Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Succes med undeskriftsindsamling - fjern registreringsafgiften

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode initiativ!

Jeg mener, at registreringsafgiften skal helt væk.
Vi bør være på niveau med vores nabolande mht. standarden på vores vognpark.
En fjernelse af registreringsafgiften vil gavne både miljø og trafiksikkerheden, og vil i sidste ende redde menneskeliv. 

Fjernelse af registreringsafgiften kan gøres ganske smertefrit:

De seneste tal fra Skatteministeriet viser at provenutabet kun vil være ca. 6,7 milliarder kr årligt.

Der bliver solgt knap 6 milliarder liter benzin og diesel årligt i Danmark.

Med lidt hurtig hovedregning kan man se, at hvis der pålægges 1,15 kr i afgift pr. liter solgt brændstof, så er pengene hjemme.
En fair og simpel omlægning, (som kan implementeres inden for 24 timer) da det stadigvæk er bilejerne som betaler, men nu efter ens forbrug, og ikke efter en forstokket model, hvor der betales afgift af bilens pris fra fabrikken. 

Om benzinen koster 11 eller 12 kr, er der vist ikke mange som vil brokke sig over, hvis man fjernede registreringsafgiften helt. 

En udfordring er brugtbilmarkedet, men man vil kunne løse dette ved særfradrag og kompensensation til bilforhandlerne over en given periode.

Og for os almindelige bilejere, så bør der ikke være kompensensation. Bilsalget vil gå i stå ved en gradvis implementering. Så det vil være bedst, hvis det indføres overnight. Guleroden er at ens næste bil er afgiftsfri. Og at vi i fremtiden kan være glade for, at vi endelig får en vognpark, som er et moderne vestligt land værdigt!

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eneste problem vil være at nogle måske lige har investeret 300.000kr i en bil, som så efter afgifts omlægningen kun vil være 120.000-150.000kr værd.

Det vil medføre problemer for folks kredit værdighed hvis de har lånt til bilen og der er part i bilen. Så vil bilen være mindre værd end hvad lånet lyder på.

 

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
En reel underskriftsindsamling ville derimod være. 'Vil du skrive under på, at vi tager 7 mia. kr. fra den danske folkeskole, og fjerner registreringsafgiften?' - Eller 'Vil du skrive under på, at kræftbehandlingen stoppes i danmark, så vi kan fjerne registreringsafgiften?'
Vi kunne f.eks. drosle vort militær ned til det minimum der sikrer os medlemsskab af NATO og stoppe med at være krigsførende overalt på kloden.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Altid dejligt med success - også selvom det ikke er overraskende at der er mange der gerne ser registreringsafgiften fjerne/reduceret.

Hvor pengene skal komme fra? Der forekommer at være masser af muligheder men det afhænger selvfølgelig af hvordan man anskuer verden. Jeg har i mange år boet i udlandet og haft fornøjelsen af at køre både R-klasse og Audi RS6 - muligheder, der ikke er beskåret ret mange danskere. Da jeg tog hjem til DK solgte jeg bilerne og købte en lille VW. Vil simpelthen ikke betale SÅ mange penge ekstra for at køre i en større bil. Det slutter jo ikke med reg. afgiften men også ejerafgifter oma er ekstremt dyrt i DK.

Har vi bedre velfærd end mange andre lande med lavere registreringsafgift? Hvad er velfærd? Er det kun velfærd når det er centreret om det offentlige forbrug eller må jeg kalde det velfærd at kunne køre i den bil jeg vil? Det har vi nok haft på et tidspunkt men jeg er bange for at vi også på det punkt er ved at blive indhentet. I hvert fald oplever jeg ikke nogen stor forskel på den offentlige velfærd i forhold til de lande jeg har opholdt mig i og DK.

Go' debat

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:

Carsten Kvist:
En reel underskriftsindsamling ville derimod være. 'Vil du skrive under på, at vi tager 7 mia. kr. fra den danske folkeskole, og fjerner registreringsafgiften?' - Eller 'Vil du skrive under på, at kræftbehandlingen stoppes i danmark, så vi kan fjerne registreringsafgiften?'
Vi kunne f.eks. drosle vort militær ned til det minimum der sikrer os medlemsskab af NATO og stoppe med at være krigsførende overalt på kloden.

Det synes jeg ikke selv er en god idé, men alligevel...... - Så kom den del med i det spørgsmål der 'stemmes' om.. - I stadet for bare at spørge om der skal bruges 7 mia. kr.... Det vil alle gerne.

Du kan jo spørge dig selv, hvor NATO står, hvis UK og USA gør det samme!

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Det synes jeg ikke selv er en god idé, men alligevel...... - Så kom den del med i det spørgsmål der 'stemmes' om.. - I stadet for bare at spørge om der skal bruges 7 mia. kr.... Det vil alle gerne.
Du kan se mit forslag til ny finanslov her: Folkelagkagen.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:

Carsten Kvist:
Det synes jeg ikke selv er en god idé, men alligevel...... - Så kom den del med i det spørgsmål der 'stemmes' om.. - I stadet for bare at spørge om der skal bruges 7 mia. kr.... Det vil alle gerne.
Du kan se mit forslag til ny finanslov her: Folkelagkagen.

Ja, sådan nogle bud på, hvordan pengene skal bruges er jo altid sjove. - Og så kan man jo bare være glad for, at de folk der laver dem ikke bestemmer. :-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)