Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

First Step

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Jeg har fået en god idé, som jeg ikke ved hvordan jeg skal komme videre med. Min idé er ikke en ny opfindelse (jeg ved ikke om indlægget er postet under rette emne - så flyt mig bare, hvis jeg er på afveje) men et nyt design på en kendt genstand. Jeg har googlet på dansk, engelsk, tysk, fransk billeder af den hverdagsgenstand der er tale om og genstanden findes IKKE med de design/figurer på, som altså er dem jeg har fået ide om at ville lave. Derudover vil jeg få lavet beslægtet tilbehør til denne hverdagsgenstand

Udover at google, er jeg indtil videre nået til at (hånd-)tegne mine eksemplarer af denne hverdagsting, har udfærdiget en lille surveyundersøgelse som er rundsendt til venner og bekendte - og mange har svaret. Derudover spørger jeg tilfældige mennesker på gaden (feks i køen i netto) om deres forhold og tanker om min idé. Jeg påtænker at tage på 6-ugers iværksætter-kursus, at tage kontakt til Dansk Teknologisk Institut, har været på Kom-i-gang-temadag, og har læst en hel del om patenter, iværksætteri m.m.

Min vision er, at min re-designede hverdags-brugsgenstand skal produceres til salg både i fysiske butikker og i en kommende webshop. Da genstanden jo ikke findes med de design på (=med det udseende), forestiller jeg mig faktisk at få dem solgt i hele Europa (=en meeeget langsigtet vision).

Men herfra at sidde og tegne på millimeter-papir og at farvelægge, er jeg i dyb vildrede over HVAD GØR jeg herfra ? Hvad er det næste jeg skal gøre og hvordan. Skal jeg få f.eks søge om design-patent inden jeg kontakter f.eks. DTI, eller hvad ? Hvad med økonomien ? osv.osv.

Jeg står helt uden erfaringer og på bar bund, så gode råd og ideer ser jeg gladeligt frem til.

Vh. Mokls

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ideen er så genial som du får den til at lyde, skal du sørge for at folk udfylder en NDA inden du viser eller fortæller om ideen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben.

Tak for dit svar- og for dit link.

Det anede mig nok (efter div læsning på nettet) at det ofte er en god ide med en fortroligheds-erklæring. Jo, min idé er genial (synes jeg) da ingen tilsyneladende har fået (realiseret) den samme idé indtil videre. Om min idé er så genial at den holder i længden/rent faktisk kan realiseres med et økonomisk overskud, ved jeg ikke (endnu). Men jeg er klar til at "go all into it"!.

Vh. Mokls

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)