Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfri udførsel af varer til USA medbragt personligt ved udrejse dk til usa

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sarasota (USA)
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  G-Dive Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation at jeg i mit firma i USA ofte køber varer i Danmark til eksport til USA.

Det er der som sådan ikke noget unormalt ved, men i min situation henter jeg ofte selv varerne i Danmark og har dem med i min bagage tilbage til USA.

Er der nogen som ved hvorledes dette skal dokumenteres også således at det danske firma kan dokumentere at det rent faktisk er eksport. Faktura og betaling foregår via USA så på den måde er der intet unormalt. Det er udelukkende fordi jeg selv transporterer varerne. (og ja jeg flyver meget, så jeg kan have 100 kg bagage med hver gang. Der er mange penge at spare ved denne metode for os i fragt)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet skal du få de amerikanske toldmyndigheder til at attestere at varene er indført til USA. Denne kvittering sendes til den danske leverandør som først derefter kan refundere momsen.

Spørgsmålet er nok mere om dine danske leverandører gider rode med denne ekstra administration.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vare der eksportere til lande udenfor EU skal der ikke beregnes dansk moms af div. at du spare den danske moms.  men i dit tilfælde tvivler jeg på at du kan få nogen til at levere varen til dig uden dansk moms.

Der skal laves et såkaldt udførsels dokument som skal fremvises SKAT / told i lufthavnen før godset lovligt kan udføres fra Danmark / EU

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)