Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vdr. køb på tvangsauktion

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,


Jeg håber der er en venlig sjæl der har lidt styr på dette, da jeg er en lille smule forvirret omkring køb på tvangsauktion.

Mit spørgsmål går i teorien ud på hvad jeg som mulig køber ender op med at betale, da jeg synes dette er lidt rodet.

Jeg er enig med at jeg skal betale følgende

Buddet

Størstebeløbet

0.5% af buddet i afgift

Men så kommer mit spørgsmål, skal jeg betaler ANDET end dette? 
Her tænker jeg på om jeg skal dække noget til Pant- og udlægshavere? I form af de beløb der står under Fodring, Restgæld, Restancer, Hæftelser.

Håber ikke det er for kringlet.

 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Derudover skal du betale for tinglysning af auktionsskødet.

Jeg har købt meget på tvang i tidens løb og der er mange gode handler at gøre men endnu flere rigtigt dårlige. Med mindre du virkelig ved hvad du laver så få en professionel til at assistere dig.

Husk at du skal stille kontant sikkerhed umiddelbart efter auktionen. Det varierer lidt fra retskreds til retskreds hvordan de administrerer det så forhør dig med retten forinden auktionen eller få en advokat til at indestå for sikkerheden v. auktionen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 26
Fra  SETA Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Jeg mener at disse ting er inkluderet i beregningen af størstebeløbet. Jeg vil dog (på det kraftigste!) råde dig til, at søge professionel hjælp hvis du ønsker at købe på tvangsauktion.

De udgifter er peanuts ift. de faldgruber der kan være ved køb på tvangsauktion. Find en advokat med erfaring indenfor handel med ejendomme. 

-Træt af administrative tidsrøvere? -Brug for hjælp til bogføring eller økonomistyring? Kontakt SETA i dag - info@seta.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de hurtige svar

Ejendomsinvestor: Så for at få det på det rene, så kommer der ikke andre udgifter på end: 0,5 % af budet, selve buddet, størstebeløbet og tinglysningen. 
Jeg hæfter ikke hvor noget af de udlæg / restancer / hændelser der SKAL indfris?

Sikkerheden har jeg fået ved bank garanti, selve beløbet der skal betales med det samme bliver pr. bank check, hvis man når så langt.

TAK 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Jeg sender dig en PM når jeg har lidt bedre tid.

Der er SÅ mange faldgruber ved køb på tvangsauktion og det har jeg ikke tid til at redegøre for nu - skal jo også arbejde fra tid til anden.

Udover det der allerede er nævnt skal du være opmærksom på kursgevinster og tab på de lån der er i ejendommen.

 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.

Auktionen er imorgen, men tag det stille og roligt.

Skal man tage højde for kursen, når det er kontant køb og ikke lån?

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Fra Helsingør
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 26
Fra  SETA Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror Ejendomsinvestor omtaler de eksisterende realkreditlån i ejendommen.

Regner med, at der er nogle restancer på udestående gæld siden ejendommen er røget på tvang?

-Træt af administrative tidsrøvere? -Brug for hjælp til bogføring eller økonomistyring? Kontakt SETA i dag - info@seta.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig her jeg bliver i tvivl om det hele. Derfor jeg tænkte på om der er andre udgifter der skal dækkes.

End dem jeg skrev til at starte med.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

Så klarer vi det lige her. Du betaler:

- Dit bud

- størstebeløbet

- afgift af summen af bud og størstebeløbet.

Herudover betaler du for tinglysning af auktionsskøde men ikke for udarbejdelse af skødet.

Endelig betaler du eventuel overkurs på realkreditlån der skal indfries hvis du ikke vil overtage lånene. Hvis der for eksempel er lån for 2 mio. som kun kan indfries til kurs 102 betaler du overkursen. I så fald kan du overveje om det vil give mening at overtage de eksisterende lån i ejendommen. Realkredit tager vist 8K for gældsovertagelse mens Nykredit taget 2K. Hvad de andre aktører tager ved jeg ikke.

Efter auktionens stiller du sædvanligvis først en lille sikkerhed (på typisk 10 - 15K) og dernæst har du så 4 uger til at stille den fulde sikkerhed som specificeret i salgsopstillingen. Vær i den forbindelse obs på at beløbene kan ændres lidt på selve auktionsdagen. Det vil du i så fald blive gjort obs på inden auktionen går i gang.

Mht sikkerhedsstillelsen skal du være opmærksom på at denne fryses af retten og derfor ikke kan benyttes af dig til at indfri dine forpligtelser i henhold til købet. Altså skal du i princippet skaffe dobbelt depositum indtil det store depositum frigives, hvilket godt kan tage noget tid.

Et lille trick er at holde lidt øje med budgiverne - sidder du og byder udelukkende mod auktionsbegæren (typisk realkreditten) så overvej om det er det værd. Ofte kan ejendommen handles efter auktionen og eventuelt inden en 2. auktion.

Knæk og bræk med det!

 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ejendomsinvester!


Mange gange tak for hjælpen!

Det drejer sig om denne ejendom, http://www.itvang.dk/auktion/19783 og skulle bruges til udlejning.

Det er Nordea Realkredit der har lånet, og det står til en kurs 116 og kan kun indfri i obligationer.

Lånet er dog afdragsfrit.

Ved ikke om dette ændre nogle ting.

OG endnu engang tusind tak for hjælpen.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)