Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af sælger - må man det?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 26
Fra  www.christianpluschristian.dk Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står i den situation at vi gerne vil ansætte en sælger. Vores spørgsmål er helt overordnet om man må ansætte en sælger, udelukkende på provision? Vi kan tilbyde en, synes vi selv, ret fornuftig provision pr. salg. Uden loft for indtjeningsmuligheder. 

Vi har forsøgt at Google os frem til information, men synes ikke helt at vi finder svar. 

Er der nogen her, der har erfaring med provisionsansatte sælgere? Hvad er reglerne? Hvordan kommer vi i gang? Hvor annoncerer man efter sådan en sælger?

Ganske kort kan vi sige at det vedkommende skal sælge er digitaleløsninger, lige fra websites, shops, nyhedsbrevsløsninger, Facebookløsninger og andre digitale produkter. Vi er en rimelig bred vifte af digitale produkter som vedkommende kan sælge. 

På forhånd tak for hjælpen!

vh. Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

måske bedre at gi sælgeren en mindre grundløn + den høje provision ?

Det kan godt tage noget tid for ham før han kommer godt igang med salget - så for at have en fast indkomst kræver det en grundløn

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 26
Fra  www.christianpluschristian.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming, 

Ja, det er selvfølgelig også en mulighed vi overvejer, men bekymringen går på at vi ikke er i en situation hvor vi kan bære en fejlslagen ansættelse. Man kunne selvfølgelig overveje en løsning hvor vi senere fastansætter med en fast løn plus provision. 

Det vi ikke kan blive helt kloge på er lovgivningen omkring en sådan ansættelse, eks. om det overhovedet er lovligt. 

vh. Christian

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian, i må godt ansætte på ren provision. Løn under sygdom, løn under ferie osv. bliver så beregnet ud fra et gennemsnit så vidt jeg husker. Du skal dog ikke regne med at det er blandt de dygtigste i får henvendelser fra. Jeg ville aldrig selv turde ansætte sælgere på ren provision, jeg vil langt hellere satse på kvalitet og ikke billig når jeg ansætter. Mvh Brian Xpress Tryk ApS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige i ansætter sælger til 120 kr/ time.

10 tim. om ugen de første 3 mdr. 4800 kr X 3 mdr = 14.400 kr i investering.

testperioden kan være de 3 mdr. 

Bare et ex.

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også den mulighed at sælger skal være selstændig og fakturere jer ved salg

på den måde undgår i helt at skulle stå ansvar ved sygdom og andet. det eneste der så er her er at provisionen typisk vil være lidt højere.

rigtigt mange specielt mindre firmaer benytter denne fremgangsmåde. for så er de sikre på at sælgeren også gider at arbejde for sagen.  altså no cure no pay

mvh

yiced

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 26
Fra  www.christianpluschristian.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Tak for jeres input! Det tager vi med videre. Og nu starter jagten på en sælger! Vi skal ud og finde rette vedkommende :-)

Hvordan setup'et bliver må vi se. Måske en 100% provisionsaflønnet sælger, måske en deltidssælger, ller måske en aftale med en selvstændig sælger? Det må tiden vise. 

Tak for hjælpen. 

Vh. Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

I jagten på en sælger byder vi gerne ind. Tag et kig på: www.oxeogco.dk og lad os evt. tage et uforpligtende møde, hvor vi drøfter mulighederne.

Uden dermed at foregribe sagens gang, så vil et ansættelsesforhold baseret på ren provision kunne sende det signal til sælger, at I faktisk selv er ret usikre på jeres produkt. I bør satse på at finde den rigtige som efter jeres overbevisning kan løfte opgaven, har god kemi med jer, måske erfaring fra branchen og en profil, der kan dokumentere sine hidtidige resultater ... eksempelvis på baggrund af referencer, som naturligvis ringes igennem.

Det kan også være en ren provisionsaftale med et garanteret minimum, så du viser I også bakker 100% op bag sælger. Det garanterede minimum kan så evt. falde bort efter 2, måske 3 måneder. 70% af et godt salg er forberedelse, så du må ikke underkende værdien i grundig produkttræning og oplæring med samt, at du/I er sammen med sælgeren de første dage, hvor der bookes møder og også at du/I deltager på de første 3 eller 5 kundemøder.

Sæt klare mål, som også giver sælger muligheden for selv at se og høre, når han/hun gør det godt. Går du med tanker om, det måske kunne tjene sagens vel, at få en prof salgschef ind i nogle timer hver eller hver anden uge ... så kig også på hjemmesiden (Oxeogco), for her kan vi også hjælpe dig.

Én ting er at jage en sælger, noget andet straks at sikre, det bliver en god oplevelse set fra begge parters side. Gør jer umage, vær kritiske og undlad at slå til på modellen om "jeg kan, jeg vil ... no cure no pay". Det fungerer og der er nogle hårde hunde derude, der virkeligt kan deres kram, men du skal også holde dig for øje, at om det IKKE lykkedes, så er det dit firma, der har lagt navn til. Sælger flyver bare videre ...

Bottom line: Gør dig umage som var det en ny kæreste ...

Mvh

Henrik Oxe - 2218 1220

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 26
Fra  www.christianpluschristian.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik, 

Tak for din mail. Lad mig starte med at sige at jeg vil kontakte dig, så vi kan drøfte mulighederne. At vi overvejer at ansætte på ren provision er ikke et udtryk for vores egen usikkerhed ift. vores produkter, men er udelukkende udtryk for at vi ikke kan løbe den økonomiske risiko der ligger i, at ansætte en sælger, der ikke formår at sælge. De findes jo trods alt :-)

Indtil videre har vi selv løftet salgsopgaven og det er gået over forventning, så vores produkter fejler ikke noget. 

Jeg ringer til dig. 

vh Christian

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg har læst dit indlæg og kan komme med følgende information til dig:

Jeg har arbejdet med salg I flere år og du finder ikke mange seriøse sælgere som har interesse I at arbejde på 100% provision. Det er jo ikke holdbart for en sælger ikke at have en fast løn.

Men.. til gengæld så har jeg et par gode ideer til hvordan I kan få solgt Jeres produkter uden at skulle "ansætte" en sælger, og derved skulle betale mange tusinder kr. I løn eller provision.

Du er velkommen til at kontakte mig for nærmere information.

Mvh

Lars

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)