil blive sendt med DHL - Er der nogle der har erfarring med deres satser, kontra PostDanmarks? Her tænker jeg på det beløb som jeg fik på toldpriser.dk - Og er det overhovedet realistisk?

Et andet spørgsmål jeg har er, om jeg skal være CVR reg. for at kunne bestille varer hjem derover fra? Og om jeg skal være Importregisteret? 
Jeg synes jeg har læst noget om, at hvis jeg ikke er importregisteret, så vil mine varer blive beslaglagt - Kan det passe?

Jeg er helt ny i dette, så håber at der er en eller flere venlige sjæle, som vil dele deres erfaringer, så jeg kan komme igang :)

Mvh.
Michael 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldsatsen er den samme uanset hvem du sender dit gods med.  Tolden beregnes udfra varens pris + fragtprisen,  derefter pålægges der moms på 25 %.

Er det vare til videresalg du importere skal du være importør registreret eller vil dine vare blive tilbagehold i tolden. 

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravns svar dækker jo flot - bare som tilføjelse: Du skal ikke registreres hvis det er til din egen bil, så kommer der bare moms på 25% oven i 

Er det til virksomheds og videresalg gæler, at du skal ha CVR og være IMPORTREGISTRERET SOM HER  for at importere  og når du så er import og momsregistreret, så vil importmomsen give samme beløb i købsmoms og der for ikke koste dig noget om i IMPORTMOMS 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer begge for jeres svar, så blev jeg lidt klogere :)

- Varerene er ikke til vidersalg, men til min egen bil.
Dog har jeg i tankerne at bestille et par forskellige varianter, for at se hvilke der passer bedst til min bil, og de overflødige vil jeg måske sælge.

Hvilke betydning giver dette?
- Hvordan skelener tolden om varerne er til videresalg eller til privat brug?
Og skulle det komme dertil at jeg skal importregistreres, hvor lang tid tager det at blive det? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

importreg går hurtigt - men du skal jo ikke stifte firma bare for at købe dele til din egen bil og hvis det reelt er for at se hvad der passer og du så sælger dit personlige lille overskud af dele, kan jeg ikke se det set som med virksomhed og videresalg for øje

Stifte firma giver jo også en del løbende forpligtelser og skal jo gøres for at ville drive noget virksomhed, så det ville være overkill

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jo lige det jeg tænker - At starte virksomhed, ville sådan set ikke gøre mig noget, men da jeg er studerende, er jeg ikke interesseret i at starte, før at jeg er færdig, da min gratis a-kasse ryger ved firma registrering :/ - Dog har mine forældre firma, så kan jo altid få dem til at blive import registreret, og lade dem hente varerne hjem. Det var bare mere om det var nødvendigt, lige i dette tilfælde. Men ved du hvordan at de skelner mellem produkter, til privat brug og videresalg? - For det ville jo være rigtig trist, hvis jeg betsilte varerene, og de så vurderede dem som ment til videresalg, og derved beslaglægger dem. Igen tusind tak for svarene :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man ikke svare præcist på for det er told som bedømmer om noget der kommer hjem ligner en helt almindelig privat import til sig selv eller ej. Klart at ex 1000 ipod covers = nok til videresalg - men der er masser af gråzone, Det enkle er vel, at det er dit ansvar og du jo ved om det er til videresalg - det er vel ikke så vanskeligt - du ved du jo givet selv, og ikke så meget om told fanger dig eller ikke. Vil man drive virksomhed skal man bare følge reglerne som udgangspunkt - så enkelt er det sådan set. Big Smile Hvis dine forældre importerer toldfrit for at du skal få dele uden moms til din bil, så vil det heller være lovligt i sagens natur, så skal de sælge til dig, mindst til kostpris + moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan sagtens følge dig, og det er bestemt heller ikke 1000 ipod covers der er tale om, eller 1000 andre ting ;)

Det der er tale om 3 produkter, i 3 forskellige farver - Så i alt 9 produkter.
Jeg ved med mig selv, at de er til privat brug, men hvis tolderen mener noget andet, er min mening så ikke uden betydning eller hvordan fungere det? 

- For vil nødig bruge min penge, og så ikke få mine ting udleveret ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

du vil normalt få lejlighed til at forklare - men ingen garanti herfra. Du kan jo skrive til told og forklare dem konkret?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jamen vil lige tænke lidt over det, og så se hvad det bliver til - Ihvertfald tusind tak for den rigtig gode vejledning, og god weekend her fra :)

Mvh.
Michael 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)