Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterpilot aka iværksætter støtte

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Kender i til det, der kommer til at hedde Iværksætterpilot?

Det skulle gerne starte op September i år.
Til jer der ikke ved hvad det er, så kan jeg fortælle det er en økonomisk støtte ordning (ligesom SU), som iværksættere kan søge.
Det skulle gerne ligge mellem den højeste SU og kontanthjælp - hvilket så vil sige 7-10.000 kr.

Er der nogle med mere info og viden, som jeg ikke kender?

Fedt at regeringen laver det, da det jo næsten er umuligt at sætte sig 100% ind i sit eget projekt pga. at man er tvunget til at arbejde ved siden af, for at få smør på brødet :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er i støbeskeen - det er målrettet dimittender = uddannede fra universitet og højere handelsskoler (formentlig) som i et år kan få et beløb til først og fremmest rådgivning og finansiering af rådgivning. Jeg forventer ikke det kommer til at ligne en iværksætter SU som alle kan få (med garanti ikke) og heller ikke at pengene bare gives, men gives målrettet rådgivning (revision-kurser-og til en vis grad finansiering - men igen tror jeg man skal regne med, at der så vil være krav bundet op til dette - så ikke noget som alle bare vil igang skal regne med at kunne bruge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved jeg du har fuldstændig ret i.. Dog havde jeg fået forståelsen af, at det stadig fungere som støtte privat.
Personligt er jeg igang med et "mindre" projekt, som jeg også er herinde for - Soundbook.dk
Men derudover er jeg igang med et større elbil-selskab i samarbejde med bl.a. Copenhagen Electric (region hovedstaden)

Det tager tid! Det er nærmest umuligt at få det op at stå, uden jeg løber en masse risici. 

Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 18
Fra  www.nikand.com Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det også som noget der er forbeholdt dimittender.

Hvilket er en skam, da sådan en ordning virkelig kunne gavne iværksættere, til at søsætte videnstunge projekter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, det er nok muligt i har ret i det kun er forbeholdt dimittender.

Men det er jo absurd, taget i betragtning af at størstedelen af iværksættere der starter selvstændigt er folk, der dropper ud af skolen på videregående uddannelser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sebas10:
det er jo absurd, taget i betragtning af at størstedelen af iværksættere der starter selvstændigt er folk, der dropper ud af skolen på videregående uddannelser.

Vel ikke helt absurd. Jeg ville tro risikoen for at støtte noget der alligevel ikke blev til noget hvis alle der dropper ud af 10 klasse kunne få 7-10.000 kr om måneden til opstart, i konkurrence mod de som så var kommet over det første år, og nu stødte på nogen der var støttede

Jeg forstår helt at netop de som dropper ud af skole eller kaster sig ud i virksomhed ofte uden rigtigt at forstå ret meget om skat, moms og lovgivning HAR behov for penge, og en del af dem ville også kunne blive gode virksomheder MEN

Jeg forstår også godt, at hvis man skal bruge skatte midler og dele ud, så skal man vælge nogen der - som i tilfældet har en baggrund dimmiterede fra handel eller universitet som det ene eller andet de nu vil videre med eller på anden måde sikre sig, at pengene ikke blot blev konkurrence forstyrrende og måske røg i sort hul

Det kunne jo næsten ses som at logge folk til at droppe ud af skolen og droppe uddanelse for at få 7-10.000 kr om måneden til at prøve xxx af. Drop ud af 9. og vi gir dig 10.000 om måneden så du kan prøve om du kan sætte en webshop med iphone udstyr op - Nej vej?

Jeg skal nok få en del af jer på halsen Smile det må jeg leve med. Mit forslag, hvis der skulle gives iværksætterpenge til alle nye der vil igang, ville være at det var - lidt i tråd med det jeg læser det nuværende forslag,  øremærkede penge til ex rådgivning, kurser om skat/moms/hjemmesidebygning/told/import/regnskab og måske betaling til gratis revisor/bogholder år 1 - så iværksætteren kunne bruge sin tid på det denne er god til og langsomt sætte sig ind i alt det mere kedelige.

Ikke bare som 7-10.000 kr om måneden uden krav men som betaling til f.eks at dække en række specifikke ting som skulle opfyldes og bevises betalingen gik til

Just my 5 penny

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt forstå din mening. Jeg kan også godt selv se problematikken, men alternativet er jo bare færre innovative virksomheder og vækst. Selvfølgelig skal der være kontrol over de penge, der så bliver støttet med - netop i form af sparring af andet, der kan lette byrden for budgettet i at starte selvstændigt.
Men problemet som jeg ser det, er bare at netop de foreslag som du nævnte fx rådgivning, kurser osv. IKKE er svære at få som iværksætter (kommer selvfølgelig an på hvilke).

Men bliver jo spændende til August/september hvor svært det bliver at søge. Smile

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ordning, som I taler om her, er netop offentliggjort og hedder Iværksætterpilotordningen. Den retter sig mod dimittender fra de videregående uddannelsesinstitutioner. Læs mere om ordningen og hvad man kan få som Iværksætterpilot her: http://innovationsfonden.dk/ivaerksaetter/ Første ansøgningsfrist er den 20 november 2014.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ser bestemt brugbart ud for demittender fra de videregående - spændende initiativ

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C.
Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Fra  AMT Byg og Projektering Likan Building Informatics Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig rigtigt! Det er et super godt initiativ Innovations Fonden har stablet på benene. Jeg selv repræsentere Likan Building Informatics, som har fået tildelt denne ordning. Nærmere er der tale om Thomas Holm og Asmus Larsen der ligeledes undertegnede er partnere i Likan, som har fået tildelt denne ordning. Som skal hjælpe os med videreudviklingen af vores idé.

Vi ser frem til forløbet og kan klart anbefale andre nyuddannede/studerende, der har en god idé og brænder for iværksætteri til at søge ordningen på de kommende to runder i 2015!

Men hvis digitalt byggeri og BIM-processer har din interesse eller er du bare nysgerrig omkring hvad det er. Så kan du følge linket her til vores hjemmeside og læse om vores produkt/integration til Revit Architecture, der er ved at blive udviklet. www.likan.dk

Til sidst lidt mere info om Likan og IVP-ordningen.

Se mere på: http://likan.dk/samarbejde-med-innovationsfonden 

 

Mathias Milling – Likan Building Informatics

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)